InformacjeFelieton

Co w modach piszczy #22 - Dark Souls, Doom 3, GTA V

... LM

W dzisiejszej odsłonie znajdziecie mody do Dark Souls, Doom 3 i GTA V.

Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was zestawienie ciekawych modyfikacji, które w ostatnim czasie pojawiły się w sieci, a być może jeszcze nie zdążyliście się z nimi zapoznać. Dajcie znać, jeśli przeoczyliśmy coś ciekawego, a jeśli mieliście okazję testować omówione mody, to podzielcie się wrażeniami w komentarzach.

Enemy Placement do Dark Souls

Dzisiejsze zestawienie otwieramy kolejną propozycją dla wszystkich, którzy szukają większych wyzwań w pierwszej odsłonie Dark Souls. Użytkownik reddita kryjący się za pseudonimem gumbenzoin udostępnił w sieci modyfikację, która ma rzucić na kolana nawet najwytrwalszych fanów wyprodukowanej przez studio FromSoftware serii. Dzięki Enemy Placement w rozmaitych zakątkach Lordran pojawiły się nowe grupy niespotykanych tam dotąd przeciwników, którzy zlokalizowani są na możliwie najmniejszym obszarze, by możliwie najmocniej dokopać każdemu, kto zdecyduje się stawić im czoła. Twórca wciąż pracuje nad projektem, którego pierwotnym celem było wyłącznie urozmaicenie kooperacji w grze, a nadprogramowych przeciwników w obecnej wersji modyfikacji spotkamy wyłącznie w kilku lokacjach – Blighttown, Ogrodzie Darkroot, a także w Mieście i Parafii Nieumarłych. Wszystkie niezbędne informacje związane z modem znajdziecie w poświęconym mu wątku na reddicie, a w międzyczasie rzućcie okiem na powyższy zwiastun.

BloodSouls do Dark Souls

Jeśli uważnie śledzicie kolejne odsłony naszego cyklu, to z pewnością skojarzycie powiązanego ze społecznością Dark Souls moddera kryjącego się za pseudonimem Abject. Tym razem udostępnił on w sieci drobną modyfikację, za której sprawą w Lordran pojawiło się kilka elementów znanych fanom gry Bloodborne. Mowa tutaj głównie o wybranym wyposażeniu wraz z powiązanymi z nimi ikonami. Oczywiście nie zastąpi to obcowania z pełną wersją siostrzanej produkcji, ale lepsze to niż nic.

Gwent The Witcher Card Game Extra Cards do Wiedźmin 3

Kolejna pozycja w naszym zestawieniu z pewnością zainteresuje wielbicieli zaimplementowanej w trzeciej odsłonie Wiedźmina minigry Gwint. Modder postanowił wprowadzić do gry 90 zupełnie nowych kart i jednocześnie delikatnie przebudował mechanikę rozgrywki, a także dodał nowe umiejętności. Twórca zaznacza, że prace nad modem wciąż trwają i prosi o jakąkolwiek informację zwrotną od każdego, kto miał okazję go testować. Mod obejmuje też nowe talie startowe i wybrane elementy zaczerpnięte z samodzielnej edycji gry GWENT: The Witcher Card Game. Warto wspomnieć też, że modyfikacja wprowadza trwałe zmiany w plikach zapisu stanu gry, więc warto na potrzeby modyfikacji skorzystać z nowego zapisu lub wykonać jego kopię.

Extreme Wolfenstein 3D 3.0 do Wolfenstein 3D

W sieci pojawiła się najnowsza wersja modyfikacji Extreme Wolfenstein 3D. Mod, który wprowadził do wydanej w 1992 roku gry nowych oponentów, uzbrojenie i szereg nowych umiejętności doczekał się solidnej aktualizacji. Ta nie tylko wyeliminowała masę błędów, ale też znacznie usprawniła mechanikę rozgrywki i zawartość zaimplementowaną przez moddera, którego znamy jako Sigma64. Wersja 3.0 pozwala nam także niszczyć niektóre elementy otoczenia, a także w krytycznych sytuacjach kopnąć lub uderzyć adwersarza własną pięścią. Najnowsza odsłona Wolfensteina ukaże się dopiero w październiku, więc macie sporo czasu na powrót do korzeni cyklu.

NextGen Extreme do Doom 3

Zatrzymajmy się jeszcze na chwilę przy produkcjach studia id Software. Zapewne każdy gracz doświadczył już tego druzgocącego uczucia, gdy zapamiętana jako piękna i fotorealistyczna grafika odpalona po kilku latach przypomina niezgrabny i chaotyczny zlepek pikseli. Cóż, takie są realia rynku i tempa, w jakim kolejne technologie znajdują swoje zastosowanie. Oczywiście zawsze znajdzie się śmiałek, który postanowi zmodyfikować grę w taki sposób, aby nie odstraszała tych, którzy chcą do niej wrócić po latach lub zwyczajnie nadrobić zaległości w gatunku. Nie inaczej jest z trzecią odsłoną serii Doom i modyfikacją NextGen Extreme, która jakiś czas temu pojawiła się w sieci.

Krótko mówiąc, modyfikacja wprowadza do gry szereg usprawnień dla oprawy audiowizualnej i interfejsu użytkownika, jednocześnie wprowadzając trochę nowej zawartości i eliminując szereg napotkanych przez moddera błędów. Twórca zapewnia jednak, że mechanika rozgrywki nie uległa żadnym zmianom, a wydana w 2004 roku produkcja zachowała swój unikalny klimat. Warto przy tym wspomnieć, że jeśli część efektów wizualnych, wprowadzonych w modyfikacji nie przypadnie Wam do gustu, to w prosty sposób możecie je wyłączyć.

NaturalVision Remastered do GTA V

Jako fani modów zapewne słyszeliście o zamieszaniu wokół modyfikacji do Grand Theft Auto V, które w czerwcu wywołała firma Take-Two Interactive. Na szczęście dla sceny modderskiej wszystko skończyło się dobrze i dzięki temu możemy podziwiać kolejną, zremasterowaną wersję modyfikacji NaturalVision. Mod pojawił się już w jednym z naszych zestawień, ale od tamtego momentu jego twórca spędził ponad 1200 godzin, żeby uczynić go jeszcze lepszym. Mimo znacznej poprawy oprawy audiowizualnej modder odpowiednio zoptymalizował swoje dzieło, więc nie musicie obawiać się drastycznego spadku wydajności, gdy sięgniecie po ulepszone warunki atmosferyczne, oświetlenie i zwiększoną liczbę detali każdego elementu gry.

Vivid Fallout do Fallout 4

Vivid Fallout to zbiór rozmaitych modyfikacji graficznych, które połączono w jedną zbiorczą paczkę. Jeśli Twój blaszak dysponuje odpowiednią nadwyżką mocy, to nie musisz już mozolnie dobierać kolejnych usprawnień, by uczynić postapokaliptyczne rubieże czwartej odsłony Fallouta przyjemniejszymi dla oka. Wystarczy pobrać przywołany zestaw, a on zrobi (prawie) wszystko za nas. Warto dodać, że autor omawianej pozycji jest twórcą wszystkich zebranych przez siebie modów i na potrzeby pakietu dokonał jeszcze wielu zmian w oprawie wizualnej gry, których nie uświadczycie, łącząc projekty na własną rękę.

Spectraverse — Magic of the Magna-Ge do TES V: Skyrim SE

Skoro jesteśmy przy grach Bethesdy, to warto rzucić okiem na kolejną modyfikację do zremasterowanego Skyrima. Autor Spectraverse — Magic of the Magna-Ge postanowił znacznie rozbudować dostępną w oryginalnej wersji gry szkołę magii Zniszczenia i zaprojektował 42 zupełnie nowe czary. Warto wspomnieć, że stworzona na potrzeby moda linia fabularna nawiązuje do wątku magów, oferując sześć rozbudowanych zadań, których ukończenie pozwoli nam dotrzeć do najpotężniejszych rodzajów zaklęć. Akcja moda przenosi nas do sześciu nowych lokacji, w których poznamy pięciu nowych, w pełni udźwiękowionych bohaterów. Jeśli nie interesują Was dodatkowe zadania fabularne, to zawsze możecie zainstalować okrojoną wersję modyfikacji, w ramach której wszystkie nowe czary możecie zwyczajnie kupić u Nelacara w Zimowej Twierdzy.

Elisium do Gothic II: Noc Kruka

Dzisiejsze zestawienie kończymy najnowszymi doniesieniami z polskiej sceny modderskiej. Ekipa odpowiedzialna za moda Elisium – serwera dla wielu graczy zbudowanego na silniku gry Gothic II: Noc Kruka – poinformowała, że prace nad modyfikacją dobiegają końca i już niedługo będzie dostępny. Akcja Elisium rozgrywa się na wyspie Archolos, która przechodzi kryzys związany z falą uchodźców, uciekających z Myratny ze strachu przed orkami. Centralnym punktem wyspy jest miasto Wiltmark, ale w toku rozgrywki zwiedzimy też m.in. opanowaną przez nieumarłych twierdzę Undabar.

Zanim wejdziemy do świata Elisium, musimy dokonać przemyślanego wyboru dotyczącego swojej specjalizacji. Mod został zaprojektowany w oparciu koegzystencję i współpracę zebranych na serwerze graczy, więc jeśli spora ich grupa zacznie okupować jedną rolę, to wszyscy na tym ucierpią. Więcej informacji o projekcie znajdziecie na poświęconym mu forum.

Pożegnanie Białego Wilka do Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Przy okazji warto wspomnieć, że twórcy moda Pożegnanie Białego Wilka do Wiedźmina 2 zaprezentowali kolejnych bohaterów, którzy powrócą do wirtualnego życia za sprawą projektu. Na powyższym obrazku możecie zobaczyć Carmen i Vincenta Meis. Przy okazji ekipa odpowiedzialna za moda przypomniała, że nie bazuje on wiernie na wydarzeniach znanych nam z kolejnych odsłon serii, więc obecność wspomnianych postaci znajdzie swoje uzasadnienie w linii fabularnej modyfikacji.

Poprzednie zestawienie

To wszystko co mamy dla Was na dzisiaj. Już niedługo pojawi się kolejna odsłona cyklu a wraz z nią zestawienie najnowszych fanowskich rozszerzeń. Zapraszamy do komentowania zestawienia i dyskusji w komentarzach, a po więcej modyfikacji sięgnijcie do poprzedniego artykułu, który w pełni poświęcony był modyfikacjom do Wiedźmina 3, Dark Souls i Skyrim Special Edition. Zajrzyjcie koniecznie.

Najnowsze
Lubisz nas?