InformacjeFelieton

Co w modach piszczy #33 - Civilization V, Star Wars: Battlefront II, Morrowind

... LM

W dzisiejszej odsłonie m.in. pakiet optymalizacji dla Morrowinda i opracowany przez naukowców mod do Civilization V w którym AI unicestwia ludzkość.

Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was zestawienie ciekawych modyfikacji, które w ostatnim czasie pojawiły się w sieci, a być może jeszcze nie zdążyliście się z nimi zapoznać. Dajcie znać, jeśli przeoczyliśmy coś ciekawego, a jeśli mieliście okazję testować omówione mody, to podzielcie się wrażeniami w komentarzach.

Superintelligence

  • Sid Meier's Civilization V | Firaxis Games (2010)

Dzisiejsze zestawienie rozpoczynamy od modyfikacji stworzonej przez instytut Centre for the Study of Existential Risk, który działa przy uniwersytecie w Cambridge. Mod Superintelligence wprowadza do gry szereg technologii powiązanych z działaniem sztucznej inteligencji, którą możemy wykorzystać do własnych celów. Jest w tym jednak drobny haczyk – jeśli postanowimy wyręczać się AI w zbyt wielu obszarach działalności naszego imperium, to sztuczna inteligencja może przejąć pełną kontrolę i ostatecznie unicestwić ludzkość, co będzie skutkowało natychmiastową porażką w scenariuszu. Sama modyfikacja jest nie tylko interesująca, ale też ma stanowić płaszczyznę dla ciekawych eksperymentów i uzmysłowić nam zagrożenia, jakie niesie ze sobą wykorzystanie AI. Jak wiadomo, sztuczna inteligencja raczej nie pojawi się w drzewku technologicznym zbyt prędko, więc twórcy sugerują rozpoczęcie scenariusza od ery współczesnej.

Modyfikację pobierzemy z Warsztatu Steam, a link do moda dedykowanego podstawowej wersji Sid Meier's Civilization V znajdziecie w nagłówku. Jeśli dodatkowo korzystacie z DLC Gods and Kings i Brave New World, to wersję moda uwzględniającą dodatkową zawartość znajdziecie tutaj.

Arcade Overhaul

  • Star Wars: Battlefront II | EA DICE (2017)

Nie da się ukryć, że możliwość zabawy jedynie dla maksymalnie 20 graczy w trybie Arcade najnowszego Star Wars: Battlefront II nie spełniło oczekiwań masy graczy, tym bardziej że niektóre z trybów oferują znacznie więcej slotów. Rozwiązaniem tego problemu jest dzieło modderów Pawpz i KrazIvan777, dzięki któremu w trybie Arcade może wziąć udział nawet 64 uczestników. Słowo uczestników nie jest tutaj przypadkowe, gdyż modyfikacja przeznaczona jest wyłącznie dla zabawy w trybie offline, więc w potyczkach na znacznie większą skalę będziemy musieli posiłkować się sztuczną inteligencją. Z uwagi na ograniczenia wydajności gry boty będą odradzać się z niewielkim opóźnieniem w stosunku do standardów trybu, żeby zapobiec wszelkim błędom i spadkom płynności rozgrywki.

Co ważne mod nie zmienił wyglądu interfejsu gry Star Wars: Battlefront II, więc znanymi parametrami trybów znajdziemy zwyczajnie zupełnie inne wartości, gdzie 10 v 10 oznacza w praktyce potyczkę pomiędzy dwiema drużynami liczącymi po 32 uczestników. Warto też wspomnieć, że na potrzeby modyfikacji sztuczna inteligencja w grze doczekała się kilku ważnych usprawnień i poprawek, dzięki czemu będzie znacznie lepiej imitować zachowanie i możliwości prawdziwych oponentów. Warto pamiętać, że do instalacji modyfikacji niezbędny jest Frosty Mod Manager.

Morrowind Optimization Patch

  • The Elder Scrolls III: Morrowind | Bethesda Softworks (2002)

Dwójka modderów znanych jako Remiros i Greatness7 przygotowało nieoficjalną łatkę do wydanej w maju 2002 gry The Elder Scrolls III: Morrowind. Rzeczony pakiet usprawnień znacznie poprawia działanie aplikacji i wydajność gry podczas eksploracji otwartych przestrzeni. Dodatkowo twórcy moda poprawili wygląd roślinności w grze i wyeliminowali szereg błędów w wyświetlaniu poszczególnych elementów napotkanej na wyspie Vvardenfell flory. Co ważne, łatka jest kompatybilna z zawartością dodaną w pakietach DLC Tribunal i Bloodmoon.

TES3MP

  • The Elder Scrolls III: Morrowind | Bethesda Softworks (2002)

Jeszcze na chwilę pozostajemy przy temacie gry Morrowind, gdyż ekipa odpowiedzialna za modyfikację TES3MP udostępniła w sieci najnowszą, opatrzoną numerem 0.6.2 wersję projektu. Przypomnijmy, że dzięki modyfikacji gracze mogą stawiać czoła wyzwaniom Morrowind wspólnie z innymi użytkownikami sieci. Nowa wersja przynosi sporo usprawnień dla rozmaitych skryptów gry, eliminuje wiele napotkanych błędów i pozwala na wykorzystanie dowolnej z komend głosowych w grze. Te powiązane będą z wykreowanym przez gracza protagonistą – w skrócie możemy skorzystać z wypowiedzi dowolnego NPC reprezentowanej przez siebie rasy, wykorzystując linię dialogową, którą dany NPC wypowiadał w module dla pojedynczego gracza. Sam projekt jest bardzo ambitny i stanowi ciekawą alternatywę dla The Elder Scrolls Online: Morrowind.

Hunter's Moon

  • Doom | id Software (1993)

W sieci pojawiła się najnowsza wersja modyfikacji Hunter's Moon, dzięki której, w klasycznym Doomie pojawiają się znane z gry Quake III: Arena postacie i wyposażenie, które wykorzystamy do rozegrania kampanii w pojedynkę lub w kooperacji z innymi graczami. W obecnym stadium projektu mod oferuje 29 bohaterów i arsenał 14 broni. Opatrzona numerem 2.9.4 wersja Hunter's Moon wprowadza do moda pięć nowych umiejętności dla wybranych bohaterów i usuwa pomniejsze błędy w działaniu aplikacji.

Lordbound

  • The Elder Scrolls V: Skyrim | Bethesda Softworks (2011)

Dzisiejsze zestawienie zamyka najnowszy zwiastun do obiecującej modyfikacji Lordbound, o której wspominaliśmy już niejednokrotnie na łamach cyklu Co w modach piszczy. Na załączonym powyżej materiale zaprezentowano wykreowane na potrzeby modyfikacji lokacje, do których trafimy w toku rozgrywki. Warto przypomnieć, że ekipa odpowiedzialna za Lordbound zamierzała udostępnić projekt jeszcze przed końcem ubiegłego roku, ale ostatecznie termin został przesunięty bez ujawnienia konkretnej daty. Pozostaje cierpliwie czekać.

Poprzednie zestawienie

To wszystko co mamy dla Was na dzisiaj. Już niedługo pojawi się kolejna odsłona cyklu a wraz z nią zestawienie najnowszych fanowskich rozszerzeń. Zapraszamy do komentowania zestawienia i dyskusji w komentarzach, a po więcej modyfikacji sięgnijcie do poprzedniego artykułu, który poświęcony był modyfikacjom do takich tytułów jak m.in Mass Effect, Wiedźmin 3, Fallout: New Vegas. Zajrzyjcie koniecznie.

Najnowsze
Lubisz nas?