Co w modach piszczy #21 - Wiedźmin 3, Dark Souls, Skyrim Special Edition

Łukasz LM Wiśniewski
2017/07/25 19:50
0
0

W dzisiejszej odsłonie znajdziecie mody do Wiedźmina 3, Dark Souls i Skyrim Special Edition.

Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was zestawienie ciekawych modyfikacji, które w ostatnim czasie pojawiły się w sieci, a być może jeszcze nie zdążyliście się z nimi zapoznać. Dajcie znać, jeśli przeoczyliśmy coś ciekawego, a jeśli mieliście okazję testować omówione mody, to podzielcie się wrażeniami w komentarzach.

Primal Needs do Wiedźmin 3

Co w modach piszczy #21 - Wiedźmin 3, Dark Souls, Skyrim Special Edition

Dzisiejsze zestawienie otwiera modyfikacja do Wiedźmina 3, której autor postanowił zadbać o jeszcze większą immersję ze światem gry. Nie od dzisiaj wiadomo, że brak odpowiednich narzędzi zamyka przed modderami szereg możliwości, ale okazuje się, że nawet ograniczone zasoby są oni w stanie wykorzystać w maksymalnym zakresie. W tym przypadku autor modyfikacji dodał trzy wskaźniki – głodu, zmęczenia i pragnienia. Każdy z nich funkcjonuje niezależnie od innych i wymaga odpowiednich czynników w różnych dawkach.

Geralt nie potrzebuje zbyt dużo pożywienia i wskaźnik głodu nie daje o sobie zbyt szybko znać, do czasu, gdy dysponuje on pełnią punktów zdrowia. Odniesione obrażenia wzmagają u niego zapotrzebowanie na strawę czy szklankę mleka. Z kolei pragnienie będzie nam doskwierać najbardziej, ale wystarczy, że Geralt wychyli butelkę dobrego trunku i wszystko wraca do normy. O ile głód powiązany był z liczbą punktów zdrowia, to pragnienie wzrasta wraz z nadmiernym eksploatowaniem zasobów wytrzymałości. Ostatni z nowych wskaźników – zmęczenie – jest ściśle powiązany z walką. Im więcej akrobacji wykona nasz protagonista, tym bardziej zmęczenie da o sobie znać. Można go uzupełnić jedynie poprzez medytację, a gdy osiągnie on krytyczną wartość, to wiedźmin nie będzie w stanie wykonywać bloków, uników i niektórych kombinacji ciosów.

O wszystkich potrzebach poinformuje nas przebudowany interfejs użytkownika, a warto również wspomnieć o kilku zmianach, względem oryginalnej gry, które powiązane są bezpośrednio z nowymi potrzebami Geralta. Otóż jedzenia nie kupimy już wszędzie, a dostęp do niego nie tylko będzie utrudniony, ale też poszczególne rodzaje żywności będą jadalne tylko przez określony czas. Co więcej, jedzenie uleczy wiedźmina, ale będzie trwało to nieco dłużej niż wcześniej. Dodatkowo pasek wytrzymałości będzie regenerował się w takim samym tempie niezależnie od tego, czy jesteśmy w trakcie walki, czy poza nią. Cóż, wielbicieli gier survivalowych nie trzeba zachęcać, a i pozostali fani wiedźmińskiej serii mogą spróbować swoich sił w walce o przetrwanie.

Devil's Pit do Wiedźmin 3

Kolejna pozycja w zestawieniu pozwala nam wkroczyć do sporego obszaru, gdzie nie tylko spotkamy poznanych wcześniej bohaterów, ale też będziemy mogli zdobyć nowe wyposażenie. Co prawda mod nie doczekał się jeszcze finalnej wersji, ale jeśli chcecie ponownie spotkać się z Iorwethem czy Saskią, to macie taką możliwość. Poza nowymi misjami możemy stoczyć walkę ze swoim lustrzanym odbiciem, a jeśli uda nam się ją wygrać, to w nagrodę otrzymamy specjalny miecz. Dodatkowo do naszej dyspozycji oddano nową towarzyszkę — Victorię, która nie tylko będzie wspomagała nas w walce, ale pomoże też nieść wyposażenie. W wolnej chwili możemy też namówić ją na treningowy pojedynek, a ta pozostanie do naszych usług tak długo, jak Geralt zachowa w swoim ekwipunku jej kontrakt.

Berserk Souls do Dark Souls

GramTV przedstawia:

Po takich projektach jak przywołany już na łamach zestawienia Fidged Souls modder Abject udostępnił swoje najnowsze dzieło. W Berserk Souls postanowił podmienić niektóre modele i tekstury w Dark Souls, wprowadzając do Lordran znanego z mangi Berserk Gutsa. Seria japońskich komiksów, która powstaje nieprzerwanie od 1990 roku, zdaniem wielu fanów mogła być nie lada inspiracją dla mrocznego świata zaprezentowanego w pierwszej odsłonie kultowej serii studia From Software, więc osadzenie w niej Czarnego Szermierza wydaje się całkowicie uzasadnione. Koniecznie zapoznajcie się z wymaganiami moda, bo niektóre atrakcje wymagają wcześniejszego zainstalowania innych rozszerzeń udostępnionych przez społeczność.

Holds The City Overhaul do TES V: Skyrim Special Edition

Twórcy modyfikacji postanowili pochylić się nad jednym z elementów The Elder Scrolls V: Skyrim, który wypadał najsłabiej w porównaniu do pozostałych odsłon serii – miastami. Te zostały rozszerzone o dodatkowe osady, budynki i unikalnych bohaterów, z których każdy ma własny dom i codzienne obowiązki, a w wolnej chwili opowie nam swoją historię.

Falkreth, Gwiazda Zaranna i Zimowa Twierdza zostały przebudowane od podstaw, a każda osada oferuje teraz unikalny styl i układ budynków. Poza tym w grze pojawiło się kilka nowych, powstałych na potrzeby modyfikacji osad, które ubogacają krajobraz, ale są spójne z klimatem i ogólnym wrażeniem oryginalnej gry, tak jakby były tam od początku. Warto wspomnieć, że podczas kilku lat prac nad modyfikacją jej autor nie omieszkał spisać historii zaimplementowanych przez siebie miast w księgach, które znajdziemy w rozmaitych zakątkach Wichrowego Tronu, Samotni i Falkreth. Całość wygląda doprawdy imponująco i jeśli oryginalna zabudowa prowincji Skyrim wydawała Wam się powtarzalna, to Holds The City Overhaul z pewnością przypadnie Wam do gustu.

Lordbound do TES V: Skyrim Special Edition


Na koniec zestawienia pozostajemy jeszcze w wątku Skyrima. Modder Arcky udostępnił w sieci najnowsze screeny z zapowiedzianej na końcówkę tego roku modyfikacji Lordbound. Ta zaoferuje nam co najmniej kilkanaście godzin dodatkowej rozgrywki, podczas której będziemy eksplorować całkowicie nowy obszar, rozwiązując przy tym nieliniowy wątek fabularny i kolekcjonując wyposażenie. Twórcy moda zapewniają, że stworzony przez nich region będzie wypełniony po brzegi ciekawymi bohaterami i lokacjami, gdyż ich zdaniem tylko tak można wiernie oddać warunki otwartego świata gry. Lordbound już niedługo doczeka się wersji beta, a twórcy zastrzegają, że w miarę potrzeb ostateczna wersja moda może ukazać się na początku przyszłego roku. Rzućcie okiem na załączony zwiastun oraz garść najnowszych screenów i wpadnijcie na oficjalną stronę moda po dodatkowe informacje.

To wszystko co mamy dla Was na dzisiaj. Już niedługo pojawi się kolejna odsłona cyklu a wraz z nią zestawienie najnowszych fanowskich rozszerzeń. Zapraszamy do komentowania zestawienia i dyskusji w komentarzach, a po więcej modyfikacji sięgnijcie do poprzedniego artykułu, który w pełni poświęcony był modyfikacjom do Assassin's Creed 2, C&C: Red Alert 3, Deus Ex. Zajrzyjcie koniecznie.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!