Everybody's Gone to the Rapture
O grze
Everybodys Gone to the Rapture to artystyczna gra przygodowa stworzona przez thechineseroom, oparta na silniku CryEngine 3. Podobnie jak w innej produkcji studia - Dear Esther - rozgrywka nie polega na rozwiązywaniu skomplikowanych zagadek, lecz na budowaniu własnej historii przez interakcje z otoczeniem i innymi bohaterami.
Fabuła w Everybodys Gone to the Rapture obraca się wokół końca świata. Akcja toczy się w niewielkiej wiosce w brytyjskim hrabstwie Shropshire. Gracze wcielają się w naukowca, stojącego w obliczu apokalipsy, którego zadanie polega na odkryciu, co się stało. Jego historia ukształtuje się inaczej, w zależności od tego, dokąd go pokierujemy i w jaki sposób wpłyniemy na działania NPC-ów. Bohaterowie niezależni żyją własnym życiem i nie będą czekali w nieskończoność, aż do nich podejdziemy.
Twórcy oddali do dyspozycji graczy ogromny świat (przejście z jednego końca na drugi zajmuje 20 minut), pełen interaktywnych obiektów. Na eksplorację mamy tylko godzinę i tylko od nas zależy, w jaki sposób wykorzystamy ten czas. Gra została zaprojektowana z myślą o wielokrotnym rozpoczynaniu zabawy od nowa i odkrywaniu coraz to nowszych elementów, których uprzednio nie zdążyliśmy zbadać. Niektóre miejsca w grze nie są łatwo dostępne i trzeba zastanowić się, w jaki sposób do nich dotrzeć.