W poprzednich artykułach omówiliśmy tematy związane z grafiką komputerową, i dlatego też przy niej zostaniemy. DirectX i Shadery na pewno o sobie przypomną, ale tym razem trochę bardziej podłubiemy w hardware, a dokładniej w kartach graficznych. Z wiadomych powodów właśnie o tej części PCeta gracze rozmawiają najczęściej. Przy rosnącej ilości chipsetów, modeli i oznaczeń, czasami trudno za tym nadążyć. Biorąc pod uwagę fakt, iż cena akceleratora graficznego stanowi sporą część kwoty przeznaczanej na zakup całego komputera, warto zastanowić się dwa razy zanim wydamy niemałe zwykle pieniądze. Postaramy się przybliżyć ważniejsze i dostępne na rynku rozwiązania, porównamy wybrane modele pod kątem możliwości i ceny, a na koniec powiemy o sterownikach i ustawieniach akceleratorów. Mamy nadzieję, że artykuł przyda się zarówno planującym w najbliższym czasie zakup karty graficznej, jak i tym, którzy nie mają czasu na śledzenie nowości na rynku, czy nie wiedzą, do czego dokładnie służy filtr anizotopowy.
Pełen tekst znajdziecie tutaj