Publicystyka

Weekend z grą Mass Effect (Xbox 360)

gram.pl
0

Mass Effect to gra dla której wielu ludzi kupiło sobie konsolę Microsoftu. Niema się zresztą czemu dziwić, Bioware jest znany ze swoich cRPG jak świat długi i szeroki, a wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazywały, że tym razem przeszli sami siebie. Czy to prawda zobaczymy już w niedzielę, najpierw jednak opowiemy wam o świecie, który na jej potrzeby został stworzony. Trzeba przyznać, że jest o czym opowiadać. Twórcy KotORów stworzyli swoje własne uniwersum z nie mniejszym rozmachem niż George Lucas swoje. Mamy tu ciekawe rasy obcych, podróże między gwiezdne i przerażające tajemnice z przeszłości, które przyjdzie nam odkryć. Do tego wszystkiego zostaniemy uwikłani w międzygwiezdną politykę, która nie jest milsza od tej, którą znamy z ziemi...

W samo południe, mierząc się z buntem AI

Lucas the Great
17

W tekście rozpoczynającym felietonistyczną podróż przez wszechświat zasygnalizowałem, że na poziomie kolonizacji innych planet, intensywnej eksploracji przestrzeni kosmicznej, pojawia się często motyw buntu sztucznej inteligencji. Oczywiście jest to pewne uproszczenie, bo ów temat wypływa w rozmaitych punktach przyszłości, jest niejako nierozerwalnie związany z fantastyką. Powiem nawet więcej – motyw ten jest niemalże tak stary jak ludzkość, jeśli tylko pojęcie buntu AI zastąpimy buntem przeciwko Stwórcy. Tyle że tym razem Stwórcą jest człowiek.

Świąteczny poradnik - czyli co warto włożyć pod choinkę

redakcja gram.pl
0

Nadchodzą święta, czas na spędzenie czasu w rodzinnym gronie, ale też moment obdarowywania siebie wzajemnie prezentami. Chyba wszyscy wiemy, jak przykrą sytuacja jest wręczenie komuś nieutrafionego prezentu. Wymuszony uśmiech i sztywne podziękowania mówią same za siebie. Potem zaś taki nieszczęsny "niedoprezent" ląduje na zakurzonej półce, pod szafą, czy też - w najbardziej drastycznych przypadkach - wędruje do kosza na śmieci. Oczywiście dopiero wtedy, gdy darczyńca tego nie widzi.

Tydzień z grą Unreal Tournament III

gram.pl
0

Unreal Tournament to piekielnie mocna marka. Od ośmiu lat twórcy z Epic Games dostarczają nam świetnej rozrywki sieciowej. Wiele osób nawet nie wie, że produkcje spod tego znaku niejednokrotnie miały jakiś wpływ na ich życie... Bywa bowiem tak, że pracując w korporacji zaczyna się odczuwać nagły spadek przepustowości firmowej sieci, a dział IT nie reaguje na zgłoszenia. To tajemnicze zjawisko bardzo często związane jest z obecnością którejś z odsłon Unreal Tournament na maszynach korporacyjnych informatyków...

Za pięć północ patrząc inaczej na pewne sprawy

Hakken
18

Czasem zadziwia mnie wybiórczy charakter współczesnej cenzury charakteryzującej cywilizację zachodnioeuropejską. Jak powszechnie wiadomo niektóre tematy w filmach i grach są „be” i po prostu nikt ich nie porusza aby nie tracić dużych pieniędzy. Oczywiście nikt nie zabrania o tym mówić, wszak mamy wolność słowa, ale i tak tematy takie poruszane są półgębkiem, przez niezależnych publicystów i to w środkach przekazu nie tak nośnych jak te dwa wymienione, czyli literaturze. Istnieje oczywiście kino alternatywne, lecz takie filmy niestety nie mają szans dotrzeć do szerszej publiczności.

Weekend z grą Assassin's Creed

gram.pl
0

Bez wątpienia Assassin's Creed było jedną z najbardziej wyczekiwanych gier mijającego roku. Niestety użytkownicy blaszaków poczekają sobie na ten tytuł jeszcze parę miesięcy, ale my tym czasem opowiemy wam o Wersji konsolowej a w przyszłym roku zobaczymy czym się one od siebie różnią.

Community gram.pl atakuje Poznań, czyli PGA w krzywym zwierciadle!

gram.pl
55

Ważnym, żeby nie powiedzieć zwrotnym, punktem w egzystencji każdej społeczności internetowej jest jej przeniesienie do realnego świata. Debiutanckie spotkanie z ludźmi znanymi dotychczas wyłącznie z sieci może nieść ze sobą różne, zdecydowanie indywidualne skutki. To jednak nas już nie dotyczy, bowiem ten etap mamy już dawno za sobą. Dość wspomnieć o naszych mazurskich i warszawskich spotkaniach.

Beowulf - fragment

Caitlín R. Kiernan
0

Ziemia Duńczyków kończy się tutaj, na tym potężnym granitowym klinie sterczącym wysoko ponad zamarzającym morzem. Spienione lodowate fale smagają ostry żwir, wąskie plaże pokryte chropowatą skałą i zwalonymi głazami, wypolerowanymi kamieniami i skąpymi językami upstrzonego lodem i śniegiem piasku. To nie jest odpowiednie miejsce dla ludzi, owe nagie brzegi w tym głodowym, unikanym przez słońce okresie roku. Za dnia niewiele tu widać dzikich stworzeń, jedynie foki, morsy i wyrzucone na brzeg, gnijące ścierwo wieloryba, tylko mewy i orły wzlatujące w mętne, ołowiane niebo. Podczas długich nocy wybrzeże zmienia się w jeszcze bardziej posępne uroczysko, oświetlone jedynie bladym, pojedynczym okiem księżyca, zerkającym ukradkiem, gdy wysuwa się na chwilę zza chmur i mgły.

Relacja z Poznań Game Arena 2007

Mejste
31

Sobota, 24 listopada, godzina 9:00, jesteśmy w Poznaniu przed głównym wejściem na teren Międzynarodowych Targów Poznańskich. Jest zimno, wieje, lecz na szczęście nie pada. Stoimy zatem wraz z ekipą gram.pl i czekamy na otwarcie wejść. Tłumy odwiedzających czekają w długich kolejkach do kas by zakupić bilet umożliwiający wejście na tegoroczną odsłonę Poznań Game Arena. Widać zniecierpliwienie, zdenerwowanie, niecierpliwość... My jednak dzielnie marzniemy na zewnątrz wraz z Xboxem 360 przeznaczonym dla zwycięzcy jubileuszowego konkursu. Powoli ujawniają się pierwsi gramowi cze, którzy przybyli do Poznania. Z minuty na minutę jest ich coraz więcej, jednak laureata jakoś nie widać. Powoli już planujemy by przejąć nagrodę na potrzeby redakcyjne i zastanawiamy się, w którym miejscu w redakcji postawić nowiutką 360-tkę... Zwycięzca jednak się zjawia i odbiera swój łup. A miało być tak pięknie… Powoli zbliża się godzina 10. Jest nas już dosyć spora grupka, tak na oko ze 30 osób. Na zegarku 9:59 - napięcie sięga zenitu. Już tylko chwila, już tylko momencik i... ruszyli! Tłumy graczy zaczęły biec w stronę hal wystawowych by już na starcie zająć miejsca do wybranych tytułów. Poznań Game Arena 2007 zostało oficjalnie rozpoczęte.

W samo południe, zaczynając kolonizację obcego globu

Lucas the Great
13

Droga wycieczko, dotarliśmy właśnie do granic poznania. Jeśli ktoś dołączył teraz, proponujemy prześledzić naszą drogę, dobry punkt wyjściowy znajduje się w poprzednim felietonie. Przemierzyliśmy lata świetlne i dotarliśmy do Nowego Świata. Nasz kosmiczny Mayflower orbituje w blasku obcego słońca. Przed nami nowy, dziewiczy świat - pora zadać sobie kilka pytań... Czy ów glob, wstępnie zakwalifikowany jako nadający się do kolonizacji, naprawdę jest tak dziewiczy, jak nam się wydawało? Jakie nieznane zagrożenia czają się na powierzchni naszego potencjalnego nowego domu?

Poznań Game Arena 2007 – relacja na gorąco, sobota

Zaix
57

Są tylko dwa takie dni w całym roku, gdy w Polsce trwa święto dla graczy. Mowa oczywiście o Poznań Game Arena i ostatnim listopadowym weekendzie. Impreza trwa, a dla wszystkich, którzy nie mogą być z nami na miejscu przygotowaliśmy krotki opis atrakcji mających miejsce w pierwszym dniu.

Tydzień z grą Gears of War

redakcja gram.pl
0

Ta premiera jest ważna z dwóch powodów. Po pierwsze oto trafia na pecety największy przebój z konsoli Xbox 360, tytuł obsypany toną nagród, wychwalany przez graczy na całym świecie. Po drugie konwersji na PC dokonało polskie studio People Can Fly, twórcy przebojowego Painkillera. Epic Games, mając do wyboru programistów z całego świata, postawił właśnie na ekipę Adriana Chmielarza. Cóż, zdecydowanie przestajemy żyć na przedmieściach metropolii elektronicznej rozrywki. Przyznacie chyba, ze wymienione powody - choć tylko dwa - są tej wagi, iż usprawiedliwiają poświęcenie Gears of War całego tygodnia na łamach gram.pl? My nie mamy wątpliwości.

Najnowsze
Lubisz nas?