Tydzień z Neverwinter Nights 2 - dzień szósty

Fett
2006/12/12 23:55

Począwszy od pierwszego dnia Tygodnia z Neverwinter Nights 2 opisaliśmy główne założenia gry, jak również prześledziliśmy korzenie NwN 2, czyli system Dungeons & Dragons oraz produkcje sprzed lat, które bezpośrednio wpłynęły na kształt komputerowych RPG-ów. Następnie przesunęliśmy się bardziej w stronę produkcji Obsidian, opisując rasy, jakie możemy wybrać tworząc postać. Dziś przyszedł czas na znacznie ważniejszy element – zapraszamy do lektury pierwszej części opisu klas.

Począwszy od pierwszego dnia Tygodnia z Neverwinter Nights 2 opisaliśmy główne założenia gry, jak również prześledziliśmy korzenie NwN 2, czyli system Dungeons & Dragons oraz produkcje sprzed lat, które bezpośrednio wpłynęły na kształt komputerowych RPG-ów. Następnie przesunęliśmy się bardziej w stronę produkcji Obsidian, opisując rasy, jakie możemy wybrać tworząc postać. Dziś przyszedł czas na znacznie ważniejszy element – zapraszamy do lektury pierwszej części opisu klas.

Barbarzyńca Począwszy od pierwszego dnia Tygodnia z Neverwinter Nights 2 opisaliśmy główne założenia gry, jak również prześledziliśmy korzenie NwN 2, czyli system Dungeons & Dragons oraz produkcje sprzed lat, które bezpośrednio wpłynęły na kształt komputerowych RPG-ów. Następnie przesunęliśmy się bardziej w stronę produkcji Obsidian, opisując rasy, jakie możemy wybrać tworząc postać. Dziś przyszedł czas na znacznie ważniejszy element – zapraszamy do lektury pierwszej części opisu klas., Tydzień z Neverwinter Nights 2 - dzień szósty

Klasa dość często zwana także berserkiem. Barbarzyńcy uważani są przez większość nacji za dzikie i nieucywilizowane plemiona, często posądzani są o sianie niepotrzebnego terroru. Ci bardzo odważni, acz równie lekkomyślni wojownicy, znani są z wpadania w niezwykły szał bitewny, sprawiający, że podczas walki zyskują nadzwyczajną wręcz wytrzymałość na ból i ogromna siłe. W chwili spokoju oddani są dość mocno swoim bogom, jednak w przeciwieństwie do innych, nie lubią zorganizowanych religii i przekładają ponad nie swój własny kult. Najpopularniejszą rasą wśród barbarzyńców są półorkowie, czasami można jednak spotkać odosobnionych krasnoludów, których życie ukształtowało się z dala od cywilizacji.

W mechanice D&D barbarzyńcy cechują się niepraworządnym charakterem. Ze względu na bojowy charakter i większość umiejętności, bardzo ważna jest dla nich Siła. Właściwości klasowe berserka to: Biegłość w pancerzu i broni, pozwalająca na biegłe korzystanie z prostych broni, lekkich i średnich pancerzy oraz tarcz; Szał barbarzyńcy, zwiększający siłę i wytrzymałość barbarzyńcy; Szybkie poruszanie, sprawiające, że – niezależnie od rasy – przedstawiciele tej klasy poruszają się znacznie szybciej; Nieświadomy unik, dający im nadzwyczajną umiejętność przedwczesnego wyczuwania niebezpieczeństwa; Redukcja obrażeń, dzięki której od 11 poziomu barbarzyńca otrzymuje zmniejszone obrażenia.

Bard

Dla wielu muzyka stanowi ukojenie. Jednak wśród nielicznych istnieje przekonanie, że posiada ona również magiczną moc. Bardowie, wędrowni artyści, służący wsparciem w postaci opowieści i czynienia cudów melodią, dość często pracują także jako dyplomaci. Słyną z zamiłowania do starożytnych ksiąg i zabytków, w których mogą znaleźć nie tylko tematy do swych pieśni, ale też pożyteczne nauki. Wszędzie tam, gdzie się pojawiają, starają się czynić dobro. Ich głównym bóstwem jest Fharlangh, opiekun dróg.

Główną cechą barda jest Charyzma. To ona określa stopień zaklęć, jakich mogą się nauczyć, ilu dziennie mogą użyć oraz jak ciężko im się oprzeć. Równie ważnymi są dla nich Zręczność i Intelekt. Właściwości klasowe tej klasy to: Biegłość w broni i pancerzu, posiadająca podobne cechy, jak w przypadku barbarzyńcy. Dodatkowo bardowie biegle posługują się m.in. Łukami, długimi mieczami i rapierami, jak również biczami; Czary, pozwalające na korzystanie z kilku prostych zaklęć; Muzyka bardów, wpływająca na otoczenie. Może być używana raz dziennie i wpływać na ochronę sojuszników przed magią czy lepsze wykorzystywanie przez nich pewnych umiejętności; Wiedza bardów, pozwalająca na wykrywanie niektórych ważnych cech przedmiotów.

Kleryk

Wiele z nacji cechuje ogromna bogobojność. Wśród istot najbardziej wytrwałych w wierze spotkać można persony różnorodne, tak jak różnorodni są bogowie. Począwszy od jednostek ogromnie przyjaznych, do osób zupełnie nieżyczliwych i złośliwych. Niezależnie od tego, każdy z wszechmogących ma swych pośredników, kapłanów czy też kleryków. Jedni niosą pomoc pokrzywdzonym, dbając o ich zdrowie i ochraniając. Inni, wyznając bardziej złowieszcze bóstwa, wręcz przeciwnie – niszczą w ich imię. Wielokrotnie przedstawiciele tej klasy wykonują zadania zlecone im przez swych zwierzchników. Zdarza się jednak, że cel ich podróży w ogóle nie jest związany z ich zawodem, ale też zwykłymi, osobistymi sprawami... Charakter kleryków zależy od boga, jakiego wyznają. Dwoma bardzo ważnymi atrybutami dla kapłanów są: Budowa, zwiększająca ich wytrzymałość oraz Charyzma, dzięki której potrafią oni lepiej przeciwstawiać się nieumarłym. Ich właściwości klasowe to: Biegłość w broni i pancerzu, dzięki której korzystają z każdej broni oraz każdego z rodzajów pancerzy; Czary, umożliwiające rzucanie specjalnych czarów objawień; Bóstwo, domeny oraz czary domenowe, udostępniająca nowe czary z danej domeny; Odegnanie/Skarcenie nieumarłego, pozwalające na wpływanie na istoty, takie jak szkielety.

GramTV przedstawia:

Druid

Druidzi władają magią w podobny sposób do kleryków, jednak ich prawdziwa siła pochodzi nie od bóstw, ale od natury. Władza nad przyrodą jest ich chlubą, którą nie zwykli się chełpić. Jak sami mówią, moc zdobywają nie przez rządzenie otaczającym ich światem, ale przez życie w zgodzie z nim. Nienawidzą rzeczy, które nie są związane z naturalnym cyklem życia, w szczególności nieumarłych. Choć druidzi upodobali sobie życie w świętych gajach, podróżują sporadycznie, by zdobywać nową wiedzę. Posiadają pewną wiedze na temat czarów chaosu, zła, dobra i prawa, korzystają z nich jednak rzadko, dodatkowo nie mogąc wykonywać zaklęć przeciwnych do ich charakteru.

Bardzo ważnym atrybutem dla każdego druida jest Zręczność, odpowiadająca w ich wypadku za obronę. Charakter tej klasy to przeważnie neutralny, w większości skłaniający się ku dobru. Główne właściwości to: Dodatkowe języki, pozwalające na porozumiewanie się po druidzku i w językach leśnych; Zmysł natury, dzięki któremu możliwe jest rozpoznawanie roślin i zwierząt; Towarzystwo zwierząt, dzięki któremu postać wspierana jest przez jedno lub więcej stworzeń; Leśny krok, który wspomaga poruszanie się druidów przez dzikie tereny; Krok bez śladów, dzięki któremu przedstawiciele tej klasy nie pozostawiają śladów w naturalnym otoczeniu.

Wojownik

Bezwzględni rabusie, rycerze oddani władcy, najemnicy i żołnierze – wszyscy oni zaliczają się do wojowników. Niezwykła odwaga jest ich cechą, przez co dość często – niestety dość mylnie – pewne ich cechy przypisywane są także barbarzyńcom. To, jakiej sprawie oddaje się przedstawiciel tej klasy, zależy tylko i wyłącznie od jego nastawienia do świata i charakteru. Jednak niezależnie od tego cenią oni sobie pełne wyzwań przygody ponad spokojne, ciepłe mieszkanie. Część z nich poświęca swoje życie, by służyć i pomagać innym. Wielu działa jednak zgoła przeciwnie, dbając tylko i wyłącznie o własne dobro.

Wojownicy umieją posłużyć się każdym rodzajem broni i pancerza. Dodatkowo specjalizują się w danych dziedzinach, by osiągać mistrzostwo np. w wykonywaniu pewnych manewrów. Szczególnie ważna jest dla nich Siła, która używana jest do wykonywania wielu testów na obrażenia. Każdy wojownik otrzymuje dodatkowy atut na pierwszym poziomie oraz po jednym dodatkowym co dwa poziomy, począwszy od drugiego.

To tyle na dziś. Powyższe opisy, choć bardzo skrótowe, nie mają przedstawiać pełnej mechaniki, związanej z klasami postaci, ale zaprezentować ich ogólne wizerunki. To, czym zajmuje się nasz bohater, znacząco wpływa na sposób zabawy i bez wątpienia nie ma jednej, najlepszej profesji, co też sprawia, że w Neverwinter Nights 2 oraz inne oparte o świat D&D produkcje można grać wielokrotnie. Już jutro, w ramach zakończenia Tygodnia z NwN 2, zaprezentujemy resztę klas oraz... dodatkowy artykuł, który niech póki co zostanie tajemnicą. Do zobaczenia!

Komentarze
18
Usunięty
Usunięty
15/12/2006 16:02

Wczoraj zamówiłem NWN2. Szkoda, że dziś nie przyszło. Muszę czekać do poniedziałku :C. Mam nadzieję, że gra jest fajna - byłem fanem NWN 1.

Usunięty
Usunięty
15/12/2006 15:56
Dnia 13.12.2006 o 16:28, Jeggred napisał:

"Główną cechą barda jest Charyzma(..) Równie ważnymi są dla nich Zręczność i Intelekt." Ktoś chyba musi popracować na czytaniem ze zrozumieniem ... co Ingmar ? ;]

Eh, ja przecież nie piszę, czego w tekście nie ma. Ale uzbrajania barda w wysoki intelekt mija się z celem. Czaruje na podstawie charyzmy, a walczy (zazwyczaj) na podstawie zręczności, wespół z finezją. Tymczasem można spokojnie przeznaczyć więcej punktów na charyzmę (wszystko się na niej opiera, czary, modyfikatory, te piosenki, etc.)

Dnia 13.12.2006 o 16:28, Jeggred napisał:

Intelekt odpowiada za ilość p-któw umiejętności, więc jest naprawdę ważny. Bo z zasady bard ma być kimś o rozległych umiejętnościach.

To i ja wiem, ale nie tyle intelekt co modyfikator z niego, więc aby wyraźnie to odczuć trzeba sporo wpakować. A to marnotrawstwo PU, których notabene bard ma 4 / poziom. A wiele umiejętności? Bo ja wiem... poza aktorstwem, no i może dyplomacją większości używa się sporadycznie. Szczególnie, że nawet do dyplomacji ma wysokie premie właśnie z charyzmy.

Usunięty
Usunięty
14/12/2006 09:18
Dnia 13.12.2006 o 15:24, Inggmar napisał:

Potem klasyka - Bard i intelekt. No po prostu miód. Kiedy najważniejsze są Charyzma i Zręczność, bo bard to takie połączenie łotrzyka z zaklinaczem.

Intelekt odpowiada za ilość p-któw umiejętności, więc jest naprawdę ważny. Bo z zasady bard ma być kimś o rozległych umiejętnościach. Natomiast autor wspomniał że można używać musyki barda 1/dzień. A powinno być n*poziom/dzień + odpowiednie atuty.Sebaloz - wejdź na Start->Uruchom->wpisz "dxdiag"->zakładka "więcej pomocy"->pierwsza opcja od dołu pozwala ustawić "na sztywno" częstotliwość odświeżania.




Trwa Wczytywanie