Recenzje gier

Postal III - recenzja

Patryk Purczyński
15

Postal III szokuje i zniesmacza w charakterystycznym dla serii stylu. Jak gra wypada w pozostałych aspektach? Odpowiedź znajdziecie w niniejszej recenzji.

Time Mysteries: The Ancient Spectres - recenzja

Adam Berlik
2

Time Mysteries: The Ancient Spectres to druga, po recenzowanym niedawno Enigmatis: The Ghosts of Maple Creek, przygodówka polskiego studia Artifex Mundi, która może poszczycić się wysoką jakością wykonania.

ArcaniA: Upadek Setarrif - recenzja

Łukasz Wiśniewski
38

ArcaniA: Upadek Setarrif ma dziś swoją polska premierę. To będzie krótka recenzja, bo i ten samodzielny dodatek do gry Arcania: Gothic 4 do obszernych produkcji nie należy...

Enigmatis: The Ghosts of Maple Creek - recenzja

Adam Berlik
8

Niestety premiera polskiej przygodówki Enigmatis: The Ghosts of Maple Creek przeszła bez większego rozgłosu - szkoda, bo to wyjątkowo udana gra zasługująca na wysoką ocenę.

Amy - recenzja

Mateusz Kołodziejski
24

Amy zaistniała w świadomości graczy w czasie ubiegłorocznych E3, kiedy branżowi dziennikarze po krótkiej prezentacji okrzyknęli ją wielkim powrotem podupadającego w ostatnich latach survival horroru. To z kolei sprawiło, że wielu fanów gatunku z niecierpliwością wypatrywało dnia premiery produkcji VectorCell. Historia małej Amy trafiła na wirtualne półki PlayStation Network i Xbox Live w ubiegłym tygodniu i po spędzeniu z nią dobrych kilku godzin mogę powiedzieć, że jest ona prawdziwym horrorem dla każdego, kto się z nią zetknie.

My Body Coach 2 - recenzja

Rafał Dziduch
1

Firma BigBen Interactive postanowiła zająć się formą i kondycją posiadaczy „peestrójek” i zaserwowała nam domowy trening fitness w postaci gry My Body Coach 2. Od razu powiem, że w „jedynkę” nie grałem, ale mam na koncie zabawy z podobnymi „wirtualnymi trenerami” i muszę przyznać, że – pomimo kilku zauważalnych wad - My Body Coach 2 wypada całkiem nieźle. Jest tylko jeden warunek, który musicie spełnić, jeśli chcecie, żeby wasze ćwiczenia przyniosły zamierzony efekt. Musicie być uczciwi sami ze sobą, bo tego „sztucznego trenera” (czy raczej trenerkę) oszukać jest bardzo łatwo.

FlatOut 3: Chaos & Destruction - recenzja

Patryk Purczyński
20

Niektórym tytułom poświęca się w mediach zdecydowanie zbyt mało uwagi, na którą zasługują zważywszy na ich wysoką jakość. Czy do grona skrzywdzonych w ten sposób gier można zaliczyć także FlatOut 3: Chaos & Destruction?

Tekken Hybrid - recenzja

Rafał Dziduch
8

Doskonale wiemy, na czym polega odświeżanie starych tytułów. Bierze się jakąś lubianą grę, najlepiej tzw. hit, ubiera ją w nowe szatki grafiki HD i wrzuca na rynek poprzedzając promocją skierowaną w sentymenty fanów. W ten sposób, stosunkowo niewielkim nakładem środków, można sprzedać ponownie to samo.

A New Beginning: Odrodzenie - recenzja

Adam Berlik
3

Niemieckie studio Daedalic za sprawą A New Beginning: Odrodzenie ponownie pokazuje, że jest w formie. Mimo kilku niedociągnięć ich najnowszą produkcję można polecić fanom gatunku.

Battlefield 3: Powrót do Karkand - recenzja DLC

Michał Nowicki
52

Wydawanie płatnych (niestety) zestawów nowych map do popularnych strzelanek sieciowych, to dziś już standard. Oczywiście można się na to zżymać i narzekać, jednak przynoszącej zyski polityki wydawców raczej nie zmienimy. Dobrze przynajmniej, jeżeli dodatki takie są wysokiej jakości i oferują sporo dobrej zabawy. Tak było w przypadku DLC Vietnam do Bad Company 2, tak na szczęście jest też w przypadku Powrót do Karkand, zestawu czterech map i kilku gadżetów do Battlefield 3.

Serious Sam 3: BFE - recenzja

Patryk Purczyński
23

Poważny Sam powraca w stylu, który dobrze znamy - przebojowym, bezkompromisowym, pełnym buty, ale i skutecznym. Takiego pokochaliśmy go przed laty, ale czy stara miłość na pewno nie rdzewieje?

Hydrophobia: Prophecy - recenzja

Rafał Dziduch
10

Hydrophobia: Prophecy to bardzo oryginalna produkcja, która po raz pierwszy ukazała się (bez podtytułu) na X360, jesienią 2010 roku. Akcja gry rozgrywa się w przyszłości, na ogromnym statku nazwanym Królowa Świata. To właśnie tam główna bohaterka, niejaka Kate Wilson, wyglądająca jak siostra bliźniaczka Alyx Vance z Half-Life’a 2, pracuje jako inżynier systemów bezpieczeństwa. Jest rok 2051, a statek od dekady dryfuje po oceanach na skutek katastrofy ekologicznej, do której doszło. Kate pracuje dla firmy NanoCell Corporation, która obiecuje taki rozwój nanotechnologii, by dało się oczyszczać wodę morską na poziomie molekularnym, dzięki czemu da się ją przystosować do picia. Dodatkowo korporacja wierzy, że uda jej się zmienić pustynie w zielone obszary, które mają wyżywić całą ludzkość.

Kinect: Disneyland Adventures - recenzja

Rafał Dziduch
4

Korporacja Disneya przystąpiła do prawdziwego ataku na graczy. Po całkiem udanym Disney Universe (tutaj przeczytacie recenzję), przyszła pora na Kinect: Disneyland Adventures. Od razu trzeba powiedzieć, że jest to jedna z najfajniejszych propozycji dla najmłodszych graczy (i ich rodziców) w mijającym roku, spośród tych, które wykorzystują Kinecta. W grze czeka na nas wirtualny park rozrywki, a w nim mrowie zabaw, gier i atrakcji. Autorzy zapewniają, że w najdrobniejszych szczegółach odwzorowali wygląd prawdziwego parku rozrywki Disneya, konkretnie tego, który znajduje się w Kalifornii. Niestety nigdy tam nie byłem, więc nie mogę potwierdzić, że rozkład uliczek i poszczególnych atrakcji jest dokładnym odwzorowaniem tamtego miejsca, ale powiem jedno - na nudę nie będziecie tu narzekać.

WWE 12 - recenzja

Adam Berlik
20

WWE 12 to bez wątpienia najlepsza część tej serii i jedna z najlepszych gier sportowych w ogóle. Wszystko jest, jak głosi slogan, ”Bigger, Badder, Better”.

Trine 2 - recenzja

Patryk Purczyński
23

Na samą końcówkę roku Frozenbyte zaserwowało nam długo oczekiwaną kontynuację znakomitej platformówki Trine. "Dwójka", choć nie jest perfekcyjna, spełnia pokładane w niej nadzieje.

Garshasp - recenzja irańskiego slashera

Patryk Purczyński
21

Nie spodziewając się po grze niczego dobrego można nieraz przeżyć miłe zaskoczenie. Tak było ze mną i Garshaspem irańskiego studia Fanafzar Game.

Your Shape: Fitness Evolved 2012 - recenzja

Rafał Dziduch
0

Wirtualnych trenerów, a więc programów do ćwiczeń, które mają sprawić, że pozostaniemy „fit” było już sporo na Kinecta, by wspomnieć tylko cykle Zumba Fitness i EA Sports Active, czy recenzowany przeze mnie jakiś czas temu UFC Personal Trainer. Wśród nich z pewnością wyróżniał się pozytywnie Your Shape: Fitness Evolved, który nie tylko precyzyjnie przenosił na ekran ruchy ćwiczących osób, ale również oferował całkiem pokaźny i zróżnicowany zestaw ćwiczeń i aktywności. Your Shape: Fitness Evolved 2012 to rozwinięcie i uaktualnienie tamtego programu, który w tym gatunku osiągnął największy sukces pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy. Od razu trzeba powiedzieć, że obecna edycja nie jest rewolucją względem poprzedniej, a jedynie swoistą ewolucją. Nadal jednak pozostaje najlepszym osobistym trenerem na zabawkę Microsoftu.

Cities XL 2012 - recenzja

Adam Berlik
8

Graliście w poprzednią odsłonę Cities XL? Jeśli tak i macie ją na półce, to nie powinniście biec do sklepu po Cities XL 2012, ponieważ jest to dodatek do poprzedniczki sprzedawany w cenie premierówki.

Ultimate Marvel vs. Capcom 3 - recenzja

Mateusz Kołodziejski
10

Wydając Marvel vs. Capcom 2 na przestrzeni 10 lat kolejno na sześciu platformach Capcom uchylał się przed stworzeniem pełnoprawnej kontynuacji tej kultowej bijatyki. Prośby i groźby fanów zostały jednak w końcu wysłuchane i na początku roku premierę miała wreszcie wyczekiwana trzecia odsłona serii. Od tamtej pory minęło kilka miesięcy i oto Japończycy, zgodnie z oczekiwaniami, wydają wzbogaconą wersję swojego crossovera – Ultimate Marvel vs. Capcom 3. Czego możemy od niego oczekiwać poza dumnym tytułem?

Orcs Must Die! Śmierć orkom - recenzja

Patryk Purczyński
21

Orcs Must Die! Śmierć orkom, pomimo swego krwiożerczego tytułu, jest grą nad wyraz sympatyczną. W dodatku bardzo trudno się od niej oderwać.

Gears of War 3 RAAM's Shadow (DLC) - recenzja

Michał Ostasz
4

Studio Epic Games jest niczym dobra mama. Dlaczego? Po wspaniałym obiedzie, czyli grze Gears of War 3 przygotowała dla nas deser. I to zanim jeszcze zdążyliśmy zgłodnieć! Owy słodki poczęstunek to rzecz jasna fabularne DLC o nazwie RAAM’s Shadow. Znajome twarze, starzy wrogowie i dużo, dużo strzelania – same pyszności?

Halo: Combat Evolved Anniversary - recenzja

Rafał Dziduch
19

Gra Halo: Combat Evolved to bez wątpienia jeden z tych tytułów, do których słowo „kultowy” pasuje jak ulał. Dzień pierwszego listopada 2001 roku, a więc dzień premiery tego tytułu na pierwszym Xboksie zapewne na długo pozostanie w pamięci wielu milionów fanów, którzy przez lata pozostali wierni marce stworzonej przez Bungie (pomińmy RTS-a o tym samym tytule, który wcześniej ukazał się na Macintoshe). Halo: Combat Evolved stało się nie tylko „system-sellerem” pierwszej konsoli Microsoftu, ale również zapoczątkowało triumfalny pochód FPS-ów na konsolach, które wcześniej wydawały się wykluczać tego typu rozgrywkę ze względu na wykorzystywanie padów. Halo: Combat Evolved udowodniło, że to kompletna bzdura i dzisiaj już nikogo nie trzeba przekonywać, że fragowanie na konsolach jest możliwe i równie przyjemne co na pecetach.

Anno 2070 - recenzja

Łukasz Wiśniewski
21

Anno 2070, najnowszy owoc współpracy firm Related Designs i Blue Byte, zrywa z historycznymi korzeniami serii i wybiega w przyszłość ludzkości. Na dodatek zaś stara się uczynić fanów budowy miast graczami bardziej towarzyskimi...

Afterfall: InSanity - recenzja

Michał Nowicki
55

Uwielbiam klimaty postapokaliptyczne. Lubię serię Dead Space. Cieszą mnie polskie smaczki i swojski klimat w grach. Dlatego, mimo olbrzymich początkowych obaw, postanowiłem może i bez wielkiego entuzjazmu, ale tez i jakichkolwiek uprzedzeń podejść do debiutanckiej produkcji studia Nicolas Games Intoxicate, czyli Afterfall: InSanity. I naprawdę bardzo żałuję, że moje pozytywne nastawienie tak szybko musiało się zmienić. To rzeczywiście mogła być całkiem solidna gra.

Przygody Tintina: Gra Komputerowa - recenzja

Rafał Dziduch
2

Gra Przygody Tintina: Gra Komputerowa powstała rzecz jasna po to, by promować film Stevena Spielberga o tym samym tytule, który już jakiś czas temu przemknął przez kina. Jak jednak wiele innych tzw. egranizacji nie jest wcale obarczona przypadłością „klecenia na kolanie”. To całkiem fajna, choć prosta w swych założeniach robota studia Ubisoft Studios, której adresatem jest wyłącznie najmłodszy gracz. Ponieważ jednak jest to całkiem udane połączenie przygodówki i platformówki zrealizowanej w 2/2,5D wydaje mi się całkiem słuszne porównanie jej z pierwszą częścią Uncharted. Żeby jednak nie było nieporozumień – Przygody Tintina są jednak o wiele mniej zaawansowane jakościowo i technologicznie od dzieła Naughty Dog, a porównanie dotyczy jedynie pewnej atmosfery przygody, którą dane nam jest przeżyć.

Rayman Origins - recenzja

Adam Berlik
19

Dawno nie grałem w tak dobrą platformówkę i tak dobrą grę w ogóle. Michel Ancel, główny projektant Rayman Origins, po raz kolejny potwierdził swoją wysoką formę.

LEGO Harry Potter: Lata 5-7 - recenzja

Rafał Dziduch
4

LEGO Harry Potter: Lata 5-7 jest kontynuacją wydanej w 2010 roku gry autorstwa Traveller’s Tales, firmy, która eksploatuje licencję LEGO w sposób bezwzględny i bezkompromisowy. Paradoksalnie jednak pomimo powtarzalności i schematyzmu, która cechuje od jakiegoś czasu te wszystkie lego-licencje w tym szaleństwie jest metoda, bo gra się po prostu wybornie. Specjaliści od gier podeszli do uniwersum stworzonego przez J.K.Rowling nieco inaczej niż filmowcy i zaserwowali nam w ostatniej części trzy finalne lata przygód Pottera w Hogwarcie, a więc z grubsza zawartość trzech ostatnich książek (Zakonu Feniksa, Księcia Półkrwi i Insygnia śmierci).

Spider-Man: Edge of Time - recenzja

Rafał Dziduch
7

Umiejscowienie Spider-Man: Edge of Time na jakościowej skali nie jest wcale takie trudne, a to dzięki temu, że ostatnio mieliśmy co najmniej dwa „komiksowe” tytuły, które to ułatwiają. Do ostatniego Batmana nowy Pająk bezwzględnie się nie umywa i odpada w przedbiegach. Na szczęście dzieło firmy Beenox nie jest tak tragiczne jak X-Men: Destiny. Wystarczy spojrzeć na oceny obu wspomnianych tytułów, żeby już wiedzieć, że Spider-Man: Edge of Time jest gdzieś pośrodku. To kolejna gra akcji oparta po prostu na licencji komiksowej, która ani ziębi, ani grzeje. Pograć w nią można, ale jak nie zagracie, to nic nie stracicie.

Dungeons: Władca Ciemności - recenzja

Rafał Dziduch
0

W zasadzie nie rozumiem, dlaczego Dungeons: Władca Ciemności nie jest pakietem misji do poprzedniej gry. Być może autorzy obawiali się, że gdyby ich produkt wymagał podstawki, niewiele osób by po niego sięgnęło? Nie ma co wnikać, faktem jest natomiast to, że w Dungeons: Władca Ciemności poznajemy nową historię, spotykamy się z kilkoma nowymi rozwiązaniami, ale sens, cel i mechanika gry pozostały bez większych zmian.

The Elder Scrolls V: Skyrim - recenzja

Łukasz Wiśniewski
134

Bethesda nie od dziś robi gry duże, zaplanowane na wiele godzin zabawy. The Elder Scrolls V: Skyrim jest jednakże klasą samą w sobie - ta recenzja powstała na podstawie ponad 100 godzin sprawdzania rozmaitych elementów gry.

Need for Speed: The Run - recenzja

Paweł Pochowski
45

Premiera Need for Speed: The Run tuż za nami. Premiera, trzeba przyznać, dość kontrowersyjna, a to ze względu na plotki krążące wokół tego tytułu - np. że przejście trybu kariery zajmuje jedynie dwie godziny. W naszej recenzji rozprawimy się z wszystkimi nieprawdziwymi twierdzeniami dotyczącymi The Run i opowiemy Wam o tym, jaka ta gra jest naprawdę.

GoldenEye 007: Reloaded - recenzja

Rafał Dziduch
12

Kto nie chciałby być jak James Bond? Agent 007 od lat ma licencję na zabijanie, co zwłaszcza w strzelaninie powinno obfitować w ekscytujące akcje i wybuchowe atrakcje. Z drugiej strony to tajny agent, już nie tak dystyngowany jak dawniej, ale nadal ceniący sobie działanie w ukryciu w stylu „tajnos-agentos”. Niestety Goldeneye 007: Reloaded nie dostarcza nam w nadmiarze ani jednych atrakcji, ani drugich, serwując za to raczej sztampowe wyżynanie głupich jak but przeciwników. Ekipa Eurocomu nie była jednak w stanie przenieść rozgrywki na jakiś wyższy poziom i przez to powstała produkcja dość banalna, która zwłaszcza na tle dzisiejszych kilerów w postaci Modern Warfare 3 i Battlefield 3 wypada po prostu słabo.

FIFA Manager 12 - recenzja

Adam Berlik
0

Czy FIFA Manager 12 to zupełnie nowa gra, warta swojej ceny, czy też może DLC do poprzedniej odsłony, oferujące zaktualizowane składy drużyn? Autorzy przed premierą obiecali mnóstwo nowych opcji i poprawek - sprawdzamy, czy dotrzymali słowa.

Skylanders: Spyro's Adventure - recenzja

Rafał Dziduch
17

Gry opowiadające o przygodach sympatycznego smoka Spyro i jego przyjaciół zazwyczaj oferowały bardzo sensowny gameplay i niezłą zabawę. Oczywiście mówimy tu o rozrywce skierowanej do najmłodszych graczy, którzy Spyro znają też z komiksów czy filmów animowanych. Skylanders: Spyro’s Adventure podtrzymuje tę tradycję, bo jest bardzo fajną, kolorową i całkiem przyzwoicie zrealizowaną zręcznościową platformówką, która wykorzystuje sprawdzone standardy, a przy tym wprowadza pewną nowość...

Saints Row: The Third - recenzja

Michał Nowicki
58

Studio Volition przyzwyczaiło nas już do pokręconych niczym ruskie wiertło sandboksów, balansujących na granicy dobrego smaku. Wróć. Balansujących? Nie. Z pewnością już nie balansujących, ale owe granice z lubością przekraczających. Nie inaczej jest w przypadku Saints Row: The Third, w której to grze poszli jeszcze o kilka kroków dalej, serwując nam rzeczy, jakich w innych grach próżno szukać. I co najlepsze, to wciąż potrafi dobrze bawić.

Call of Duty: Modern Warfare 3 - recenzja

Mateusz Kołodziejski
97

Czy się to nam podoba, czy nie, Call of Duty jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych i znaczących marek w historii wirtualnej rozgrywki, co roku bijającą ustanowione przez siebie rekordy popularności. Natomiast jej odsłony z podtytułem Modern Warfare okazały się fenomenem, który zdefiniował sposób, w jaki postrzegamy współczesne FPS-y. Ze wszystkimi tego zaletami i wadami. Oczywiście taka dominacja nie może trwać wiecznie. Jeżeli jednak spodziewaliście się, że jej koniec zwiastować będzie premiera Call of Duty: Modern Warfare 3, srogo się zawiedziecie.

Dead Rising 2: Off the Record - recenzja

Rafał Dziduch
3

Najprościej napisać wprost i od razu na początku: Dead Rising 2: Off the Record Capcom to odgrzewany kotlet, który da się oczywiście przełknąć bez większego obrzydzenia, ale smakoszów raczej nie zadowoli. Kłopot z nim mogą mieć zwłaszcza gracze, który mają w swojej kolekcji ostatnią część, bo w tej nowej – choć z innym bohaterem - trafią w znane już miejsca i lokacje. Dead Rising 2: Off the Record to bowiem takie „co by było gdyby”, a więc alternatywna wersja historii z Fortune City, którą tym razem oglądamy oczami Franka Westa.

Władca Pierścieni: Wojna na Północy - recenzja

Łukasz Wiśniewski
24

Władca Pierścieni: Wojna na Północy to pierwsza gra osadzona w Śródziemiu, mająca wysokie ograniczenia wiekowe. To brutalny hack'n'slash, najlepiej smakujący w kooperacji. Na ile gra jest warta uwagi i wierna światu J.R.R. Tolkiena? Przeczytajcie...

The Cursed Crusade: Krucjata Asasynów - recenzja

Rafał Dziduch
7

Pomińmy może wpadkę, jaką jest dodanie polskiego podtytułu grze The Cursed Crusade, bo najwyraźniej ktoś chciał zarobić na popularności serii Assassin's Creed i nie za bardzo zaprzątał sobie głowę historycznymi realiami. Ponieważ jednak w grze studia Kylotonn toczymy głównie bardzo krwawe walki i wymachujemy dziarsko różnorodnym orężem, zacznijmy może od tego, co autorom wyszło najlepiej.

Crysis na konsole - recenzja

Mateusz Kołodziejski
21

Crysis z czteroletnim poślizgiem trafia wreszcie na konsole. Czy jednemu z najbardziej znanych FPS-ów nie zaszkodził tak długi okres leżakowania?

Sonic Generations - recenzja

Rafał Dziduch
5

Dwudziestolecie powstania swojej maskotki SEGA postanowiła uczcić grą Sonic Generations. Okazuje się, że twórcy podeszli do tego pomysłu na poważnie, dostarczając na rynek jedną z najlepszych gier z serii, a przy tym zrealizowaną w łączonej technologii 2D/3D. W zasadzie więc możemy powiedzieć, że dostaliśmy dwie gry w jednej, a rozgrywka chyba jeszcze nigdy nie była tak wciągająca, dynamiczna i kolorowa.

The Sims 3: Zwierzaki - recenzja

Rafał Dziduch
3

Chcąc, nie chcąc stałem się w redakcji „specjalistą od Simsów”, których kolejne dodatki „rozkminiam” pod czujnym okiem córki sąsiada. Ona jest oddaną fanką i specjalistką od simoludków, ja próbuję przy pomocy recenzenckiego „szkiełka i oka” zgłębić niesamowity fenomen tej gry. W przypadków Simsów jest on niezaprzeczalny, więc oczywistym jest, iż fanów serii nie trzeba przekonywać do zakupu kolejnego dodatku, bo pewnie i tak go kupią. Ponieważ The Sims 3: Zwierzaki to niesamodzielny dodatek, który wymaga podstawki, warto się również zastanowić, czy zachęci do zakupu jakiś nieobeznanych w temacie graczy. Myślę, że jest na to szansa.

Pro Evolution Soccer 2012 - recenzja

Adam Berlik
6

Pro Evolution Soccer 2012 jest niesamowicie grywalny i znacznie lepszy od poprzedniczki. Konami w końcu miało dobrą koncepcję na zmiany i skutecznie ją zrealizowało.

Off-Road Drive: Rajdy Bezdroży - recenzja

Patryk Purczyński
2

Ekipa 1C pokazuje, że ma świetny pomysł na nietuzinkową grę, ale niestety brakuje jej porządnego zaplecza technologicznego. Off-Road Drive: Rajdy Bezdroży mogło być naprawdę udanym tytułem.

Twierdza 3 - recenzja

Łukasz Wiśniewski
34

W dziesięć lat od premiery pierwszej części, w sześć lat od premiery drugiej części, fani serii Twierdza doczekali się kontynuacji. Czas na fanfary czy spuszczenie zasłony milczenia? Nasza recenzja gry Twierdza 3 jasno odpowiada na to pytanie...

Football Manager 2012 - recenzja

Patryk Purczyński
10

Football Manager jest jak drużyna piłkarska, która od lat dominuje w rozgrywkach ligowych. Różnica jest co prawda taka, że nie ma zbyt dużej konkurencji... ale i tak trzyma wysoki poziom. Kolejnym na to dowodem jest Football Manager 2012.

Battlefield 3 - recenzja

Michał Nowicki
46

Kampania, kampanią, ale takiego tytułu, jak Battlefield 3 nie mogłem ocenić bez porządnego wgryzienia się w tryby dla wielu graczy. Oczywiście całość da się zapewne w pełni obiektywnie ocenić dopiero po kilku tygodniach zabawy, ale już te kilkadziesiąt godzin doświadczeń i nalegania redakcji sprawiają, że postanowiłem pokusić się o wystawienie najnowszej strzelance DICE oceny. I na początku podpowiem, że będzie wysoka, choć nie maksymalna. Do tego jednak trochę zabrakło...

X-Men: Destiny - recenzja

Rafał Dziduch
8

X-Men: Destiny reklamowano jako połączenie RPG-a i gry akcji osadzonej w świecie komiksowych superbohaterów Marvela. RPG jest w tej grze "tyle co kot napłakał", a akcja sprowadza się do biegania po częstokroć pustych korytarzach i bezustannego aplikowania wrogom tych samych combosów. Do tego dostajemy grafikę rodem z PS2, całkiem bezmyślnych przeciwników, a jako bonus grę, która czasami lubi się zawiesić (grałem na PS3 i kilka razy mnie to spotkało, co wprawiło mnie w lekki szok). No i powiedzcie sami – jak ja mam to ocenić?

Disney Universe - recenzja

Rafał Dziduch
3

Disney Universe otrzymał oznaczenie wiekowe od lat siedmiu, ale nie znaczy to wcale, że nie zainteresuje nawet starszych graczy. Gra przypomina nieco serię LEGO, ale znalazły się w niej również elementy znane choćby z kultowej Little Big Planet. Usatysfakcjonowani będą zatem wszyscy wielbiciele platformówek, skakania, główkowania i zbierania różnych przedmiotów. Zresztą, nawiasem pisząc, wygląd bohaterów, którymi przyjdzie nam sterować mocno nawiązuje do wyglądu Sackboya i jego zwariowanych strojów. Najważniejsze jednak, że w tą kolorową zręcznościowkę, w której odwiedzimy kilka disney’owskich światów, gra się płynnie i nadzwyczaj przyjemnie.

Recenzja Uncharted 3 - Oszustwo Drake'a

Rafał Dziduch
60

Drugą częścią Uncharted studio Naughty Dog udowodniło, że w okiełznaniu mocy PS3 nie ma sobie równych. W zasadzie doszlifowało też gatunek przygodowych gier akcji i przy okazji pchnęło go na wyżyny nieosiągalne dla innych ekip. Wartka akcja, emocjonujące pościgi i ucieczki, nagłe i niespodziewane zwroty akcji, a wszystko to zobrazowane w iście hollywoodzkim stylu – to jakby marka całej serii o przygodach sympatycznego poszukiwacza skarbów, Nathana Drake’a. Nic zatem dziwnego, że w trzeciej części gry magicy z Naughty Dog zaserwowali nam wszystkie te atrakcje w potrójnej dawce. Kiedy odpalicie na swojej konsoli Uncharted 3 - Oszustwo Drake'a, trzymajcie się mocno fotela, bo weźmiecie udział w najwspanialszej przygodzie tego roku.

inFamous 2: Festival of Blood - recenzja

Łukasz Berliński
7

Druga część inFamous, czy jak kto woli nieSławnego, została dobrze przyjęta przez graczy i tylko kwestią czasu było pojawienie się pierwszego DLC. Tymczasem Sucker Punch zaskoczyło i wydało tani spin-off w halloweenowym klimacie, który nie wymaga posiadania poprzednich części serii, a przy tym oferuje całkiem sporo. Miło, prawda?

WRC 2 - recenzja

Paweł Pochowski
15

Jeżeli wolisz Krzysztofa Hołowczyca od Roberta Kubicy, a Ford Focus WRC sprawia, że serce bije Ci szybciej niż przy bolidzie Formuły 1 to wiedz, że coś się dzieje – jesteś chory na nieuleczalną miłość do rajdów. Na szczęście na półkach właśnie pojawił się kolejny lek, który być może ulży w Twoich cierpieniach. Mowa oczywiście o WRC 2.

Battlefield 3 - recenzja trybu dla pojedynczego gracza

Michał Nowicki
89

Battlefield 3, to tytuł stworzony przede wszystkim z myślą o rozgrywkach w sieci. Zanim jednak ocenimy tryb multiplayer, na co potrzeba nieco więcej czasu, przyjrzyjmy się kampanii dla pojedynczego gracza, w której po raz pierwszy miałem okazję poznać możliwości nowego silnika Frostbite 2.0. Choć, nie ukrywajmy, kampania, to jedynie dodatek do właściwej gry, mogący stanowić doskonałe wprowadzenie w mechanikę rozgrywki i system strzelania dla początkujących oraz zaprezentować możliwości silnika. Dlatego też ostateczna ocena gry pojawi się dopiero w tekście poświęconym trybowi multi.

Ratchet & Clank: 4 za Jednego - recenzja

Łukasz Berliński
5

Ratchet i Clank – dwójka sympatycznych bohaterów, będących jedną z ikon poprzedniej generacji PlayStation, powraca po raz kolejny w najnowszej odsłonie zatytułowanej Ratchet & Clank: 4 za Jednego. Nie wiem jak długo jeszcze Insomniac Games zamierza karmić nas nowymi przygodami Lombaxa i małego robota, ale jeśli w dalszym ciągu chce eksploatować ten temat musi poważnie zastanowić się nad przyszłością serii, bowiem 4 za Jednego jest „daniem” ciężkostrawnym.

NBA 2K12 - recenzja

Rafał Dziduch
7

Trudno uwierzyć, ale to już trzynasta odsłona znanej serii. W naszym kraju koszykówka (całkiem niesłusznie) cieszy się mniejszą popularnością niż piłka nożna i chyba najwyższa pora, by to zmienić. Dzięki NBA 2K12 po raz kolejny wyhodujemy swojego wirtualnego sportowca i pchniemy go do serii prestiżowych zwycięstw lub bolesnych porażek w najsłynniejszej lidze świata również w rozgrywkach multiplayer.

Might & Magic: Heroes VI - recenzja

Łukasz Wiśniewski
58

Użytkownicy na forach dyskusyjnych psioczą, a gracze w wiadomościach zostawianych za pomocą jednej z opcji sieciowej usługi Conflux, chwalą sobie zabawę, choć wytykają pewne błędy. Czy gra Might & Magic: Heroes VI to sukces, czy niewypał? Przeczytajcie...

Batman: Arkham City - recenzja

Rafał Dziduch
80

Twórcy Batman: Arkham City cel mieli prosty, bo recepta na udaną kontynuację, choć nie łatwa do zrealizowania, znana jest od lat. Trzeba po prostu dać graczom to, co już znają w o wiele większej dawce. W przypadku przygód „człowieka w rajtuzach” ta technika sprawdziła się świetnie. Batman śmiga po większym mieście (poprzednio tylko więzienie na wyspie), walczy z większą ilością wrogów, spotyka więcej komiksowych bohaterów i ma w zanadrzu większy arsenał gadżetów. Czy można chcieć czegoś więcej?

Deus Ex: Bunt Ludzkości – Brakujące Ogniwo - recenzja DLC

Michał Nowicki
30

Moja „miłość” do wszelakich DLC jest już nie niemalże legendarna. Strasznie nie lubię wyciągania od fanów gier dodatkowej kasy za wycięte z pełnika fragmenty, czy – przysłowiową już – zbroję dla konia. Tym bardziej ostrożnie podchodzę do tego typu dodatków. I już na starcie powie jedno: ekipa Eidos Montreal zaskoczyła mnie niesamowicie pozytywnie po raz drugi. Najpierw samym Deus Ex: Bunt Ludzkości, a teraz DLC do niej. Albowiem Brakujące Ogniwo naprawdę warte jest zagrania.

Portal 2 Peer Review DLC - test

Łukasz Berliński
3

Dość długo musieliśmy czekać na pierwsze DLC do Portal 2. Valve jednak dotrzymało słowa i parę dni temu wypuściło na wszystkie platformy darmową aktualizację zatytułowaną Peer Review. Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, zdejmijcie z półki płytkę z grą i zacznijcie ściąganie, a w międzyczasie zapoznajcie się z naszym testem.

Najnowsze
Lubisz nas?