Age of Conan - Hyborian TV #2

Walka wręcz w Age of Conan to bez wątpienia jedno z ciekawszych tego typu rozwiązań w światku gier MMO, dlatego też chcemy choć trochę przybliżyć wam dziś zasady, na jakich się odbywa. Tym bardziej, że w przeciwieństwie do większości tego typu klasycznych rozwiązań, nie wystarczy tu po prostu kliknąć na przeciwnika i obserwować jak nasz wirtualny heros zasypuje go automatycznie gradem ciosów.

Walka wręcz w Age of Conan to bez wątpienia jedno z ciekawszych tego typu rozwiązań w światku gier MMO, dlatego też chcemy choć trochę przybliżyć wam dziś zasady, na jakich się odbywa. Tym bardziej, że w przeciwieństwie do większości tego typu klasycznych rozwiązań, nie wystarczy tu po prostu kliknąć na przeciwnika i obserwować jak nasz wirtualny heros zasypuje go automatycznie gradem ciosów.

Pojedynki wymagają pełnego zaangażowania gracza i ciągłej uwagi oraz natychmiastowych reakcji na niekiedy bardzo dynamicznie zmieniającą się sytuację. Ważnymi elementami są nie tylko odległość, w jakiej stoimy od przeciwnika, czy związany z tym zasięg broni. Rzeczą równie istotną jest zwrócenie naszej postaci w odpowiednim kierunku czy też próby takiego jej ustawienia, by jednym atakiem ogarniała jak największą liczbę wrogów. Kolejny ważny element to obrona przeciwnika, czyli charakterystyczne tarczki, co będzie mogli dokładnie zobaczyć w naszym materiale filmowym.

Oczywiście, w grze nie zabrakło również charakterystycznych dla gatunku RPG ciosów krytycznych, jednak tym, co w AoC wydaje się być najciekawsze są ataki typu combo oraz efektowne ciosy kończące, czyli znane głównie z bijatyk fatality. Te pierwsze stanowią tak naprawdę esencję każdej z walk, ich umiejętne użycie w stosunku do konkretnych przeciwników pozwala zazwyczaj zakończyć bez większych problemów dowolną potyczkę. Jest to – łącznie z wypracowaniem odpowiedniego buildu – jeden z najważniejszych elementów taktyki w tej grze. Mówiąc krótko, w przypadku trudniejszych przeciwników czy walk PvP z wymagającym przeciwnikiem, niezwykle ważna może okazać się kolejność, w jakiej będziemy próbowali odpalić poszczególne ataki combo.Age of Conan - Hyborian TV #2

Jeśli natomiast uda nam się zakończyć żywot któregoś z przeciwników właśnie takim atakiem, otrzymamy w nagrodę niekiedy bardzo efektowną i krwawą animację – ekran zachlapany zostanie krwią ofiary, a my popatrzymy jak nasz wróg dosłownie traci głowę.

Gra postacią nastawioną na walkę wręcz nie należy do najłatwiejszych – tutaj niekiedy naprawdę trzeba się sporo napracować, aby dojść do gwarantującej sukcesy wprawy. Szczególnie odczuwalne jest to w pojedynkach PvP z graczami prowadzącymi klasy czarodziejskie. Casterzy bowiem opierają się w znacznej mierze na czarach, które nie wymagają udziału w walce w zwarciu, co dla postaci melee oznacza zazwyczaj trudne próby dogonienia takowego czarodzieja i zainicjowania ataku combo w odpowiednim momencie.

GramTV przedstawia:

W materiale filmowym będziecie ponadto mieli okazję zaobserwować dwa różne sposoby korzystania z interfejsu gry. Pierwszy z nich, polegający na odpalaniu combo i umiejętności za pomocą kursora myszki, sprawdza się dobrze jedynie w pierwszym okresie gry i walkach PvE. Jeśli jednak ktoś będzie chciał pobawić się w najbardziej chyba emocjonującym trybie PvP, niemalże obowiązkowo powinien nauczyć się tego wyłącznie przy użyciu klawiatury – odpowiednie zbindowanie skrótów to praktycznie podstawa.

Zapraszamy zatem do oglądania pierwszego wydania wiadomości lokalnych, w naszej Hyboria TV. Przy okazji jednak pragnęlibyśmy przestrzec wszystkich czytelników o słabych nerwach.

Uwaga! To odcinek eksperymentalny! Przed oglądaniem, herbata z melisą bardzo zalecana.

Get Adobe Flash player

Komentarze
56
Usunięty
Usunięty
09/09/2008 17:02

AoC zmierza ku dobrej drodze. Myślę że podczas polskiej premiery gra będzie już na prawdę dobra.

Usunięty
Usunięty
09/09/2008 17:02

AoC zmierza ku dobrej drodze. Myślę że podczas polskiej premiery gra będzie już na prawdę dobra.

Usunięty
Usunięty
09/09/2008 10:39

powoli AoC przestaje przypominac juz "platna bete" co cieszy... jest jescze kilka bugow ale nie sa one juz tak widoczne jak mialo to miejsce na starcie gry xD ciekawe co przyniesie nastepny patche z odblokowaniem pvp exp i drop...




Trwa Wczytywanie