InformacjeFelieton

Co w modach piszczy #20 - Assassin's Creed 2, C&C: Red Alert 3, Deus Ex

... LM

W dzisiejszej odsłonie znajdziecie mody m.in. do Assassin's Creed 2, C&C: Red Alert 3 i Deus Ex.

Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was zestawienie ciekawych modyfikacji, które w ostatnim czasie pojawiły się w sieci, a być może jeszcze nie zdążyliście się z nimi zapoznać. Dajcie znać, jeśli przeoczyliśmy coś ciekawego, a jeśli mieliście okazję testować omówione mody, to podzielcie się wrażeniami w komentarzach.

Overhaul 2.0 do Assassin's Creed 2

Dzisiejsze zestawienie otwiera modyfikacja, o której wspominaliśmy już kiedyś na łamach naszego cyklu. Warto wspomnieć o niej po raz kolejny, bo odpowiedzialny za projekt modder kryjący się za pseudonimem hecumarine wypuścił jej najnowszą wersję. Tym razem odświeżone wcześniej tekstury zostały ponownie przeskalowane i poprawione. Przypomnijmy, że mod ma na celu poprawienie oprawy wizualnej w grze i dopasowanie jej do współczesnych standardów przy jak najmniejszej ingerencji w klimat i formułę rozgrywki.

Wiele korekt naniesiono dzięki wskazówkom społeczności, więc jeśli podczas zabawy z modem natkniecie się na drobne nieścisłości, to nie omieszkajcie poinformować o tym twórcę. Ten zapowiedział, że praca nad modyfikacją dopiero się rozpoczyna i jednocześnie ujawnił jakie zmiany pojawią się w jej kolejnych wersjach. Już wkrótce dopracowane zostaną tekstury obiektów, które widzimy w oddali, wnętrza pomieszczeń i drobne elementy związane ze światem gry jak np. powierzchnia wody. Jeśli jakimś trafem nie mieliście okazji zagrać w jedną z najlepszych odsłon serii opowiadającej o konflikcie Asasynów i Templariuszy, to Overhaul 2.0 jest ku temu znakomitym pretekstem.

Eastern Loong do Command & Conquer: Red Alert 3

Powyższa modyfikacja jest owocem pracy chińskiego zespołu modderów, który postanowił wprowadzić Państwo Środka do Red Alert 3 jako czwartą grywalną frakcję. Chiny są dostępne tuż obok Związku Radzieckiego, Narodów Zjednoczonych i Cesarstwa Wschodzącego Słońca i warto podkreślić, że twórcy nie zdecydowali się na nadpisanie kodu żadnej z dostępnych wcześniej frakcji, a stworzyli całość od podstaw z unikalnymi jednostkami, budynkami i zestawem zdolności. Idealnym dopełnieniem jest pełne udźwiękowienie dla stworzonych jednostek, a także krótkie scenki z ich udziałem nawiązujące do tego, co dane nam było oglądać w oryginale. Modyfikacja nie jest nowa, bo jej pierwsza wersja pojawiła się jeszcze w 2012 roku, ale dopiero teraz doczekaliśmy się pełnego tłumaczenia Eastern Loong na język angielski, co z pewnością otwiera ją na znacznie szerszą grupę odbiorców.

Fallout Cascadia do Fallout 4

Kolejna pozycja w zestawieniu to dopiero zapowiedź, na razie jeszcze bez konkretnej daty premiery. Fallout Cascadia to modyfikacja dedykowana wszystkim fanom serii, którzy ubolewają nad zmianami w rozgrywce, na które zdecydowała się Bethesda w czwartej, pełnoprawnej odsłonie gry. Warto podkreślić, że modyfikacja jest odpowiedzią na głosy niezadowolenia ze strony tych, którzy zetknęli się z grą Fallout 4 i w myśl uwag społeczności twórcy zdecydowali się sięgnąć po klasyczne rozwiązania, na których zbudowano fundamenty serii.

Akcja Fallout Cascadia rozgrywa się w roku 2329, a twórcy oddadzą nam obszar o powierzchni 80 kilometrów kwadratowych zorientowany tuż obok miasta Seattle w stanie Waszyngton. Jak przystało na pustkowia, poza drobnymi osadami zwiedzimy wielki kompleks miejski Cascade, który pełni rolę stolicy tytułowej Cascadii. Jak możecie się domyślać, twórcy postarali się o obszerną linię fabularną, nowe frakcje, wyposażenie i protagonistę.

Rozbieżności pomiędzy oryginałem a modyfikacją są na tyle duże, że twórcy rozważają też wydanie jej w samodzielnej wersji. Trzeba tez podkreślić, że modyfikacja nie będzie kompatybilna z naszymi wcześniejszymi postępami w Fallout 4. Ostatecznie omawiany tutaj mod nie pojawi się w Creation Club, więc zawsze będziemy mogli po niego sięgnąć bez dodatkowych opłat. Więcej szczegółów znajdziecie na oficjalnej stronie Fallout Cascadia i jej profilu na Facebooku, gdzie możecie być na bieżąco z postępami w jej tworzeniu.

Dead NPC Cleaner do The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition

Drobna modyfikacja skierowana do wszystkich, którzy radośnie spędzają wakacje w prowincji Skyrim przy wsparciu nieco starszych blaszaków. W trosce o zasoby pamięci pożerane przez grę powstała drobna modyfikacja, która usuwa ze świata gry truchła naszych oponentów. Za każdym razem, gdy opuścimy lokację, w której dokonaliśmy masowego mordu, to mod wyczyści ją z ogołoconych ciał, zwalniając zasoby odpowiedzialne za zapisywanie ich położenia. Jeśli chcemy, możemy je też spektakularnie spalić, co da ten sam rezultat.

GMDX do Deus Ex

Po pięciu latach procesu twórczego światło dzienne ujrzała finalna wersja modyfikacji do Deus Ex, która jest jej remasterem i rozszerzeniem w jednym. Lista zmian, które znajdziemy w modyfikacji Give Me Deus Ex jest doprawdy imponująca i w pełni tłumaczy okres, który modder musiał poświęcić na jej przygotowanie. Rozpoczynając od przebudowanych i bogatszych o dodatkowe detale lokacji, a kończąc na przeskalowanych i usprawnionych teksturach, mod jest dedykowany wszystkim, których wydana w 2000 roku gra odrzuciła z uwagi na szereg przestarzałych rozwiązań i mechanik.

Twórca usprawnił też mechanizm sztucznej inteligencji przeciwników i postaci niezależnych, odświeżył dostępne w grze efekty dźwiękowe, a także dodał szereg nowych dla czynności, które wcześniej wykonywaliśmy bezgłośnie. Usprawniono mechaniki typowe dla gatunku RPG, dodano szereg nowych broni, umiejętności i wyposażenia oraz wyeliminowano z gry pomniejsze błędy. Całość prezentuje się znakomicie, co możecie też zobaczyć na dołączonym zwiastunie moda GMDX. Niezależnie od tego, czy najnowsza odsłona serii trafiła w Wasze gusta, warto wrócić do korzeni serii, którymi możemy cieszyć się teraz w nowym, usprawnionym wydaniu.

Provincial Courier Service do The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition

Kolejna modyfikacja, która powstała w trosce o jeszcze większą immersję ze światem gry. Jeśli mieliście okazję spędzić, chociaż kilka godzin w The Elder Scrolls V: Skyrim, to z pewnością spotkaliście odpowiedzialnego za dostarczanie przesyłek kuriera. O ile w oryginale pojawia się on wyłącznie w sytuacjach fabularnie uzasadnionych, to za sprawą moda w prowincji Skyrim pojawił się jego dom, w którym możemy go odwiedzić. Poza pogawędką możemy wtedy odebrać też własną pocztę lub zlecić mu dostarczanie jej pod konkretny adres z dostępnych w podstawce, lub dodatku domostw. Jego dom znajdziemy w pobliżu Białej Grani, tuż przy głównym gościńcu. W rozmowie z nim możemy ustalić poszczególne opcje, a jeśli tego nie zrobimy, to tak jak w oryginale ten znajdzie nas w każdym zakątku prowincji, żeby dostarczyć pilne przesyłki.

Project Glenmoril do The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition

Jeśli śledzicie na bieżąco wiadomości publikowane na łamach Gram.pl, to z pewnością słyszeliście już o modyfikacji, która przenosi szereg rozwiązań i lokacji z wydanej w 2015 roku ekskluzywnie na PlayStation 4 gry Bloodborne. Jeśli nie, to odsyłamy do niniejszej wiadomości, gdzie znajdziecie wszystkie niezbędne informacje związane z modem Project Glenmoril.

Pożegnanie Białego Wilka do Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Dzisiejsze zestawienie zamykamy najnowszymi doniesieniami z polskiej sceny modderskiej. Twórcy Pożegnania Białego Wilka zapowiedzieli, że w modyfikacji pojawi się Iorweth. Przy okazji opublikowali stosowną grafikę i potwierdzili, że po przerwie wracają do pracy nad projektem. Wciąż nie ujawniono przybliżonej daty premiery, więc na dzisiaj musi wystarczyć nam fakt, że praca wre.

Poprzednie zestawienie

To wszystko co mamy dla Was na dzisiaj. Już niedługo pojawi się kolejna odsłona cyklu a wraz z nią zestawienie najnowszych fanowskich rozszerzeń. Zapraszamy do komentowania zestawienia i dyskusji w komentarzach, a po więcej modyfikacji sięgnijcie do poprzedniego artykułu, który w pełni poświęcony był modyfikacjom do Fallout 3, Dark Souls i Half-Life. Zajrzyjcie koniecznie.

Najnowsze
Lubisz nas?