Might & Magic: Duel of Champions - Herold Pustki - wrażenia z prezentacji

Łukasz Wiśniewski
2013/05/29 19:10

Mieliśmy okazję obejrzeć i ciut przetestować najnowsze rozszerzenie do gry Might & Magic: Duel of Champions, zatytułowane Herold Pustki. Poczytajcie co nowego w tej karciance i czemu stała się bardzo polską grą.

Might & Magic: Duel of Champions, czyli wirtualna karciana gra kolekcjonerska osadzona w "hirołsowym" świecie, to swoisty fenomen. Stworzona przez Ubisoft jako kolejny element marki, szybko zdobyła popularność, która zaskoczyła twórców i decydentów. Jak widać, coś tworzone pieczołowicie i wyraźnie z sercem, daje efekty... W tym całym fenomenie jest polski akcent, bo nasz kraj szybko awansował do czołówki, jeśli idzie o liczbę graczy, a aktualnie okupuje szczyt listy. Myślę, że łącza się tu trzy elementy: w Polsce marka M&M zawsze była bardzo popularna, karcianki też przyjęły się rewelacyjnie, no a do tego lubimy darmowe gry prawie tak jak Niemcy. Lubimy je na tyle, ze chętnie za nie płacimy, co stoi w kontraście do płatnych gier, na które część Polaków (co smutne i wstydliwe) nie wydaje ani grosza...Might & Magic: Duel of Champions - Herold Pustki - wrażenia z prezentacji

Podczas prezentacji najnowszego dodatku do Might & Magic: Duel of Champions, zatytułowanego Herold Pustki, przedstawiono nam nie tylko samo mięso, ale też i poczęstowano nas spora dawką liczb. Okazuje się, że polskojęzycznych graczy jest dwukrotnie więcej niż angielskojęzycznych i francuskojęzycznych razem wziętych. Rodacy rozegrali sześć milionów pojedynków (nie licząc walk w kampanii), w sumie spędzając na karcianych starciach 182 lata. Co więcej, Polska jest też krajem najbardziej zaangażowanym w zabawę, udzielającym się na forach i w mediach społecznościowych. Na facebooku, na stronie poświęconej grze, jest nas pięć razy więcej niż kogokolwiek innego. No i z naszego kraju rekrutuje się czołówka graczy, w tym mistrzowie turniejów.

Tyle patriotycznych uniesień, możemy spokojnie uznać, że to gra polska, bo twórcy słuchają uwag graczy wdrażając zmiany, a nas jest najwięcej. Przejdźmy może do tego, co nam zafunduje najnowsze rozszerzenie. Might & Magic: Duel of Champions - Herold Pustki wprowadzi wiele zmian. Na tyle dużo, że najwyraźniej twórców to przerosło, bo premiera ciut się opóźnia. Wreszcie pojawi się sporo opcji ułatwiających kontakt z innymi graczami. Część z nich jest na tyle oczywista, że aż dziwi, iż nie było ich dotąd. Informacja o tym, którzy znajomi są online, czat z pokojami tematycznymi - wszystko stanie się przez to bardziej spersonalizowane. Być może dotąd nie kładziono na to nacisku, bo nie spodziewano się aż takiej popularności...

GramTV przedstawia:

Jeśli idzie o samą rozgrywkę, dostaniemy 103 nowe karty, rozwijające to, co można było zaobserwować w poprzednim dodatku. Chodzi o to, jak na porządek świata Ashan wpływa trzecia siła (poza ładem i Chaosem), czyli Pustka. Ten wątek jest od jakiegoś czasu systematycznie rozwijany i stanowi oś fabularną najnowszych odsłon gier spod znaku M&M. Obecność Pustki wymusza reakcję na zagrożenie we wszystkich frakcjach. Dla fanów serii oznacza to nowe jednostki, brutalniejsze i mroczniejsze niż dotąd. Co ważne, wszystkie projekty rozwijają się równolegle i nowe pomysły z Might & Magic: Duel of Champions - Herold Pustki mają szanse zagościć w innych grach osadzonych w tym samym świecie.

Nowe karty korzystać będą w dużej mierze z nowych elementów mechaniki. Każda z frakcji otrzyma specjalną umiejętność, oprócz tego dojdzie uniwersalna fortyfikacja (ochrona dla sąsiadujących kart). Inferno otrzyma szał bitewny, jednostki na początku tury zadają obrażenia najbliższemu przeciwnikowi, którego mogą zaatakować. Strach dla Nekropolii polega na blokadzie przed atakiem przez przeciwnika o sile mniejszej lub równej tej, która wyznacza poziom strachu. Ciekawie wygląda też nowa umiejętność dla Przystani - chyżość. Takie jednostki mogą atakować i poruszać się w tej samej turze. Zakotwiczenie może zwiększyć popularność Twierdzy, bo takie jednostki nie będą podatne na jakiekolwiek efekty talii kontrolujących, czyli przemieszczenia, ataki przeciw sojusznikom itp. Świątynia dostanie ochronę przed Łutem Szczęścia - gracze jadący na takich rozwiązaniach będą musieli przemyśleć swe talie...

Duży dodatek nie mógł się obejść bez nowych bohaterów. Każda frakcja otrzyma nową postać, a łączy je jedno: będą posiadać specjalną zdolność kosztującą aż sześć punktów zasobów. Drogo, ale zarazem są to bardzo potężne moce. Pojawią się też codzienne nagrody, powiązane ze sobą w cykle tygodniowe. To oczywiście rodzaj wyzwań, które mają nas zachęcić do częstego logowania się. W puli nagród będzie złoto, pieczęcie i bilety turniejowe. Jak widać ekipa nie próżnuje i stara się jeszcze bardziej uatrakcyjnić coraz popularniejszą grę. Chyba warto pograć... a jeśli kiedyś sie zraziliście, to zapomnijcie o czasach bety, gdy w pewnych godzinach mimo mechaniki wyrównywania sił stawaliśmy do walki ze zbyt słabymi lub zbyt silnymi graczami. Teraz jest tyle osób chcących grać, że praktycznie nam to nie grozi...

Komentarze
24
Kresegoth
Gramowicz
06/06/2013 14:21

> Już sto razy lepiej zainwestować w LCG takie jak ''Star Wars'' czy ''Netrunner''i odejść> na chwilę od kompa.Dobrze gada, wódki mu dać!

naczelnyk
Gramowicz
02/06/2013 22:09

Już sto razy lepiej zainwestować w LCG takie jak ''Star Wars'' czy ''Netrunner''i odejść na chwilę od kompa. Prostacki ''Duel of Champions'' to przy tych grach jak wojna w porównaniu z brydżem.

Usunięty
Usunięty
01/06/2013 10:12
Dnia 01.06.2013 o 09:51, naczelnyk napisał:

Ta gra to klasyczne ''pay to win'' w najbardziej chamskim wydaniu. Bez wydawania (sporej) gotówki czeka cię ciężki nudny grind, a i tak nie masz szans zbliżyć się do tych co inwestują środki.

To ty chyba najbardziej chamskiego pay to win nie widziałeś...




Trwa Wczytywanie