Zostając przez jej nie znoszącą sprzeciwu osobowość zmuszony do założenia razem z nią klubu, i w krótkim czasie z niedowierzaniem dowiaduje się, iż jako jedyny normalny jego członek ma za towarzystwo kosmitkę, podróżniczkę w czasie i Espera, którzy ujawniają mu że ich energiczna, i nad aktywna szefowa jest w istocie nie zdającą sobie sprawy ze swej natury boginią odpowiedzialną za stworzenie świata, i że może ona nieświadomie realizować swoje pragnienia...
Zwariowana komedia, i parodia z elementami s-f, i ponad naturalnymi, oraz dodatkiem romansu. Choć pozycja ta początkowo może swoją chaotycznością bardziej zdezorientować niż zaciekawić widza po zagłębieniu się w nią trudno się od niej oderwać.
Oryginalne anime w sam raz dla dla każdego kto chce się pośmiać. Przy okazji uprzedzę że niedawno została wydana kontynuacja, której większa część (konkretnie 8 z 14 odcinków) niestety poważnie zawodzi oczekiwania widzów.
Black Lagoon
(adaptacja mangi)
Akcja z dużymi ilościami czarnego humoru, i przemocy oraz całym zestawem rewelacyjnie nakreślonych postaci o pełnym przeglądzie gwałtownych osobowości, od szalonej zamiłowanej w każdej formie rozróby Revy przez popełniającą każdą możliwą profanację zakonnicę żyjącą z handlu bronią po całkowicie pokręconą dziewczynę z piłą łańcuchową utrzymującą się z pozbywania się (nie zawsze w pełni martwych) zwłok oraz byłą rewolucjonistkę, która beznamiętnie pozostawia po sobie jedynie zgliszcza i trupy...
Historia toczy się wokół przeciętnego japońskiego pracownika dużej firmy, który podczas podrózy statkiem zostaje na skutek losowego kaprysu napadającej na statek najemniczki porwany i zabrany do Roanapuru - wypranego z moralności portowego miasta zamieszkałego, i rządzonego przez wszelkiej maści najemników, morderców, przemytników, handlarzy broni, i narkotyków oraz wszystkich innych możliwych przestępców.
Przebywając w towarzystwie małej grupy najemników Rokuro dochodzi do wniosku, iż pełne chaosu i niebezpieczeństw życie odpowiada mu znacznie bardziej niż pusta egzystencja pomiatanego przez przełożonych bezimiennego trybiku wielkiej firmy...
Ze względu na dużą ilość przemocy pozycja ta jest raczej nie zalecana dla młodszych widzów.
Utawarerumono
(adaptacja VN)
Akcja fantasy z elementami humorystycznymi.
Historia rozpoczyna się gdy główny bohater budzi się w domu opiekującej się nim znachorki, i zdając sobie sprawę z tego, że nic o sobie nie pamięta. Z tego powodu oraz z wdzięczności do osób, które uratowały mu życie postanawia przyłączyć się do lokalnej społeczności pomagając im zarówno swoją pracą jak, i zdolnościami organizacyjnymi, oraz zadziwiającą zdolnością do wprowadzania ulepszeń do ich dość prymitywnej egzystencji.
Szybko okazuje się jednak, że naszym bohaterom nie dane będzie żyć w pokoju, gdyż najpierw zostaną zmuszeni do rebelii przeciw tyranicznemu władcy ich krainy, a następnie do ochrony zdobytej wolności drogą częstej wojny, i okazyjnej polityki z innymi sąsiadującymi królestwami...
Wciągająca fabuła, z wartką akcją, i sporą ilością interesujących postaci, anime to powinno przypaść do gustu każdemu wielbicielowi fantasy.
Phantom ~Requiem for the Phantom~
(adaptacja VN)
Jedna z nowszych produkcji wyemitowana w zeszłym roku, stanowiąca niezwykle udaną kombinację akcji z dramatem psychologicznym,
Jest to historia przeciętnego nastolatka, który podczas wakacji spędzanych za granicą staje się świadkiem morderstwa, i pojmany przez zabójcę staje przed wyborem własnej śmierci lub oddania się na usługi organizacji przestępczej w roli kolejnego mordercy.
Na skutek morderczego treningu pozbawiony wspomnień, i wszelkich więzów z normalnym światem wpada coraz głębiej w pozbawioną wszelkiej nadziei, i skrupułów otchłań przemocy, i śmierci za jedyną towarzyszkę mając nadzorującą jego postępy emocjonalnie martwą zabójczynię, której przeszłość ukazuje mu się jako coraz bardziej podobna do jego doświadczeń...
Serial ten pod wieloma względami przypomina anime Noir nie będąc jednak w żadnym wypadku jego powieleniem. W 2004 roku na podstawie tej samej VN była nakręcona krótka OVA pod tytułem Phantom - The Animation, która choć pokrywa jedynie część historii z Requiem for the Phantom powinna spodobać się osobom lubiącym tego typu produkcje.
H2O ~Footprints in the Sand~
(adaptacja VN)
Romans, dramat i haremówka.
Pozbawiony wzroku uczeń szkoły wyższej w celu złagodzenia stresu, który może być przyczyną jego niewyjaśnionej choroby przenosi się do małej wioski, aby żyć pod opieką swojego wujka. Tam poznaje kilkoro dziewczyn, i odkrywa, że jedna z nich z z jakiegoś powodu jest nienawidzona, i prześladowana zarówno przez innych uczniów, jak i przez dorosłych.
Próbując jej jakoś pomóc, a także zrozumieć swoich kolegów, i sąsiadów dowiaduje się paru nieprzyjemnych rzeczy o ludzkiej naturze...
Pozycja raczej nie przeznaczona dla nikogo kto ma kiepski nastrój, i chciałby go poprawić ale niewątpliwe warta obejrzenia przez każdego kogo nie zniechęca miejscami przygnębiający klimat.
Umineko no Naku Koro ni
(adaptacja VN)
Emitowany w ubiegłym roku horror psychologiczny i mystery z elementami ponadnaturalnymi.
Członkowie bogatej rodziny spotykają się na prywatnej wyspie, na której mieści się rezydencja ekscentrycznej głowy ich rodu aby zadecydować jak dokładnie zostanie podzielony spadek.
Niesympatyczne, i pełne wrogości spotkanie zostaje jednak przerwane przez serię niezwykle brutalnych morderstw, które trudno jest wyjaśnić normalnymi metodami, i o których popełnienie, część z nich podejrzewa tajemniczą kobietę, która przez niektórych jest uważana za kochankę ich ojca a przez innych za wiedźmę, która wedle legendy jest odpowiedzialna za powstanie fortuny ich rodu...
Umoneko no Naku Koro ni jest kolejną produkcją twórców rewelacyjnego tytułu Higurashi no Naku Korio ni - jest pomiędzy tymi seriami wiele podobieństw.
Nawet pomimo tego, iż nie dorównuje ono Higurashi, i że jako adaptacja ponoć zawiera wiele skrótów, i dużo traci w porównaniu do oryginalnej VN wciąż jest to niezwykle ciekawa pozycja, która zainteresuje wszystkich fanów gatunku.
RahXephon
(adaptacja mangi)
Mystery, dramat, romans, akcja i s-f.
W niedalekiej przyszłości chłopiec żyjący w Tokyo, i przekonany, iż reszta świata została zniszczona jest świadkiem niespodziewanego ataku na swoje miasto, w którego obronie staje dziwna gigantyczna humanoidalna istota, w krótkim czasie po tym spotyka szukającą go nieznaną sobie kobietę która, ujawnia mu, iż w rzeczywistości reszta świata wciąż istnieje, zaś to właśnie Tokyo zostało podbite przez tajemniczych najeźdźców, i odseparowane od świata nieprzenikalną barierą...
RahXephon to wysokobudżetowa podróbka Neon Genesis Evangelion. Pomimo tego faktu osobom, które lubią zakręcone tytuły, i spodobał im się oryginał, ale nie były w stanie połapać się o co w nim chodzi, i zostały pozostawione z wrażeniem, że w miarę upływu czasu fabuła NGE straciła jakikolwiek sens, i zaczyna przypominać delirium narkomana polecam nieco bardziej normalny, i zrozumiały RahXephon.
Toradora!
(adaptacja noweli)
Podkochujący się w jednej ze swych szkolnych koleżanek Ryuuji, którego ze względu na przerażające spojrzenie unikają niemal wszyscy inni uczniowie na skutek nieporozumienia popada w konflikt z drobną dziewczyną, która przez swój mały wzrost oraz agresywną, i pełną przemocy naturę jest przezywana "Palmtop Tiger"
W momencie gdy owa niebezpieczna dziewczyna usiłuje uciszyć (być może na zawsze) Ryuujego, orientują się oni nie tylko, że oboje są niezwykle nieśmiali gdy idzie o wyrażanie własnych uczuć ale też, że każde z nich jest w bliskiej przyjaźni z osobą, w której zakochane jest drugie, efektem tego jest zawarcie niestabilnego sojuszu, w którym zgadzają się pomóc sobie nawzajem w zrealizowaniu swoich miłości...
Całkiem sympatyczna komedia romantyczna, która nie powinna zawieść nikogo kto ma akurat ochotę na ten rodzaj anime.
11eyes
(adaptacja VN)
Mystery, akcja i ecchi z elementami ponadnaturalnymi.
Główny bohater to osierocony chłopak, wciąż rozpaczający po mającej miejsce 5 lat wcześniej śmierci swojej siostry, i trzymający się normalnego życia jedynie dzięki pomocy swojej przyjaciółki z dzieciństwa.
Pewnego dnia niespodziewanie zostaje on razem z ową przyjaciółką wciągnięty do dziwnej rzeczywistości, w której dobrze znane lecz pozbawione jakichkolwiek innych ludzi za to pełne dziwnych potworów miasto istnieje pod czerwonym niebem, i czarnym księżycem.
Po krótkiej walce o przeżycie równie nieoczekiwanie wracają do normalnej rzeczywistości. Od tego momentu wraz z pomocą kilku innych mających podobne doświadczenia osób próbują zrozumieć ten fenomen, i znaleźć sposób na przeżycie kolejnej Czerwonej Nocy...
Seria, która zapowiadała się obiecująco, w miarę rozwoju fabuły spełniając wysokie oczekiwania widza tylko po to aby w finałowych odcinkach na skutek wybrania arcu związanego z nieprawdopodobnie wkurzającą postacią kompletnie stracić swój urok.
Trudno mi całkiem szczerze polecić ten tytuł, uważam jednak, iż jest on w miarę dobrą pozycją, i osobom, które nie mają wobec niej zbyt wygórowanych oczekiwań może przypaść do gustu