Publicystyka

Weekend z grą Dragon Age: Początek - Przebudzenie

gram.pl
0

Dragon Age: Początek – Przebudzenie, to po kilku mniejszych dodatkach typu DLC pierwsze, większe rozszerzenie do przebojowej gry kanadyjskiego studia BioWare. Epicki rozmiar świata i czasu gry, sięgający ponad 100 godzin, całkiem ciekawa fabuła i interesujące postaci bohaterów niezależnych szybko zdobyły grze wielu zdeklarowanych fanów. Dzięki dodatkowi będą oni ponownie mogli zagłębić się w odmęty ponurego i stojącego na krawędzi zagłady świata.

Command & Conquer 4: Tyberyjski Zmierzch - Poradnik dowódcy GDI

Łukasz Wiśniewski
15

Witaj dowódco. CO prawda mamy rozejm z Bractwem Nod, ale niektórzy jego członkowie - jak Gideon - nie potrafią tego przyjąć do wiadomości. Dlatego przeszkolimy cię do działań bojowych na wypadek konieczności walki. Pewnie znasz już podstawy taktyki, więc skoncentrujemy się głównie na tym, jak powinna wyglądać współpraca pomiędzy poszczególnymi dowódcami. Przejrzymy też sobie aktualny arsenał GDI, na wypadek, gdybyś nie znał niektórych nowinek technologicznych.

Command & Conquer 4: Tyberyjski Zmierzch - Quo Vadis, Kane?

Łukasz Wiśniewski
10

Osiem dekad temu nazwano cię Mesjaszem, wierzono, że potrafisz poprowadzić ludzkość ku jej wielkiemu przeznaczeniu. „Pokój poprzez potęgę” – powiedziałeś. Widzieliśmy i widzimy dalej w tych słowach wielką mądrość. Ci, którzy od początku stali u twego boku, twierdzili, że Bractwo Nod nie powstało wraz z przybyciem tyberium na Ziemię. Że istniało od pradawnych czasów, a ty zawsze byłeś jego przywódcą. Kainem, przeklętym przez boga. Pierwszym buntownikiem. Pierwszym mordercą i bratobójcą. Synem Adama i Ewy. Trudno dziś w to wierzyć. Dla mnie jesteś wypalonym geniuszem, mistyfikatorem i fałszywym prorokiem. Jesteś słaby i szkodzisz sprawie. Może i stworzyłeś Bractwo Nod, ale twoje dzieło przerosło cię i teraz musisz odejść.

Command & Conquer 4: Tyberyjski Zmierzch - Tyberium od świtu do zmierzchu

Łukasz Wiśniewski
10

Wszystko zaczęło się w 1995 roku pierwotnej linii czasu. Zaczęło się dość niewinnie, nikt nie spodziewał się, jakie będą konsekwencje prozaicznego wydarzenia. Ot, spory meteor uderzył w koryto Tybru. Temat dla prasy na dwa dni. Nie tym razem jednak... Meteor składał się z nieznanej na Ziemi krystalicznej substancji o niezwykłych właściwościach. Pierwsze próby zbadania znaleziska zakończyły się tragicznie. Okazało się, że nieznana substancja posiada zdolność replikowania się w oparciu o to, z czym ma kontakt. W wyniku takiej ingerencji w materię, dookoła tyberium obecna była od razu silna radiacja, wynikła z rozbijania wiązań atomowych.

4 dni z grą Command & Conquer 4: Tyberyjski Zmierzch

gram.pl
0

Kane. Mało która postać ze świata gry jest równie charakterystyczna i potrafi tak rozpalić wyobraźnię. Teraz nadszedł czas na końcowy rozdział opowieści o nim. Command & Conquer 4: Tyberyjski Zmierzch ma domknąć wszystkie wątki i zafundować nam brawurowy finał historii, opowiadanej od 15 lat. Nic więc dziwnego, że postanowiliśmy na łamach naszego portalu poświęcić nieco uwagi premierze najnowszej gry z logo Command & Conquer.

Fallout: New Vegas - zapowiedź

Michał Nowicki
32

Studio Obsidian Entertainment pracuje obecnie w pocie czoła nad Fallout: New Vegas, kolejną odsłoną kultowego cyklu. Dziś Myszasty przedstawi wam garść faktów, które zostały ujawnione przez twórców.

Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction - betatest

Rafał Dziduch
26

Nie da się ukryć, że zaprezentowana nam wersja Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction ma kilka mankamentów. Ale gdyby nawet nie zostały finalnie wyeliminowane, szykuje się wielka i wciągająca gra.

Alan Wake - zapowiedź

Marcin Kaleta
28

W związku ze zbliżającą się premierą należy bliżej przyjrzeć się grze Alan Wake. Ma ona europejską premierę już 21 maja.

Retrogram – Historii Valve ciąg dalszy

Michał Nowicki
14

W dzisiejszym odcinku Retrogramu Myszaty kontynuuje swą opowieść o studiu Valve. Choć Half-Life trafił już na sklepowe półki, wszystko wciąż kręci się wokół niego...

Battlefield: Bad Company 2 - poradnik do gry w sieci: tryby i mapy

Łukasz Wiśniewski
29

Pakiet dziesięciu map dla trybu multiplayer, dostarczonych wraz z grą Battlefield: Bad Company 2 to pozornie mała paczuszka. Jednakże wszystkie one zostały tak przygotowane, by gracze mogli się na nich bawić bardzo długo bez wpadania w rutynę. Weterani, którzy zjedli zęby na grach stworzonych przez DICE, mogą z początku być zaskoczeni skromnymi rozmiarami pól bitewnych, ale bardzo szybko przekonają się, że nie tylko wielkość ma znaczenie. Na każdej mapie znalazło się mnóstwo przemyślanych detali taktycznych, co sprawia, że rozgrywki pozostają nieprzewidywalne. Opowiemy pokrótce o mapach i trybach gry multiplayer.

Battlefield: Bad Company 2 – poradnik dla początkujących

Michał Nowicki
84

Dziś zapraszamy na nasze spotkanie z grą Battlefield: Bad Company 2 tych wszystkich, którzy chcieliby, a boją się sieciowej konfrontacji. Myszasty przygotował kilka najbardziej podstawowych porad dla wszystkich początkujących.

Battlefield: Bad Company 2 – Klasy postaci - poradnik

Michał Nowicki
10

Dziś, w czasie naszego piątego już spotkania z grą Battlefield: Bad Company 2, chcemy przedstawić wam charakterystyki wszystkich czterech dostępnych w grze klas postaci. Oprócz krótkiego opisu profesji, znajdziecie tutaj także listę przypisanych do nich gadżetów i specjalizacji, które znacznie zwiększają możliwości każdej postaci. To właśnie od ich właściwego wyboru zależy często powodzenie wielu misji, a jednocześnie pozwalają one dostosować postać do indywidualnego stylu gry. Na końcu tekstu znajdziecie też opis kilku gadżetów i specjalizacji dostępnych dla wszystkich klas.

Battlefield: Bad Company 2 – Poradnik mechanika, czyli pojazdy

Michał Nowicki
16

Wczorajsze spotkanie z Battlefield: Bad Company 2 poświęciliśmy w całości dostępnej w grze broni strzeleckiej. Ze względu na olbrzymią liczbę wszelakich giwer, zmuszeni jednak byliśmy dokonać wyboru i przedstawić wam jedynie część tych śmiercionośnych zabawek. Dziś natomiast proponujemy wam pełny przegląd dostępnych w Battlefield: Bad Company 2 pojazdów, zarówno lądowych, jak i wodnych oraz powietrznych.

Blur - beta-test

Paweł Pochowski
5

Bizarre Creations, za stworzenie bardzo cenionej przez fanów gier wyścigowych serii Project Gotham Racing, dorobiło się opinii jednego z lepszych deweloperów w swojej kategorii. Jednak ich najnowsza produkcja od samego początku budziła mieszane uczucia. Przetestowaliśmy więc wersję beta, aby sprawdzić czy są powody by dalej traktować Blur z pewną dozą nieufności.

God of War III - pierwsze wrażenia

Rafał Dziduch
20

God of War III już za chwilę wyląduje miękko na sklepowych półkach, a tymczasem sprawdziliśmy, co oferuje demo. I każdy szanujący się gracz powinien zrobić to samo.

Battlefield: Bad Company 2 – Uzbrojenie, czyli poradnik rusznikarza

Michał Nowicki
25

Jak każda szanująca się strzelanka, Battlefield: Bad Company 2 oferuje nam całkiem pokaźny arsenał kilkudziesięciu różnorodnych giwer. Broń podzielona została na pięć podstawowych grup: cztery z nich uzależnione są od naszej aktualnej specjalizacji, ostatnia to broń dostępna dla wszystkich klas postaci. Podział jest oczywiście dość jasny oraz klarowny i przedstawia się następująco:

Historia gier z serii Battlefield - część druga

Łukasz Wiśniewski
16

Kontynuujemy naszą opowieść o historii serii Battlefield. Wczoraj skoncentrowaliśmy się na tematyce II wojny światowej i Wietnamu. Dziś zajmiemy się produkcjami odchodzącymi od historycznych realiów.

Historia gier z serii Battlefield - część pierwsza

Łukasz Wiśniewski
27

Gra Battlefield: Bad Company 2 nie jest jakąś tam drugą częścią cyklu. To fragment rozbudowanej serii produkcji z logiem Battlefield. Przypomnimy wam kolejne tytuły spod tego znaku, dzieląc je na dwie grupy: te w realiach historycznych i nowoczesne-futurystyczne.

Tydzień z grą Battlefield: Bad Company 2

gram.pl
0

Battlefield: Bad Company 2, to długo wyczekiwana kontynuacja dobrze przyjętej konsolowej strzelanki autorstwa należącego do Electronic Arts studia Digital Illusions CE. Tym razem gra ukaże się również na komputery osobiste, a twórcy od samego początku zapowiadają jeszcze bardziej rozbudowaną, wciągającą i wymagającą rozgrywkę. Mimo zaimplementowania trybu dla pojedynczego gracza, podobnie jak pierwsza produkcja z logo Bad Company, tytuł ten stworzony został przede wszystkim z myślą o rozgrywkach sieciowych.

Retrogram - Half-Life - Marc Laidlaw

Michał Nowicki
12

Czy Half-Life wyglądałby zupełnie inaczej, gdyby nie jeden tylko człowiek? Odpowiedzi na to pytanie szukajcie w najnowszym odcinku Retrogramu, którego gościem jest dziś niejaki Marc Laidlaw.

Metro 2033 – relacja z prezentacji

Michał Nowicki
34

Zapraszamy do lektury relacji gorącej niczym lufa kałasznikowa po ogniu zaporowym. Przed kilkoma godzinami Myszasty miał okazję poznać nieco więcej szczegółów na temat gry Metro 2033.

Final Fantasy XIII – pierwsze wrażenia

Michał Nowicki
10

Na Final Fantasy XIII przyszło nam czekać przez kilka lat. Czy warto zazdrościć Japończykom wcześniejszego terminu premiery? Na to pytanie dziś jednoznacznie nie odpowiem, jednak zapraszam do zapoznania się z garścią pierwszych wrażeń po kilku godzinach obcowania z grą.

Just Cause 2 – pierwsze wrażenia

Michał Nowicki
14

Kilka dni temu miałem okazję pobawić przez kilka godzin na tropikalnej wyspie Panau. Czas więc najwyższy na garść pierwszych wrażeń z rozgrywki w

Retrogram – Valve Corporation

Michał Nowicki
43

Nie ma chyba na świecie gracza, który nie kojarzyłby takich nazw, jak Half-Life, Counter-Strike, czy Steam. Jak już się więc domyślacie, dzisiejszy odcinek Retrogramu postanowiłem poświęcić historii jednej z najbardziej znanych firm związanych z branżą – Valve Corporation.

Gry przegapione i przespane - rok 2009

Łukasz Wiśniewski
65

Co roku ukazuje się tyle gier, że o ile nie jest się krezusem, to niemożliwością jest nabycie ich wszystkich. Co więcej, bez narzędzia do zakrzywiania czasu nie da się ich wszystkich przejść... Nic więc dziwnego, że sporo z nich ginie gdzieś w tłumie i popada w zapomnienie. Najbardziej krzywdzące jest to wtedy, gdy dana gra nie jest słabą produkcją. Aż nazbyt często w roli wielkich przegranych lądują tytuły, które otrzymują wysokie noty od recenzentów i tych nielicznych odbiorców, którzy je nabyli. Postanowiłem spojrzeć na nasz rynek i przygotować zestawienie gier, które w 2009 roku spotkała niezasłużona (moim zdaniem) krzywda.

Split/Second - zapowiedź

Paweł Pochowski
20

Ekipa Black Rock Studios swoim debiutanckim tytułem przedstawiła się graczom z jak najlepszej strony. To oni wydali na świat nadzwyczaj przyjemne wyścigi quadów zatytułowane Pure. Jednak czy z wyścigami samochodów w Split/Second poradzą sobie równie dobrze?

Retrogram – No One Lives Forever

Michał Nowicki
11

Jeśli zastanawiacie się, co może wyjść z połączenia seksownej bohaterki, klimatu lat sześćdziesiątych, filmów szpiegowskich i cybernetycznego pudelka, koniecznie przeczytajcie dzisiejszy Retrogram poświęcony w całości grze No One Lives Forever.

Castlevania: Lords of Shadow - zapowiedź

Łukasz Berliński
10

Seria Castelvania nie pierwszy raz próbuje swych sił w trójwymiarze, aczkolwiek bez powodzenia. Czy Lords of Shadow ma szansę zmienić ten stan rzeczy i wnieść nieco świeżego powiewu do skostniałej serii? Przekonajcie się sami czytając naszą zapowiedź Castlevania: The Lords of Shadow.

Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk - beta-test

Łukasz Wiśniewski
22

Mieliśmy zamiar podzielić się z wami pierwszymi wrażeniami z gry Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk. Ograniczymy się jednak do relacji z testowania wersji beta, bo dostarczony nam build okazał się być zbyt wczesny.

Kane and Lynch 2: Dog Days - zapowiedź

Michał Nowicki
8

Po średnio udanym debiucie, powraca para mało sympatycznych kryminalistów. Czy Kane and Lynch 2: Dog Days ma tym razem szanse na zawojowanie list przebojów?

Utopie, antyutopie i gry wideo

Michał Nowicki
24

Jak często, grając w jakąś grę, zwracacie uwagę na społeczne, czy polityczne tło wydarzeń, w których uczestniczycie? Jeśli zaintrygowało was to pytanie, zapraszam do lektury krótkiego felietonu, w którym poruszam jeden z takich problemów.

Retrogram - Shogo - Mobile Armor Division

Michał Nowicki
47

Dzisiejszy wieczór wspomnień poświęcamy w całości grze, która kilka lat temu niesamowicie zaskoczyła wszystkich miłośników mangi i mecha. Czas na kolejną produkcję studia Monolith: Shogo - Mobile Armor Division

Anime maniac - wydanie #3

Karharot
74

Podobnie jak ostatnio opisane poniżej serie są już zakończonymi seriami z poprzednich lat. Z listy tej szczególnie polecam obejrzenie Higurashi no Naku Koro ni, Clannad i Appleseed (2004) choć mam nadzieję, że i któraś z pozostałych serii przyciągnie waszą uwagę.

Najlepsze kreskówki amerykańskiej ziemi #2

Revanchist
0

Poprzednim razem skupiłem się na moich trzech najbardziej ulubionych serialach animowanych, tym razem zajmę się większą ich ilością. Na początek jednak skończę z dowcipami o Amerykanach, bo czytelnicy się burzą i poświęcę bardzo dużo literek prawdziwemu arcydziełu, nie tylko w kategorii kreskówek o superbohaterach. Zanim zaczniemy chciałbym jeszcze wyjaśnić Szanownym Czytelnikom o jakich kreskówkach tutaj NIE przeczytają.

Sobota community #25

gram.pl
0

Ostatnia sobota community spotkała się z gorącym przyjęciem wśród czytelników gram.pl, dlatego w tym tygodniu powracamy z jeszcze większą dawką nowych tekstów stworzonych przez naszą społeczność - czyli Was.

Sport #1

Albii
0

Ostatnio wiele działo się w sporcie na świecie, że zwykły zapracowany człowiek ma problemy z ogarnięciem tego wszystkiego, nawet ja. Mimo tego, spróbuję Wam dzisiaj przybliżyć najważniejsze wydarzenia ze świata sportu.

Star Trek Online - beta-test

Marcin Kaleta
16

Bądźmy szczerzy: o grach MMO można pisać albo obszernie i szczegółowo, albo wcale. Dlatego nasz artykuł o grze Star Trek Online zdecydowanie nie zalicza się do krótkich. Ba! Jest wręcz najobszerniejszy w sieci!

Tydzień z grą Mass Effect 2 - Ściąga z technologii bojowych

Łukasz Wiśniewski
20

Czym by była strzelanka bez broni? Cóż, ponieważ twórcy gry Mass Effect 2 nazywają swą grę strzelaniną a nie cRPG, to warto opisać arsenał.Witamy w ekstranetowym katalogu Ekspedycji Rodam. Jesteśmy firmą z wieloletnim doświadczeniem, liderem w handlu bronią myśliwską i usługami turystycznymi dla najbardziej wymagających klientów. Możesz u nas zaopatrzyć się w dowolną broń, nawet w egzemplarze unikatowe, nie dostępne w zwykłym obrocie. Na kolejnych stronach katalogu prezentujemy najbardziej popularne w tym sezonie rodzaje broni. To nie wyczerpuje jednak naszej oferty. Sprawdź, gdzie znajduje się najbliższy punkt handlowy Ekspedycji Rodam i skontaktuj się z naszym przedstawicielem. Przekonasz się, że nie ma dla nas rzeczy niemożliwych!

Ekranizacje gier

Gumisiek2
32

Ostatnimi czasy modne stało się tworzenie gier na podstawie filmów (zwykle w tym momencie, aby premiery obu zetknęły się ze sobą). Robione jest to głównie w celach zarobkowych, a w growych adaptacjach filmów ze świecą szukać dobrego tytułu (vide Kroniki Riddicka). Dzisiaj jednak zajmiemy się drugą stroną medalu – filmami na podstawie gier.

Sobota community #24

gram.pl
0

Ostatnia sobota community spotkała się z gorącym przyjęciem wśród czytelników gram.pl, dlatego w tym tygodniu powracamy z jeszcze większą dawką nowych tekstów stworzonych przez naszą społeczność - czyli Was.

Najlepsze kreskówki amerykańskiej ziemi #1

Revanchist
29

Co by nie mówić o Amerykanach i ich niezwykle „bogatej” kulturze (bakterii w jogurtach chyba…), jedno trzeba im przyznać – amerykańska ziemia wydała na świat wiele wspaniałych kreskówek, które do dzisiaj zaskakują świetnymi scenariuszami i pomysłami oraz wyobraźnią twórców. W moim dwuczęściowym tekście opiszę moje ulubione dzieła oraz takie, które zdecydowanie są (przynajmniej moim zdaniem) naprawdę godne uwagi. No to zaczynamy!

Tydzień z grą Mass Effect 2 – Normandia SR2: krótki przewodnik

Michał Nowicki
23

Witamy serdecznie nowych użytkowników okrętu Normandia SR2. Niniejszy przewodnik pozwoli wam zapoznać się z podstawowymi funkcjonalnościami i rozkładem pomieszczeń na tej zaawansowanej technicznie, nowoczesnej jednostce. Organizacja Cerberus zaprasza na pokład i życzy przyjemnego użytkowania okrętu Normandia SR2.

Tydzień z grą Mass Effect 2

gram.pl
0

Mass Effect 2 to długo oczekiwana przez fanów druga część kosmicznej sagi przygotowanej dla nas przez kanadyjskie studio BioWare. Po raz kolejny przyjdzie nam wcielić się w rolę komandora Sheparda i wraz z grupą pochodzących z różnych ras sprzymierzeńców, walczyć z zagrażającymi całej galaktyce przeciwnikami. Już dziś wiemy, że aby zwyciężyć, nasz bohater będzie zmuszony sprzymierzyć się z dotychczasowym wrogiem – tajemniczą organizacją Cerberus. Co wyniknie z tego niespodziewanego mariażu? Czy Shepard po raz kolejny uchroni cywilizowane i pragnące pokojowej koegzystencji rasy przed zagładą? O tym przekonamy się już wkrótce...

Sobota community #23 - nowy sezon

gram.pl
0

Pierwszy dzień przedostatniego, styczniowego weekendu, a my mamy dla Was wielką niespodziankę. W wielkim stylu powraca sobota community.

Najnowsze
Lubisz nas?