Dragon Age: Początek – Przebudzenie – poradnik dla zaawansowanych bohaterów

Nasze weekendowe spotkanie z dodatkiem Dragon Age: Początek – Przebudzenie rozpoczynamy od prezentacji nowych talentów dostępnych dla wszystkich klas postaci i typów broni. Zapraszamy do lektury!

Nasze weekendowe spotkanie z dodatkiem Dragon Age: Początek – Przebudzenie rozpoczynamy od prezentacji nowych talentów dostępnych dla wszystkich klas postaci i typów broni. Zapraszamy do lektury!

Dragon Age: Początek – Przebudzenie – poradnik dla zaawansowanych bohaterów

Jak zapewne Wam wiadomo, w Dragon Age: Początek – Przebudzenie będziemy mieli możliwość importowania postaci z podstawowej wersji gry lub też rozpoczęcia nowym bohaterem na 18 poziomie doświadczenia. Nietrudno się domyślić, że związku z tym pewnemu rozszerzeniu uległ zakres możliwych do wykupienia talentów dla każdej z trzech profesji. Zarówno wojownicy, jak i magowie, czy łotrzykowie otrzymali cały szereg nowych talentów, z których wiele może uczynić ich jeszcze skuteczniejszymi w walce z pozostałościami Plagi.

Dziś skupimy się właśnie na tych elementach rozgrywki i pokrótce przedstawimy wam kilka nowości, które pojawiły się w ramach drzewek rozwoju poszczególnych klas postaci. Na początek jednak kilka dodatkowych uwag. Zawiedzeni mogą być nieco miłośnicy magii – czarodziej nie zyskali nowych zaklęć, w zamian jednak otrzymali aż dwie nowe ścieżki rozwoju klasowego. Wojownicy i łotrzykowie po jednej, jednak analogicznemu rozszerzeniu poddano także wszystkie kategorie odnoszące się walki bronią. Dodatkowo wszystkie klasy otrzymały również po dwie nowe profesje prestiżowe oraz dostępne dla wszystkich, trzy nowe umiejętności. Jedną z nich jest zdolność tworzenia oraz ulepszania runów, o czym wszakże przeczytać będziecie mogli dopiero jutro.

Wojownik

Drugi Oddech

Pierwszy na liście i jednocześnie jeden z najciekawszych i najbardziej przydatnych nowych talentów. Pozwala wojownikowi na przywrócenie w dowolnym momencie walki znakomitej większości posiadanej wytrzymałości. Przydatne szczególnie dla postaci ofensywnych, często korzystających z mocno wyczerpujących, zaawansowanych talentów lub dłuższego podtrzymania niektórych efektów. Należy z niego korzystać z rozwagą, gdyż ponownie może być użyty dopiero po upływnie dwóch minut.

Dola Sługi

Wojownik, Dragon Age: Początek – Przebudzenie – poradnik dla zaawansowanych bohaterów

Kolejny potężny talent, pozwalający w skrajnych wypadkach zadać jednym ciosem nawet ponad 500 obrażeń. Udane trafienie przy użyciu Doli automatycznie zabija każdego normalnego przeciwnika (biały), zadaje podwójnego krytyka elitom (żółty) lub obrażenia krytyczne bossom (czerwony). Doskonały na najbardziej żywotnych przeciwników.

Ciężka Zniewaga

Talent szczególnie polecany dla drużynowego tanka, choć przydatny w krytycznych momentach i dla postaci ofensywnych. Potrafi odciągnąć bardzo wielu przeciwników od innych postaci. Spory koszt użycia rekompensuje niemalże stuprocentowa skuteczność.

Masakra

Nazwa mówi sama za siebie. Talent uniwersalny i przydatny dla każdej postaci walczącej wręcz. Użycie skutkuje automatyczną śmiercią otaczających postać normalnych wrogów (biały) i krytycznym trafieniem w elitarnych (żółty). Bossowie (czerwony) otrzymują normalne obrażenia. Wprost idealny do oczyszczenia pola walki z otaczających bossów „szeregowców”.

Łotrzyk

Cios w Serce

Zdolność doskonała do dobijania wciąż leczących się, elitarnych magów. W praktyce zabija prawie każdego humanoidalnego, zwykłego przeciwnika. W przypadku elit dobija większość przeciwników, których żywotność oscyluje w granicach 50%. Nie działa na bossów.

Duch

Łotrzyk, Dragon Age: Początek – Przebudzenie – poradnik dla zaawansowanych bohaterów

Przydatne w krytycznych sytuacjach. Na krótki czas daje Łotrzykowi całkowitą odporność na trafienie przez przeciwników. Należy jednak pamiętać, iż talent ten nie chroni przed działaniem magii, ani zdolności obszarowych. Tak, czy inaczej zdolność dużo ciekawsza niż Udawanie Martwego, gdyż pozwala postaci na dalszą aktywność.

Słabe Punkty

Talent podtrzymywany, podobny do jednej ze zdolności Skrytobójcy. W tym trybie Łotrzyk wyszukuje słabe punkty w pancerzu przeciwnika, co owocuje znaczny zwiększeniem zadawanych mu obrażeń. Oczywiście najbardziej skuteczne podczas atakowania przeciwnika z zaskoczenia lub od tyłu.

Mgnienie

Magia w wykonaniu Łotrzyka walczącego wręcz. Na całkiem sporym obszarze rozpoczyna on istny taniec śmierci, przeskakując od przeciwnika do przeciwnika i zadając każdemu z nich trafienia krytyczne. Bardzo skuteczne przeciwko dużej liczbie niskopoziomowych wrogów zgromadzonych na małym obszarze.

Mag

Tarcza Pustki

Talent bierny, ściśle powiązany z Magiczną Tarczą, choć działający (zdecydowanie słabiej) także bez niej. Po aktywowaniu Magicznej Tarczy w wyraźnie odczuwalnym stopniu zmniejsza się szansa na trafienie w maga atakiem fizycznym, zwiększa natomiast jego odporność na wrogie czary.

Mistrzostwo Żywiołów

Mag, Dragon Age: Początek – Przebudzenie – poradnik dla zaawansowanych bohaterów

Pozycja obowiązkowa dla ofensywnych magów. Jeśli upodobaliście sobie którąś ze szkół opartych na żywiołach, ten podtrzymywany talent dodatkowo wzmocni tę i tak potężną magię. Z dedykacją dla wszystkich kochających zapach napalmu i lodowe rzeźby.

Dostrojenie

Jednorazowy bonus do Siły Woli, Magii i regeneracji many. Nic specjalnego, choć oczywiście całkiem przydatne.

Spirala Czasu

Jak jednym magiem wykończyć całą hordę wrogów w kilka sekund? Użyć Spirali Czasu. Za jedyne 140 punktów many neguje ona opóźnienia czarów, dzięki czemu nasz może wręcz zaspamować przeciwników czarami obszarowymi. O ile wystarczy mu oczywiście wspomnianej many.

Odpychające Pole

Zdolność ewidentnie defensywna, która przyda się w drużynach nie posiadających porządnego tanka. Jest to talent podtrzymywany, który pozwala magowi generować fale energii odrzucającej od niego przeciwników. Przydatne tylko w najbardziej ekstremalnych wypadkach, gdyż słabo działa na elity i bossów, dodatkowo zabierając cenną manę.

Pokrzepienie

Mało przydatne w praktyce. Mag generuje fale energii, które sprawiają, że jego sojusznicy zużywają mniej wytrzymałości i many na aktywację talentów i zaklęć. Sprawdzi się chyba tylko w drużynie złożonej z samych magów i łuczników. Wojownicy mają dziwną tendencję do uciekania ze zbawczego kręgu...

Tajemne Pole

Kolejny relatywnie słaby talent oparty na teorii rozchodzenia się fal. Tym razem ranią one pozostających w obszarze przeciwników, oprócz kosztów podtrzymania zabierając także manę za każdego trafionego.

Mistyczna Negacja

Czwarte pole energetyczne, tym razem całkiem przydatne w walce z kilkoma wrogimi magami. Podtrzymywanie tego talentu sprawia bowiem, że co kilka sekund fala energii neguje działanie wszelakiej wrogiej magii i jej efektów w obszarze działania. Wymaga pilnowania drużyny, jednak pozwala bezpiecznie zbliżyć się do wrogich czarodziejów.

Dwie bronie

Podwójny Cios

Dwa następujące po sobie automatyczne trafienia krytyczne. Mało spektakularne, choć nieco skuteczniejsze w przypadku wykupienia Czułego Punktu lub trafienia dzięki Poniżej Pasa.

GramTV przedstawia:

Czuły Punkt

Dwie bronie, Dragon Age: Początek – Przebudzenie – poradnik dla zaawansowanych bohaterów

Talent bierny, jednorazowo zwiększający szanse na trafienie krytyczne i wynikające z tego obrażenia. Całkiem przydatne dla wszelakich nożowników.

Poniżej Pasa

Bohater atakuje wszystkich otaczających go wrogów, zmniejszając ich prędkość poruszania się i szybkość ataków. Łączy się w combo z kolejnym talentem.

Nieustanny Grad Ciosów

Zasypujemy wroga ciosami, dopóki nie umrze lub nie ucieknie. Talent użyty po ciosie Poniżej Pasa sprawia, że każde trafienie jest automatyczne. Brzmi kusząco, jednak w praktyce sprawdza się raczej średnio – na zwykłych przeciwników nie warto go marnować, a bossowie potrafią się wycofać, co automatycznie przerywa atak.

Łucznictwo

Celność

Postaciom o wysokiej Zręczności ten podtrzymywany talent daje odczuwalne bonusy do trafienia, obrażeń i szansy na krytyka. Pozycja obowiązkowa dla zdeklarowanych łuczników i kuszników.

Spowolnienie Czasu

Łucznictwo, Dragon Age: Początek – Przebudzenie – poradnik dla zaawansowanych bohaterów

Pobliscy wrogowie (z wykluczeniem elit i bossów) poruszają się w polu działania talentu wyraźnie wolniej. Typowa zapchajdziura, używana tylko w jakichś szczególnych okolicznościach.

Strzał Rozpryskowy

Potrójne trafienie krytyczne wyznaczonego celu i dodatkowe obrażenia dla znajdujących się w pobliżu innych przeciwników. Całkiem skuteczne na silnych przeciwników i jednocześnie osłabiające ich obstawę.

Deszcz Strzał

Na wyznaczonym obszarze z nieba zaczynają spadać przez kilka sekund strzały raniące wszystkie znajdujące się tam istoty. Bardzo skuteczne przeciwko hordom szeregowych jednostek wroga, choć raniące również pozostających w obszarze sprzymierzeńców.

Broń i tarcza

Moloch

Mało przydatny talent. Pędząc do znajdującego się na tyłach maga, przewracamy znajdujących się na naszej drodze przeciwników. Jest wiele ciekawszych sposobów na zutylizowanie 60 punktów wytrzymałości.

Skorupa

Broń i tarcza, Dragon Age: Początek – Przebudzenie – poradnik dla zaawansowanych bohaterów

Dla odmiany talent, który powinien posiadać każdy szanujący się drużynowy tank. Nieoceniony w potyczkach z bossami i podczas pierwszych chwil walki z przeważającymi siłami przeciwnika. Redukuje wszelkie zadawane postaci obrażenia, co zależy od poziomu Kondycji.

Aura Bezczelności

Kolejny polecany punkt programu w przypadku tanków. Prowokuje przeciwników, skupiając ich uwagę na postaci. Pozwala zaggrować praktycznie 100% szeregowych przeciwników na obszarze działania.

Pawęż wieków

Bierny talent potężnie wzmacniający działanie Skorupy. Teraz przez pierwszą połowę czasu jej trwania postać jest całkowicie odporna na wszelkie obrażenia. Rzecz wręcz obowiązkowa.

Broń Dwuręczna

Zamaszysty Atak

Silny cios zadaje obrażenia krytyczne najbliższemu celowi oraz normalne obrażenia pobliskim przeciwnikom. Mimo niskiego kosztu wytrzymałości, zdolność raczej słaba.

Dwuręczny Wstrząs

Broń Dwuręczna, Dragon Age: Początek – Przebudzenie – poradnik dla zaawansowanych bohaterów

Zadajemy normalne obrażenia celowi ataku, dodatkowo raniąc znajdujących się w pobliżu przeciwników. Talent podtrzymywany niewielkim kosztem, o średniej przydatności – w tej kategorii znajdziemy wiele ciekawszych.

Natarcie

Kilkumetrowy „spacer”, któremu towarzyszą rozdawane na lewo i prawo ciosy. Talent dodany raczej na siłę, komentarz jak poprzednio.

Niszczycielski Wir

Świetna zdolność dla „ofensywnego tanka”, doskonale działająca w połączeniu z Ciężką Zniewagą. Zwabiamy wokół siebie maksymalną liczbę przeciwników, po czym przez kilka sekund masakrujemy ich szaleńczo wirując. Oghren z dobrą bronią potrafi w ten sposób wykończyć w kilka sekund nawet dziesięciu przeciwników.

Komentarze
16
Usunięty
Usunięty
20/03/2010 12:57

mój brat raczej z tego poradnika nie skorzysta, ale pewnie stykły by mu kody do tej gry, heee.:)

Usunięty
Usunięty
20/03/2010 12:57

mój brat raczej z tego poradnika nie skorzysta, ale pewnie stykły by mu kody do tej gry, heee.:)

Usunięty
Usunięty
20/03/2010 10:05

Oburęczni wojownicy teraz mają wreszcie możliwość kontroli tłumu i nie są tacy bezradni w swej powolności




Trwa Wczytywanie