W co zaGRAMy w sierpniu 2014 roku - najciekawsze premiery miesiąca

Adam "Harpen" Berlik
2014/08/01 11:15

W sierpniu pojawi się naprawdę kilka ciekawych gier. Już niedługo do sprzedaży trafią między innymi Risen 3: Titan Lords, Sacred 3, Diablo III: Ultimate Evil Edition, Metro: Redux czy nowy dodatek do Dark Souls II.

Sacred 3


W co zaGRAMy w sierpniu 2014 roku - najciekawsze premiery miesiąca

  • platformy docelowe: PC, Xbox 360, PlayStation 3
  • data premiery: 1 sierpnia
  • producent: Deep Silver
  • wydawca: Deep Silver

Sierpień rozpoczniemy premierą Sacred 3, czyli kolejnej odsłony znanej serii gier hack'n'slash (izometryczny action RPG skupiający się na walce z hordami przeciwników), która postawi nacisk na rozgrywkę w trybie kooperacji dla maksymalnie czterech graczy (będzie on dostępny zarówno lokalnie, czyli przy jednym komputerze lub konsoli, a także za pośrednictwem internetu). Jeśli jednak zdecydujemy się grać samotnie, kompanami pokieruje sztuczna inteligencja. Każdy z bohaterów ma dysponować odmiennym stylem walki i unikatowymi zdolnościami – kluczowa będzie zatem współpraca między poszczególnymi członkami drużyny. A co z fabułą? Dobrze wiemy, że pełni ona drugorzędną rolę. Niemniej warto nadmienić, że tym razem wyruszymy (jako Seraphim, Ancarian, Khukuhru i Safiri) na poszukiwania Serca Ancarii, czyli artefaktu, który pragnie zdobyć także główny antagonista, Lord Zane, władca Imperium Ashen, chcący zawrzeć przymierze z demonami i przejąć kontrolę nad światem.

Ultra Street Fighter IV


  • platformy docelowe: PC, Xbox 360, PlayStation 3
  • data premiery: 8 sierpnia
  • producent: Capcom
  • wydawca: Capcom

Street Fighter IV raz jeszcze? Proszę bardzo – nadchodzi Ultra Street Fighter IV, dzięki któremu liczba grywalnych wojowników wzrośnie do 44 (pojawi się pięciu nowych bohaterów: Poison, Hugo, Elena, Relento i Decapre). To oczywiście nie wszystko. Nowa wersja zaoferuje dostęp do sześciu nowych lokacji: Pitstop 109, Mad Gear Hideout, Cosmic Elevator, Blast Furnace, Half Pipe oraz Jurassic Era Research Facility i nowych trybów rozgrywki: Team Battle Mode, Online Training Mode, Ultra Combo Double. Otrzymamy także wszystkie DLC, które zostały wydane od momentu premiery Street Fighter IV. Pod względem mechaniki zabawy nie odczujemy większych zmian, choć Capcom nieco popracował nad balansem rozgrywki, bazując na opiniach fanów cyklu.

Risen 3: Władcy Tytanów


  • platformy docelowe: PC, Xbox 360, PlayStation 3
  • data premiery: 15 sierpnia
  • producent: Piranha Bytes
  • wydawca: Deep Silver

Piranha Bytes i Deep Silver obiecują, że Risen 3: Titan Lords będzie powrotem do korzeni i zaoferuje funkcje, które zadecydowały o sukcesie gier z serii Gothic. Gracz pokieruje młodym wojownikiem, który stracił duszę po ataku wielkiego demona – teraz zrobi wszystko, by ją odzyskać. Autorzy zamierzają przenieść nas do wielkiego, tętniącego życiem świata, zamieszkanego przez wielu zróżnicowanych NPC (nie zabraknie rozmaitych frakcji), w którym rozwiniemy swoją postać wedle własnych preferencji, korzystając z dwóch głównych ścieżek (człowieka lub demona). Twórcy obiecują, że oddadzą do naszej dyspozycji rozbudowany system walki wręcz oraz możliwość korzystania z czarów (jeśli zechcemy, skorzystamy z usług jednej z kilku szkół magii), a także wiele pobocznych aktywności (pływanie, gotowanie, wspinaczki), dzięki czemu w świecie Risen 3: Titan Lords powinniśmy spędzić kilkadziesiąt godzin, a może i więcej.

Diablo III: Ultimate Evil Edition


  • platformy docelowe: PlayStaton 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360
  • data premiery: 19 sierpnia
  • producent: Blizzard Entertainment
  • wydawca: Blizzard Entertainment

Ultimate Evil Edition to specjalne wydanie Diablo III z dodatkiem Reaper of Souls. Popularny hack'n'slash Blizzarda zadebiutował już w wersji podstawowej na Xboksie 360 i PlayStation 3 (oraz oczywiście na PC), ale dodatek nie jest dostępny jeszcze na wspomnianych platformach (wydano go jedynie na komputery). Z kolei posiadacze Xboksa One i PlayStation 4 otrzymają możliwość zagrania w Diablo III po raz pierwszy. Czego możemy się spodziewać? Po samej mechanice gry dostosowania systemu sterowania do konsol, czyli dynamicznej kamery i przebudowanego interfejsu. Po zawartości – pięciu aktów (cztery z Diablo III i jeden z dodatku Reaper of Souls), które przejdziemy sami lub w czteroosobowym trybie kooperacji (także lokalnie), sześciu klas postaci (Barbarzyńca, Łowca Demonów, Mnich, Szaman, Czarownik oraz Krzyżowiec), zaawansowanego systemu rozwoju i udoskonalonego systemu wypadania przedmiotów. Dostępne będą również nowe tryby rozgrywki (przygodowy i Szczeliny Nefalemów), których – odpowiednio – będziemy mogli przenieść się do wybranej lokacji widocznej na mapie świata lub wyruszyć na kilkunastominutową wycieczkę do lochów w celu zebrania lepszych elementów wyposażenia.

CounterSpy


  • platformy docelowe: PlayStation 4, PlayStation 3, PlayStation Vita
  • data premiery: 19 sierpnia
  • producent: Dynamighty
  • wydawca: Sony

GramTV przedstawia:

Poza wysokobudżetowymi grami dystrybuowanymi w standardowej formie, w sierpniu nie zabraknie również mniejszej, ale wartej uwagi produkcji. Mowa o miksie akcji, skradanki i side-scrollera o nazwie CounterSpy, który powstaje w studiu Dynamighty. Producent w swoim debiutanckim tytule proponuje nam powrót do przeszłości – akcja rozgrywać się będzie w czasach Zimnej Wojny, gdzie jako agent elitarnej jednostki C.O.U.N.T.E.R. spróbujemy powstrzymać supermocarstwa chcące zniszczyć Księżyc przy użyciu broni nuklearnej, co może rzecz jasna doprowadzić do wojny. CounterSpy powinien zaciekawić szczególnie miłośników skradanek, bowiem przez większość czasu będziemy starali się unikać strażników, ale nie zabraknie również momentów, w których rozprawimy się z nimi w bezpośrednim starciu, korzystając z różnorodnych typów broni i gadżetów. Warto także zwrócić uwagę na trójwymiarową, choć nietypową oprawę graficzną.

Plants vs. Zombies: Garden Warfare


  • platformy docelowe: PlayStation 4, PlayStation 3
  • data premiery: 21 sierpnia
  • producent: PopCap Games
  • wydawca: Electronic Arts

Plants vs. Zombies: Garden Warfare zdążyło już pojawić się na Xboksie One, Xboksie 360 i PC – teraz nadszedł czas na premierę na konsolach Sony, a konkretniej PlayStation 3 i PlayStation 4. Nowa odsłona cyklu oferuje trójwymiarową grafikę i skupia się na trybie sieciowej rywalizacji, w którym gracze podzieleni na dwa zespoły (w każdym maksymalnie dwanaście osób), toczą boje na zróżnicowanych mapach, wcielając się w rośliny lub zombie. Dostępny jest również moduł współpracy (internet lub lokalnie), gdzie czterech uczestników zabawy łączy siły, odpierając ataki wrogów sterowanych przez sztuczną inteligencję. Plants vs. Zombies: Garden Warfare nie zrywa jednak z korzeniami serii, pozostając nieskomplikowaną produkcją (przejrzyste zasady, intuicyjne sterowanie, niski poziom trudności), stworzoną z myślą o graczach okazjonalnych.

Tales of Xillia 2


  • platformy docelowe: PlayStation 3
  • data premiery: 22 sierpnia
  • producent: Bandai Namco
  • wydawca: Bandai Namco

Spragnieni japońskich RPG z widokiem z perspektywy trzeciej osoby? Wkrótce do sklepów trafi Tales of Xillia 2, czyli gra, której fanom pierwszej części nie trzeba przedstawiać. Ludger Kresnik, wspólnie z Elle Marty, wyruszy na poszukiwania krainy Caanan. Scenariusz przedstawi wydarzenia rozgrywające się rok po fabule ukazanej z pierwowzorze i zaoferuje wiele rozbudowanych wątków, zatrzymując nas przed telewizorem naprawdę na wiele godzin. Twórcy chwalą się nieliniowym charakterem rozgrywki (gracz będzie musiał podejmować trudne decyzje), rozbudowanym systemem rozwoju postaci i starciami rozgrywanymi w czasie rzeczywistym. Poszczególne pojedynki toczyć się mają w dwuwymiarowych lokacjach, gdzie będziemy musieli wykazać się strategicznym myśleniem i zręcznością, korzystając z dostępnych rodzajów broni i nabytych umiejętności.

Metro: Redux


  • platformy docelowe: PC, PlayStation 4, Xbox One
  • data premiery: 26 sierpnia
  • producent: 4A Games
  • wydawca: Deep Silver

Metro 2033 i Metro: Last Light na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3 oraz PC zdobyło nie tylko wysokie noty w recenzjach, ale i uznanie wśród graczy. Ale niedługo obie gry będą jeszcze lepsze, bo trafią do jednego zestawu Metro: Redux (ze wszystkimi dodatkami), który ukaże się na komputerach osobistych oraz konsolach nowej generacji, Xbox One i PlayStation 4. Oczywiście autorzy nie zamierzają zmieniać w żaden sposób mechaniki rozgrywki, ale umożliwią nam ukończenie Metro 2033 Redux i Metro: Last Light na dwa sposoby: w trybie Spartanin (taktyczna gra akcji, więcej zasobów) lub Przetrwanie (powolna walka, ograniczone zasoby). Pojawi się także trzeci wariant – tryb Stalkera, czyli propozycja dla najbardziej doświadczonych graczy. W tym module zabawy interfejs zostanie całkowicie wyłączony, a dostęp do zasobów ściśle ograniczony. Oba tytuły mają bazować na silniku 4A Engine (wysoka rozdzielczość obrazu, płynna animacja z prędkością 60 klatek na sekundę).Warto wspomnieć, że w Metro 2033 Redux znajdziemy wszystkie nowości (lepsza SI, poprawione sterowanie, etc.), które przygotowano na potrzeby Metro: Last Light.

Dark Souls II - Crown of the Old Iron King


  • platformy docelowe: PC, Xbox 360, PlayStation 3
  • data premiery: 26 sierpnia
  • producent: From Software
  • wydawca: Bandai Namco

Crown of the Old Iron King to druga część trylogii DLC The Lost Crowns do RPG akcji Dark Souls II, w której wyruszamy na poszukiwania tytułowych zaginionych koron. Tym razem będziemy eksplorować ogromną wieżę otoczoną czarną mgłą. Największym przeciwnikiem mogą okazać się ścieżki, które nie są takie, na jakie wyglądają (zwodnicze platformy?). Po dodatku należy spodziewać się nie tylko nowej lokacji, ale i nowych przeciwników oraz bossów.

inFamous: First Light


  • platformy docelowe: PlayStation 4
  • data premiery: 27 sierpnia
  • producent: Sucker Punch
  • wydawca: Sony

First Light to samodzielny dodatek do Infamous: Second Son, który początkowo miał być dystrybuowany jedynie cyfrowo, ale ostatecznie zadebiutuje również w wersji pudełkowej. Główną bohaterką rozszerzenia będzie Abigail Walker (Fetch), czyli znajoma Delsina Rowe'a, którego poczynaniami kierowaliśmy w podstawowej wersji gry. Akcja rozgrywać się będzie w więzieniu, lecz nie takim zwykłym. To placówka, w której przesiadują ludzie dysponujący nadnaturalnymi umiejętnościami. I to właśnie dzięki nim nasza protagonistka spróbuje odtworzyć mroczne wspomnienia z przeszłości.

Komentarze
13
Usunięty
Usunięty
02/08/2014 09:35

kilka słów ode mnie na temat SACRED 3Gra przede wszystkim nosi błędny tytuł gdyż nie jest to 3cia część wyśmienitej serii SACRED lecz jakieś zupełnie odległe od niej popłuczyny. Gra oferuje tylko bezmyślną nawalankę po liniowo zaprojektowanych poziomach , bez tego wszystkiego za co można było pokochać serię SACRED.Gra polega na wykonywaniu kolejnych ok 20minutowych misji które wybieramy ze specjalnej mapy, nie ma otwartego świata jak w poprzednich częściach SACRED. Na czas wykonywania kolejnych misji możemy wybrać DWIE umiejętności z puli wszystkich posiadanych, które same w sobie można w miarę upływu rozgrywki modyfikować i delikatnie zmieniać. Ekwipunek leci bardzo sporadycznie z wybranych przeciwników, lecz można go zmienić tylko podczas wyboru następnej misji. Do naszej dyspozycji są również dusze które możemy zaklinać w broń dodając jakieś specjalne efekty (np szansę na chain lightning podczas ataku). Reszta to tylko festiwal słabej, liniowej nawalanki, podczas której możemy jeszcze unikać przeciwników przewrotkami, chwytać i rzucać niektóre obiekty otoczenia w tym przeciwników.Grafika jest słabiutka zarówno jakościowo jak i pod względem kreatywności, bez jakiegoś pazura w sobie i polotu, voice acting fatalny i przypominający mizerne filmy klasy B.Nie mylcie ani nawet nie starajcie się skojarzyć tej gry z SACRED1&2, to jest SACRED ARCADE a nie SACRED3 - od którego można by oczekiwać wielkiego otwartego świata do eksploracji, ogromnej ilości questów, ciekawych postaci niezależnych, interesującej fabuły, tony przedmiotów którymi będziemy żonglować, dużej ilośći umiejętności i statystyk które będziemy się starali dobrać jak najlepiej - TEGO WSZYSTKIEGO TUTAJ NIE ZNAJDZIECIE.Gdybym oceniał ta grę jako SACRED ARCADE jak się powinna nazywać, to dałbym jej 4/10 za zwykłą, głupiutką nawalankę na wyczyszczenie mózgu, jednak oceniam SACRED 3 zgodnie z tytułem czyli trzecią część serii, która tym razem została obdarta ze wszystkiego co było piękne w SACREDZIE dlatego dostaje tylko 1/10, Nie zróbcie tego błędu co ja i nie kupujcie tej gry, poczekajcie aż będzie za 10zł albo w jakimś czasopiśmie jako exclusiv bo ten produkt nie jest zupełnie wart swojej obecnej ceny.

Usunięty
Usunięty
01/08/2014 22:37

Sacred to juz nie to co pierwsza czesc, po drugiej mam serdecznie dosc tej gry. Risen 3 to samo, to juz nie to co Gothic wiec rowniez podziekuje. Tales of Xillia jestem gdzies w polowie 1 czesci i juz dawno w to nie gram, gra jakos generalnie nudzi, jest zbyt powtarzalna tak samo jak Final Fatasy. W dodatek do Dark Souls i INfamous chetnie zagram, moze jeszcze sie skusze na Diablo na PS4, zwazywszy ze wszystko czego w tej grze nie lubilem zostalo zmienione i nie gralem jeszcze w dodatek.

Usunięty
Usunięty
01/08/2014 19:53

straszna bida. powinni rozszerzyć te zestawienia o indyki itd. ja w zasadzie czekam w tym miesiącu tylko na ''''mind: the path of thalmus''''




Trwa Wczytywanie