Kings Bounty: Dark Side - Mroczna Siła
O grze
King''s Bounty: Dark Side - Mroczna Siła to kolejna odsłona cyklu King''s Bounty, łączącej cechy RPG i turowej strategii, osadzona w świecie fantasy. Za produkcję odpowiada studio Katauri Interactive, zaś wydawcą gry jest 1C Publishing.
W King''s Bounty: Dark Side - Mroczna Siła zadaniem graczy będzie stawienie czoła połączonym siłom ludzi i elfów. W grze, tradycyjnie, możemy wcielić się w wojownika, paladyna lub maga, wybierając spośród trzech bohaterów - Orka, Demonicy i Wampira. Nie możemy jednak kierować się wyłącznie wyglądem, gdyż klasy postaci są ściśle powiązane z ich rasą.
Każdy z bohaterów gry znalazł się w niezwykle trudnej sytuacji. Gdy Orkowie przegrywają kluczową bitwę pod Tristrem, Elfy bezwzględnie wykorzystują swą przewagę, plądrują wioski przeciwników, bezczeszczą świątynie i mordują ich dzieci. Jednakże słynnemu wojownikowi Orków, Baghyrowi, udaje się uciec wraz z grupą elitarnych żołnierzy. Historia Demonicy Neoleene jest równie smutna - gdy armie ludzi zaatakowały Atrixus, zginął jej ojciec. Teraz na jej barkach spoczywa zadanie poprowadzenia do boju niewielkiej grupy oddanych impów. Los nie oszczędził także wampira Daerta - zamek należący do klanu Mortonów został zaatakowany przez łowców wampirów. W obliczu zagłady swej rasy, Daert musi wyruszyć na poszukiwanie sprzymierzeńców.
Losy całej trójki splatają się ze sobą w tajemniczej, Czarnej Jaskini, gdzie wiele wieków wcześniej rasy światłości uwięziły Pradawne Zło. Bohaterowie łączą swe armie i rozpoczynają walkę o przetrwanie, gdyż tylko w ten sposób mogą stawić czoła siłom Ludzi i Elfów.
W grze zwiedzimy zupełnie nową część Teany, której jeszcze nie mieliśmy okazji zobaczyć. Twórcy przygotowali także różnych towarzyszy dla każdego z bohaterów, posiadających wyjątkowe umiejętności na polu bitwy, nowe jednostki, artefakty i umiejętności Szału, a także ponad 100 zadań i 15 zupełnie nowych lokacji. Dzięki możliwości rozwoju innych bohaterów, możemy przyjrzeć się fabule z różnych perspektyw. Oprawa graficzna gry przypomina tę znaną z poprzednich części, ale skupienie się na "złych" rasach pozwoliło twórcom zbudować bardziej mroczny klimat.