Tydzień z Survarium - co już jest, a co dopiero będzie

Paweł Pochowski
2014/11/30 18:00
4
0

Dokładnie dwa dni temu świat Survarium otworzył swoje drzwi dla wszystkich chętnych graczy. Przyglądamy się obecnej zawartości, a także temu, co dopiero pojawi się w tym tytule.

Tydzień z Survarium - co już jest, a co dopiero będzie

Produkcje nastawione na rozgrywkę sieciową z wieloma graczami jak niczego innego potrzebują testerów i społeczności, która wraz z deweloperami pracuje nad rozwojowymi wersjami produktu i raportuje na bieżąco swoje oczekiwania oraz wrażenia z wprowadzanych zmian. Jest to jeden z powodów dla których Early Access na Steam cieszy się ostatnio tak dużą popularnością, ale przecież nie tylko Steamem żyją gry. Sieciowe strzelanki wykonane w formie free-to-play chyba jak żaden inny gatunek potrzebują zaangażowanej społeczności, z którą twórcy mogą współpracować nad rozwijaniem projektu. Tak też jest przy Survarium. Od dwóch dni produkcja dostępna jest dla wszystkich chętnych graczy z całego świata, ale nie oznacza to, że tytuł zadebiutował już w swojej pełnej wersji. Wprost przeciwnie, aktualnie zabawa toczy się w wersji beta oznaczonej jako 0.25d. I choć już teraz oferuje ona wiele dobrego, jeszcze więcej twórcy mają zamiar dopiero dodać.

Łatki oznaczone jako 0.25 zadebiutowały w Survarium w październiku i wniosły do zabawy wiele ważnych zmian. Wprowadzono klany, zmieniono algorytmy matchmakingu, na nowo zbalansowano ekonomię w sklepie, zwiększono szansę na otrzymanie wyposażenia po zakończonym meczu, a także poprawiono wiele błędów. Dodatkowo to właśnie w czwartej wersji tej aktualizacji do gry dodany został nasz rodzimy język, dzięki czemu możemy bawić się komfortowo niezależnie od stopnia znajomości języka angielskiego.

Ale za rogiem czeka już patch oznaczony jako 0.26, a w nim twórcy także zaplanowali wiele dobrego. Aktualnie skupiają się na dopieszczaniu silnika gry i dalszej jego optymalizacji. W planowanym patchu polepszona zostanie wydajność Survarium na słabszych komputerach, na których prędkość działania zostanie zwiększona o 20-30 procent. Nie zabraknie także innowacji. Dotychczasowy system rozwoju postaci wygląda - delikatnie mówiąc - przeciętnie. Zmieni się to wraz z nadchodzącą łatką, ponieważ ta wprowadzi drzewko umiejętności podzielone według konkretnych atrybutów. Dla przykładu gałąź treningu strzeleckiego będzie zawierała umiejętności, których odblokowanie zwiększy celność strzału czy maksymalny udźwig lub efektywny zasięg prowadzonego ognia.

Zmieniony zostanie także ekran pomeczowy. Po nowej aktualizacji gracze otrzymają większy dostęp do szczegółowych statystyk - będą mogli dowiedzieć się wszystkiego na temat ekwipunku, z którego korzystał dany gracz, ale także bardziej szczegółowych informacji na temat reputacji, zdobytych punktów doświadczenia czy wydawania pieniędzy. A propos wyposażenia - nowa łatka wprowadzi do Survarium profile ekwipunku. Na taki profil składa się wybrana broń, amunicja oraz dodatki. Owe profile będzie można zmieniać podczas odrodzenia, ale każdorazowo taka akcja będzie "kosztowała" dodatkowy czas, który trzeba odczekać zanim pojawimy się na polu bitwy. Wprowadzanie zmian w profilu z którego korzystamy będzie musiało być więc odpowiednio przemyślane, a zmienianie go co chwile nie będzie opłacalne.

Odnośnie wyposażenia - patch doda także nowe bronie. Osadnicy Skraju otrzymają PP-2000, karabin snajperski WSSK "Wychłop" oraz karabin szturmowy ASz-12. Armia Odrodzenia otrzyma natomiast samopowtarzalny karabin wyborowy SWD oraz wariant pistoletu maszynowego AK-12 Kałasznikow. Dodatkowo w grze za wygrane mecze będzie można otrzymać SOCOM 16.

GramTV przedstawia:

Zmiany dotkną także trybów rozgrywki. Na ten moment dostępna jest tylko zabawa w konfrontację, w której naprzeciwko siebie stają dwa wrogie zespoły, które zabijają się nawzajem i walczą o to, by wykraść dostępne na polu bitwy baterie. Trzeba ją znaleźć na mapie, poczekać aż się naładuje, a następnie dostarczyć do swojej bazy. To jednak nie wszystko, ponieważ i tam nie jest ona bezpieczna, gdyż wrogi zespół może się wkraść oraz ją zabrać. Rozgrywka to więc nie tylko atak, ale i obrona, a sukces wymaga połączenia obydwu tych elementów. W wersji 0.26 PvP w Survarium otrzyma dodatkowy wariant rozgrywki - Team Deathmatch. Podobnie do Battlefielda obydwa z zespołów będą dysponować pulą punktów, która będzie zmniejszać się wraz ze śmiercią członków danego teamu. Gdy pula punktów dobiegnie końca zablokowana zostanie możliwość odradzania się. Pozostali przy życiu gracze będą mogli wpłynąć jeszcze na losy bitwy, ale będą musieli być bardzo ostrożni, bo w przypadku pomyłki nie będą mogli już więcej pomóc swoim współtowarzyszom.

Rozgrywka losowa, bo to właśnie do tego systemu podłączona jest konfrontacja, zostanie w przyszłości wzbogacona także o swobodną rozgrywkę, w której głównym zadaniem graczy będzie przeżycie w bezwzględnych warunkach. Poruszając się pomiędzy zniszczonymi miastami zagrożeniem będą nie tylko potwory, ale także inni, mniej przyjaźnie nastawieni do otoczenia gracze. Innym trybem zabawy będzie kooperacja, która zaoferuje szereg misji przygotowanych specjalnie z myślą o przejściu ich we dwójkę. Osobnym modułem jest natomiast zabawa klanowa. Twórcy pracują obecnie nad trybem treningowym oraz rozgrywką turniejową, ale dla osób zrzeszonych w klanach dostępna jest już osobna forma rywalizacji opisana jako "rozgrywka rankingowa", w której zdobywają oni punkty do rankingu. Czym wyższa forma i lepsze wyniki, tym wyższa pozycja w zestawieniu najlepszych graczy - standard.

Współpraca z frakcjami to kolejny ważny element rozgrywki, który co więcej jest już zaimplementowany do zabawy. To one są głównym dostarczycielem ekwipunku, broni oraz amunicji. Im lepiej żyjemy z daną frakcją, tym lepszy ekwipunek otrzymujemy do dyspozycji. Na przykład przygodę z Włóczęgami zaczynamy na najniższym z sześciu poziomów zażyłości (nieznany), ale za wykonywanie misji szybko przeskakujemy na kolejne. Są to odpowiednio: nowicjusz, sprawdzony, doświadczony, zaprawiony i weteran. Stopnie wtajemniczenia wewnątrz Czarnego Rynku są już inne, choć także jest ich sześć. Przykładowe misje to na przykład wykradnięcie baterii z obozu przeciwnika, zabicie przeciwnika strzałem w głowę czy wygranie walki z minimum 15 procentową celnością.

Co ważne, współpracować można tylko z jedną frakcją jednocześnie, ale nie oznacza to, że raz dokonanego wyboru nie można zmienić - wprost przeciwnie, nie ma żadnych przeszkód ani ograniczeń w wyborze frakcji, z którą aktualnie chcemy żyć w najlepszych kontaktach. Na początku zabawy w Survarium dostępne są dwie frakcje. Pierwsza z nich to Włóczędzy. Oferowany przez nich ekwipunek najlepiej chroni przed obrażeniami z średniego oraz dalekiego dystansu, co więcej chroni on także przed negatywnymi skutkami anomalii. Dodatkowo weterani Włóczęgów mają dostęp do karabinów snajperskich, co ma ogromne znaczenie podczas zabawy. Z kolei ekwipunek oferowany przez Czarny Rynek nie sprawdza się już tak dobrze w ochronie przed anomaliami, za to lepiej chroni przed obrażeniami zadawanymi z krótkiego dystansu. Także do walki na krótki dystans przeznaczone są bronie Czarnego Rynku, a najlepsi gracze otrzymają dostęp do AKS-74U. Więcej na temat frakcji napisaliśmy w osobnym artykule wchodzącym w skład Tygodnia z Survarium.

Tydzień z Survarium to wspólna akcja promocyjna firm IMGN.PRO i gram.pl.

Komentarze
4
Usunięty
Usunięty
01/12/2014 22:47

> W DayZ się ciągle coś zmienia, byle jak najdalej ukończenia gry. Beta na koniec 2015> roku? Srlsly? hehNie grałeś to nie mów ale ja gram nadal w dayz i widzę że jest coraz to więcej rzeczy ja się tam cieszę że tak długo gra będzie dopracowana a nie jak te battlefieldy co roku wydają które są całkiem nieźle zabugowane poczekamy zobaczymy a premierę zawsze można przesunąć również tak żeby szybciej gra wyszła np teraz ostatnio tales from borderlands przesunęli premierę do tyłu i gra całkiem niezła

Usunięty
Usunięty
30/11/2014 23:29

W DayZ się ciągle coś zmienia, byle jak najdalej ukończenia gry. Beta na koniec 2015 roku? Srlsly? heh

Usunięty
Usunięty
30/11/2014 23:22

> Co będzie a nie jest nie pisze się w rejestr :P>> Po akcjach z DayZ i tym, jak on się rozwija, cierpliwie będę obserwował rozwijający się> Survarium i nie komentuję tego co obiecują. Zobaczymy jak w praktyce to będzie wyglądało.>No nieco się zmieniło w dayz standalone nie gadaj teraz dawno nie grałem wszedłem i nieco dodali system temperatury robienie paru prostych rzeczy jak ognisk możliwość zbierania pożywienia w lesie z roślinności np jagody zwierzęta tylko że nadal jest zabugowana to jej jedyny minus jak na razie czyli np przenikające zombie przez ściany przycinające się zombieA survarium to jak dla mnie teraz tylko kolejne zwykłe pay2win może jak wprowadzą otwarty świat i eksplorację to będzie inaczej




Trwa Wczytywanie