Tydzień z Runes of Magic - Mag i Kapłan

Grzegorz Bonter
2011/06/19 20:00
0
0

Dotychczas w ramach Tygodnia z Runes of Magic mogliśmy zapoznać się tylko z przedstawicielami klas, które do wyrządzania krzywdy przeciwnikowi wykorzystują twarde, metalowe argumenty. Teraz przyszedł czas, aby również miłośnicy nieco bardziej finezyjnych funkcji w drużynie mogli znaleźć coś dla siebie w tym MMO. Mowa o dwóch klasach magicznych - Magach i Kapłanach.

Dotychczas w ramach Tygodnia z Runes of Magic mogliśmy zapoznać się tylko z przedstawicielami klas, które do wyrządzania krzywdy przeciwnikowi wykorzystują twarde, metalowe argumenty. Teraz przyszedł czas, aby również miłośnicy nieco bardziej finezyjnych funkcji w drużynie mogli znaleźć coś dla siebie w tym MMO. Mowa o dwóch klasach magicznych - Magach i Kapłanach.

MAG

MAG, Tydzień z Runes of Magic - Mag i Kapłan

PODSTAWOWE ATRYBUTY:

  • Siła: 5
  • Zręczność: 10
  • Wytrzymałość: 9
  • Inteligencja: 14
  • Mądrość: 12

Władca żywiołów. Jeżeli ma przed sobą odpowiednich ludzi, którzy przyjmą na siebie ogień lub inną siłę natury, magowie mogą poczynić ogromne pustki w szeregach wrogów. To oznacza również, że muszą starać się trzymać z tyłu i wspierać swoją drużynę nie tylko zaklęciami podpalającymi czy błyskawicami.

Oprócz tego mag w Runes of Magic może pochwalić się serią umiejętności, które zapewnią członkom jego drużyny dodatkową protekcję lub wzmocnią ataki wojowników walczących w pierwszej linii.

Gra magiem nie jest jednak tak komfortowa, jak mogłoby się to wydawać. Many cały czas ubywa, a do tego to właśnie ta klasa pełni rolę ostatniej linii obrony kapłanów. Konieczne jest więc obserwowanie podczas walki nie tylko tego, co jest przed nami, ale także to, co skrada się na nasze plecy. I nie jest ważne, czy to niewinny wilk czy wojownik w hełmie w kształcie trupiej czaszki.

MAG: BROŃ

  • Laska Dwuręczna
  • Sztylet
  • Różdżka

Magowie, jak łatwo się jest domyślić, raczej nie skracają swoich przeciwników 2-metrowymi mieczami. Wszystko czego potrzebują do szerzenia postrachu do zwykła Różdżka. Ewentualnie mogą chwycić za Laskę Dwuręczna. Tylko w ostateczności mag sięgnąłby po Sztylet.

MAG: ZBROJA

  • Szaty
  • Ubranie

Również zbroje Maga nie zrobią wrażenia swoimi rozmiarami. Wymawiając słowa wywołujące czary konieczne jest osiągnięcie odpowiedniego poziomu skupienia. Nie można więc pozwolić, aby w ciało wpijał się jakiś pas czy ćwieki. Stąd też Maga ubierzemy albo w zwykłe ubranie albo w pstrokate szaty.

Podczas levelowania, Mag w Runes of Magic powinien być skupiony przede wszystkim na skillach takich jak Płomień (do pospolitego zadawania obrażeń), Piorun Elektryczny (podobnie jak Płomień), Błyskawica (aby ogłuszać przeciwnika) oraz Kula Ognia. To umiejętności działające na wybranego przeciwnika, co jednak możemy wykorzystać do szerzenia większego zamętu w drużynie wroga? Oczywiście obszarówek. Tutaj warto poświęcić trochę punktów na rozwój Oczyszczającego Ognia oraz Burzy z Piorunami.

Jeżeli chodzi o tzw. buffy, to Mag powinien rozwijać takie czary jak Wiedza Wiatru, Wiedza Ognia (oba zwiększają odporność oraz zadawane obrażenia w tych szkołach magii). Do tego wartko dawać punkty w Mądrość, która wyraźnie zwiększy naszą Inteligencję. Przydałoby się taki czar rzucić chociaż na chwilę w rzeczywistości...

KAPŁAN

KAPŁAN, Tydzień z Runes of Magic - Mag i Kapłan

GramTV przedstawia:

PODSTAWOWE ATRYBUTY:

  • Siła: 7
  • Zręczność: 10
  • Wytrzymałość: 10
  • Inteligencja: 13
  • Mądrość: 14

Magowie to głównie narzędzia do zadawania obrażeń, czyli skracania pasków zdrowia. W drużynie potrzebna jest jednak zawsze postać, która zajmie się wydłużaniem owych pasków, ale u naszej drużyny. Taką postacią są oczywiście Kapłani. To oni stanowią pomost pomiędzy zwykłym ludem a bogami. Dzięki wypowiadanym modłom, są oni w stanie sprowadzić na wybranego członka drużyny dobroczynne moce wyższych istot. Jednak płacą oni za to pewną cenę. Tą ceną jest całkowite posłuszeństwo swojej roli. Kapłan musi wierzyć w swojego boga z całego serca. Inaczej nie będzie w stanie nic wskórać na polu bitwy.

KAPŁAN: BROŃ

  • Różdżka
  • Broń obuchowa
  • Laska dwuręczna

Jeżeli chodzi o broń, to Kapłani nie odróżniają się znacząco od swoich kolegów, Magów. Jedyne, co wyróżnia Kapłana to jego zdolność do operowania Bronią Obuchową. Może i klecha, ale drewnianą pałką potrafi uderzyć. I to celnie. Oczywiście nie tak, aby zranić. Wystarczy ogłuszenie. Zupełnie jak Batman.

KAPŁAN: ZBROJA

  • Szaty
  • Ubranie
  • Tarcza

Szaty, Ubranie i Tarcza. Właśnie w takim wyposażeniu w Runes of Magic zobaczyć można Kapłanów. Tak samo jak Magowie, nawet podczas największego zamieszania na polu walki muszą oni pozostać oazą spokoju. Nie mogą sobie pozwolić na rozpraszanie myśli. Muszą pozostawać w ciągłym kontakcie z ich bogiem. Inaczej nici z leczenia ran czy nawet wskrzeszania pobratymców.

Najczęściej w świecie Taborei spotkamy Kapłana złamanego z klasą Wojownika. Chociaż na pierwszy rzut oka obie te klasy wydają się być na dwóch, całkowicie odmiennych biegunach, to wspólnie się uzupełniają. Dzięki wsparciu klasy Wojownika, Kapłan może mieć o wiele lepszą obronę. Natomiast mariaż Kapłana i Maga zaowocuje nieco przyjemniejszym w ogarnięciu zarządzaniem maną. Wówczas jednak musimy skupić się jużą głównie na leczeniu, a do tego stajemy się o wiele łatwiejszym do upolowania celem.

Akcja promocyjna Tydzień z Runes of Magic jest organizowana wspólnie przez wydawcę gry, firmę Frogster, oraz portal gram.pl.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!