Wczorajsze spotkanie z Battlefield: Bad Company 2 poświęciliśmy w całości dostępnej w grze broni strzeleckiej. Ze względu na olbrzymią liczbę wszelakich giwer, zmuszeni jednak byliśmy dokonać wyboru i przedstawić wam jedynie część tych śmiercionośnych zabawek. Dziś natomiast proponujemy wam pełny przegląd dostępnych w Battlefield: Bad Company 2 pojazdów, zarówno lądowych, jak i wodnych oraz powietrznych.
Pełny poradnik do gry Battlefield: Bad Company 2 - ściągnij
Przedstawiamy je w kilku kategoriach, zgodnych z wewnętrznym podziałem w grze. Znajdziecie tutaj zarówno lekkie i szybkie pojazdy transportowe, jak i ciężkie czołgi, czy śmigłowce szturmowe. Dodatkowo, na końcu tekstu dodaliśmy listę dotyczących pojazdów specjalizacji, czyli szeregu ulepszeń odblokowywanych wraz z postępami w grze i znacznie poprawiających ich wybrane walory. Nieco przekornie zaczniemy od najbardziej skromnej i mało efektownej kategorii, czyli sprzętu potrafiącego pływać. Zapewniamy jednak, że to tylko rozgrzewka...
Transport wodny
Skuter wodny
Nie opancerzony i nieuzbrojony, ale piekielnie szybki dwuosobowy środek transportu. Wodny odpowiednik quada, potrafiący w niezwykle krótkim czasie dostarczyć dwóch żołnierzy w dowolne miejsce na wybrzeżu. I w zasadzie do tego ogranicza się w grze jego rola.
Łódź patrolowa
Lekka i szybka, czteroosobowa łódź patrolowa, mogąca służyć zarówno jako środek transportu, jak i mobilne stanowisko wsparcia ogniowego. Wyposażona została w dwa automatyczne granatniki kalibru 20 mm o sporym zasięgu, co czyni ją doskonałą bronią przeciwko dużym zgrupowaniom wrogiej piechoty. Wręcz niezbędna przy szturmowaniu znajdujących się w zasięgu nieprzyjacielskich umocnień. Największą jej wadą jest minimalna odporność na wrogi ostrzał.
Lekkie pojazdy
Otokar Cobra
Lekki samochód pancerny zaprojektowany i wyprodukowany przez turecką firmę Otokar z wykorzystaniem podzespołów HMMWV. Dzięki pancerzowi zapewnia ochronę czterem znajdującym się wewnątrz żołnierzom, skutecznie zatrzymując ostrzał z broni ręcznej i odłamki w przypadku pobliskich eksplozji. Wysokie zawieszenie i napęd na cztery koła pozwalają mu na sprawne poruszanie się w każdym niemalże terenie. Dostępna w grze wersja uzbrojona jest w zamontowany w na wpół otwartej wieżyczce ciężki karabin maszynowy kalibru .50. Bywa przydatny w przypadku konieczności szybkiego przerzucenia drużyny pod lekkim ogniem.
HMMWV
Jedna z ikon amerykańskiej armii. „Wielozadaniowy pojazd kołowy o wysokiej mobilności” – zwany przez żołnierzy pieszczotliwie Humvee – powstał na zamówienie wojska i został wprowadzony do służby w połowie lat osiemdziesiątych. Doskonałe właściwości jezdne, zdolność pokonywania przeszkód terenowych i duża prędkość czynią z niego doskonały środek transportu na polu walki. Choć sam mało odporny na ostrzał, jest w stanie skutecznie odpowiadać przeciwnikom dzięki zamontowanemu na otwartej wieżyczce karabinowi maszynowemu kaliber .50.
GAZ-3937 Wodnik
Radziecki samochód opancerzony, skonstruowany na bazie cywilnego modelu GAZ-2330. Ten wielozadaniowy, uniwersalny pojazd jest jedną z najciekawszych konstrukcji tego typu na świecie, a to dzięki zdolności pływania. Jego pancerz dość skutecznie chroni czteroosobową załogę przed ostrzałem z lekkiej broni, a dieslowski silnik o mocy 175 KM potrafi go rozpędzić do prędkości 112 km/h. Wersja dostępna w grze została dodatkowo uzbrojona w nietypowy dla niej, ciężki karabin maszynowy kalibru 12,7 mm (standardowo montowany jest km PKT 7,62 mmm).
Quad
Niewielki, szybki i bardzo zwrotny pojazd taktyczny, przeznaczony do przemieszczania się po polu walki. To dwuosobowe połączenie motocykla i lekkiego pojazdu terenowego doskonale sprawdza się jako jeden z najszybszych środków transportu na każdej z map. Doskonały zarówno dla chcących szybko zająć dobrą pozycję snajperów, jak i w roli szybkiego „stawiacza min”. Nieoceniony środek transportu dla wszelkich dwuosobowych zespołów taktycznych.
Ciężkie pojazdy
M3A3 Bradley
Gąsienicowy wóz bojowy piechoty produkowany od początku lat osiemdziesiątych przez zakłady FMC Corporation. W chwili obecnej jest podstawowym wozem bojowym oddziałów piechoty i rozpoznania, występując w wielu wersjach i wariantach. Jest doskonałym połączeniem dużej mobilności, relatywnie wytrzymałego pancerza i sporej siły ognia. Uzbrojony w automatyczną armatę M242 Bushmaster kalibru 25 mm i karabin maszynowy M240, dysponuje siłą ognia wystarczającą do odparcia niemalże każdego ataku piechoty, czy lekkich pojazdów pancernych. Otwory strzeleckie w burtach zapewniają mu dodatkowo doskonałą ochronę przed atakami w terenie zabudowanym.
BMD-3 Bachcza
„Bajewaja Maszina Desanta” zaprojektowana w biurze konstrukcyjnym Wołgogradzkiej Fabryki Traktorów w połowie lat osiemdziesiątych. Pojazd ten, przeznaczony jako wóz wsparcia i transporter opancerzony dla oddziałów desantowych, zaprojektowano wykorzystując doświadczenia z wojny w Afganistanie. Zgodnie z radziecką doktryną wojskową był to pojazd pływający, uzbrojony w 30 mm automatyczną armatę 2A42 o bardzo dużym kącie wychylenia. W grze charakterystyka pojazdu zbliżona jest do Bradleya, przez co Bachcza dysponuje tym samym zestawem wad i zalet, co wyżej opisany amerykański bwp.
M1A2 Abrams
Czołg podstawowy armii amerykańskiej, zaprojektowany pod koniec lat siedemdziesiątych i wdrożony do służby w 1980 roku. Wyposażony w nowoczesny, kompozytowy pancerz i uzbrojony w gładkolufową armatę M256 kalibru 120 mm jest obecnie jednym z najnowocześniejszych czołgów świata. Uzbrojenie w grze uzupełnia umieszczony na wieży i sterowany z wnętrza karabin maszynowy kalibru .50 stanowiący jedyną obronę czołgu przed piechotą. Choć jest w stanie zniszczyć wrogie czołgi z olbrzymiej odległości samemu będąc bardzo odpornym na najcięższy ostrzał, należy zachować ostrożność podczas walk na terenach zabudowanych i industrialnych – czołg może wtedy łatwo paść łupem uzbrojonych w RPG mechaników, czy dysponujących C4 zwiadowców.
T-90
Rosyjski czołg podstawowy produkowany od 1993 roku. Powstał w oparciu o elementy konstrukcyjne T-72BM, jest jednak bardzo nowoczesną konstrukcją. Niska sylwetka i potężny pancerz oraz duża mobilność czynią go trudnym do zniszczenia, zaś potężna 125 milimetrowa gładkolufowa armata 2A46M-4 jest w stanie poważnie uszkodzić lub wyeliminować każdy wrogi pojazd. Podobnie jak Abrams, poza głównym działem czołg wyposażony został w sterowany z wewnątrz, ciężki karabin maszynowy. Zalety i wady analogiczne, jak w powyższym przypadku.