W Mass Effect 2 nie znajdziemy nowych klas postaci. Jednak zmiany, jakie wprowadziło w mechanice rozgrywki studio BioWare sprawiły, że praktycznie każdą z nich gra się teraz zupełnie inaczej, niż w części pierwszej.
Poradnik - solucja do gry Mass Effect 2 - ściągnij
Żołnierz
Żołnierze, to podstawowa siła bojowa organizacji Cerberus. Szkoleni w używaniu praktycznie każdej istniejącej broni, są w stanie, poprzez dobór odpowiedniego uzbrojenia, szybko dostosowywać się do wciąż zmieniających się warunków pola walki. Jako jedyni są w stanie zapanować nad siejącymi zniszczenie karabinami szturmowymi, choć równie doskonale radzą sobie z ciężkimi pistoletami, strzelbami, czy bronią snajperską. Wraz z doświadczeniem zdobywają wiedzę na temat coraz doskonalszego wykorzystania posiadanej broni, w tym umiejętność przekierowania części jej energii w celu wzmocnienia każdego ze strzałów. Dzięki temu są w stanie o wiele efektywniej niszczyć wrogie tarcze, podpalać, czy zamrażać przeciwników, a nawet sprawiać, że po trafieniu energia uwolni się w postaci eksplozji. Dodatkowo, najbardziej doświadczeni z Żołnierzy potrafią na kilka sekund wymusić na swoim organizmie potężny zastrzyk adrenaliny, niezwykle przyspieszający ich czas reakcji.
Umiejętności
- Skok Adrenaliny – Umiejętność klasowa. Znacznie przyspiesza czas reakcji, co pozwala na niezwykle precyzyjne celowanie nawet do szybko poruszających się przeciwników.
- Strzał Wstrząsowy – Przekierowanie energii broni. W momencie uderzenia następuje eksplozja raniąca i przewracająca pobliskich wrogów.
- Amunicja Dysrupcyjna – Przekierowanie energii broni. Każdemu strzałowi towarzyszy impuls elektromagnetyczny rozładowujący tarcze i niszczący elektronikę syntetyków.
- Amunicja Zapalająca - Przekierowanie energii broni. W momencie trafienia wyzwalana jest energia podpalająca każdy organiczny cel. Na kilka sekund zatrzymuje regenerację zdrowia. Silne oddziaływanie psychologiczne.
- Krio-amunicja - Przekierowanie energii broni. Silnie zmrożone pociski są w stanie na kilka sekund zamrozić cel. Uwaga: Zamrożony cel można rozbić strzałem o odpowiedniej mocy.
Szpieg
Perfekcyjna maszyna do zabijania. Szpiedzy preferują samodzielne, dyskretne działania, jednak w wielu wymagających tego sytuacjach, potrafią doskonale odnaleźć się w kilkuosobowych grupach bojowych. Tym, co daje im największa przewagę zarówno podczas samodzielnych misji specjalnych, jak i działań na otwartym polu walki, jest unikalna zdolność korzystania z kamuflażu taktycznego. Do chwili podjęcia ataku zapewnia on niemalże 99% szansę na uniknięcie wykrycia zarówno przez przeciwników organicznych, jak i zaawansowane, elektroniczne sensory. W sytuacji zagrożenia pozwala również wręcz dosłownie zniknąć z oczu przeciwników, nawet jeśli ma to miejsce na środku pola walki. Podstawową i ulubioną - głównie ze względu na precyzję – bronią Szpiegów jest karabin snajperski, pozwalający eliminować przeciwników z dużych odległości. Doskonale radzą sobie w walce z przeciwnikami organicznymi i syntetycznymi, często wspomagając się przy tym dostępnymi rodzajami amunicji oraz mocami.
Umiejętności
- Amunicja Dysrupcyjna – Przekierowanie energii broni. Każdemu strzałowi towarzyszy impuls elektromagnetyczny rozładowujący tarcze i niszczący elektronikę syntetyków.
- Krio-amunicja - Przekierowanie energii broni. Silnie zmrożone pociski są w stanie na kilka sekund zamrozić cel. Uwaga: zamrożony cel można rozbić strzałem o odpowiedniej mocy.
- Kamuflaż Taktyczny – Umiejętność klasowa. Generuje zaawansowane pole maskujące, skutecznie chroniące przez wykryciem za pomocą większości znanych sensorów. Uwaga: Działania ofensywne znacząco obniżają skuteczność pola – nawet do 0%.
- Spalenie – Moc technologiczna. Omni-klucz generuje kulę plazmy, która eksploduje w wyznaczonym miejscu, zadając obrażenia pobliskim wrogom, podpalając ich i zatrzymując regenerację zdrowia.
- Hakowanie SI – Moc technologiczna. Pozwala na krótkotrwałą zmianę protokołów bojowych syntetyka, w wyniku czego atakuje on swoich dotychczasowych sprzymierzeńców.
Szturmowiec
Nieodzowny element każdej grupy bojowej wysyłanej do silnie bronionych obiektów wroga. Doskonale wyszkoleni i wyposażeni w najnowsze implanty L5n Szturmowcy Cerberusa, są w stanie w ciągu kilku sekund przebić się przez linie obronne przeciwnika. Ci odważni desperaci torują drogę dla ciężko opancerzonych i uzbrojonych Żołnierzy, skutecznie dezorganizując działania przeciwnika i wprowadzając chaos w szeregach obrońców. Dzięki wspomaganej biotycznie szarży w ciągu kilku zaledwie lat stali się postrachem niejednej grupy najemników. Nawet wśród krogan krążą już legendy o niezwykłej skuteczności Szturmowców. Preferowany przez nich styl działania, to walka w zwarciu, twarzą w twarz z przeciwnikiem, często wcześniej osłabionym, powalonym lub unieruchomionym przy użyciu mocy biotycznych i specjalnej amunicji. Specjalizują się w używaniu broni krótkiej i strzelb, które z racji preferowanego stylu walki stają się w ich rękach iście zabójczą bronią.
Umiejętności
- Amunicja Zapalająca - Przekierowanie energii broni. W momencie trafienia wyzwalana jest energia podpalająca każdy organiczny cel. Na kilka sekund zatrzymuje regenerację zdrowia. Silne oddziaływanie psychologiczne.
- Krio-amunicja - Przekierowanie energii broni. Silnie zmrożone pociski są w stanie na kilka sekund zamrozić cel. Uwaga: zamrożony cel można rozbić strzałem o odpowiedniej mocy.
- Szarża – Umiejętność klasowa. Ciało Szturmowca okrywa silne pole efektu masy pozwalające mu dosłownie przebić się przez pole walki do wyznaczonego celu. Dodatkowo cel odnosi obrażenia od siły uderzenia i może zostać obalony.
- Fala Uderzeniowa – Moc biotyczna. Rozproszone, niewielkie pola efektu masy odrzucają na boki napotkanych na drodze przeciwników.
- Przyciągnięcie – Moc biotyczna. Manipulacja polem efektu masy pozwala na unoszenie wrogich jednostek.
Strażnik
Niesamowicie skuteczne połączenie mocy biotycznych i technologicznych. Strażnicy potrafią z zabójczą skutecznością posługiwać się zarówno omni-kluczem, jak i korzystać ze wszczepionego implantu biotycznego. W drużynach bojowych pełnią zazwyczaj rolę żywych tarcz, prowokując przeciwników i wystawiając się na ich ataki. Przychodzi im to z łatwością, dzięki posiadaniu unikalnego pola absorpcyjnego, popularnie zwanego pancerzem technologicznym. Pozwala im to na przyjęcie niewyobrażalnie dużych obrażeń, dodatkowo w momencie przeciążenia pancerz wyzwala olbrzymią ilość energii, zdolnej dotkliwie poranić znajdujących się w pobliżu przeciwników. Choć uzbrojeni jedynie w broń krótką, potrafią być również niezwykle groźnymi przeciwnikami podczas ataku. Wszystko to dzięki możliwości jednoczesnego wykorzystania mocy biotycznych i technologicznych, w których łączeniu są prawdziwymi mistrzami.
Umiejętności
- Pancerz Technologiczny – Umiejętność klasowa. Niezwykle silne pole energetyczne generowane przez omni-klucz spowija Strażnika, zapewniając mu wyjątkową odporność na obrażenia. W chwili przeciążenia, Pancerz Technologiczny emituje energię, zdolną poranić i powalić przeciwników w promieniu do kilkunastu metrów.
- Rzut – Moc biotyczna. Manipulując efektem masy, biotyk jest w stanie rzucić przeciwnikiem z olbrzymią siłą.
- Odkształcenie – Moc biotyczna. Na przeciwnika działa pole efektu masy, zadając mu obrażenia oraz zatrzymując regenerację zdrowia. Jeśli cel poddany jest działaniu innych mocy biotycznych, Odkształcenie powoduje dodatkowo eksplozję opartą o efekt masy.
- Przeciążenie – Moc technologiczna. Omni-klucz generuje potężny impuls elektromagnetyczny, który jest w stanie przeciążyć większość znanych tarcz energetycznych i dosłownie usmażyć elektronikę syntetyków.
- Kriowybuch – Moc technologiczna. Omni-klucz generuje schłodzone do ekstremalnie niskiej temperatury cząsteczki, które w wyznaczonym miejscu są w stanie zamrozić na kilka sekund niemalże każdą istotę czy syntetyka.