Games Convention 2007 - Crysis - wrażenia z gry

Zaix
2007/08/24 22:50

Starożytni mieszkańcy Rzymu żądali tylko dwóch rzeczy: chleba oraz igrzysk. Jednak wraz z upływem czasu wymagania ludzkości rosną. Widać to także w komentarzach do naszych poprzednich mini-relacji. Gdyby sparafrazować owo popularne rzymskie powiedzenie w oparciu o Wasze oczekiwania, mogłoby brzmieć: Assasin’s Creed, Unreal Tournament III, Wiedźmin, Fallout 3 oraz Crysis. Nie wszystkie z żądań są do spełnienia, ale w miarę naszych możliwości staramy się je zaspokajać. A więc wyciągamy kolejnego asa z rękawa: Graliśmy w Crysis.

Games Convention  2007 -  Crysis - wrażenia z gry

Starożytni mieszkańcy Rzymu żądali tylko dwóch rzeczy: chleba oraz igrzysk. Jednak wraz z upływem czasu wymagania ludzkości rosną. Widać to także w komentarzach do naszych poprzednich mini-relacji. Gdyby sparafrazować owo popularne rzymskie powiedzenie w oparciu o Wasze oczekiwania, mogłoby brzmieć: Assasin’s Creed, Unreal Tournament III, Wiedźmin, Fallout 3 oraz Crysis. Nie wszystkie z żądań są do spełnienia, ale w miarę naszych możliwości staramy się je zaspokajać. A więc wyciągamy kolejnego asa z rękawa: Graliśmy w Crysis.

Electronic Arts udostępniło jeden z najbardziej, o ile nie nawet w ogóle najbardziej, oczekiwanych FPS’ów tego roku dla wszystkich zwiedzających. Jedynym wymogiem było posiadanie czerwonego paska na przegubie dłoni, oznaczającego, że dana osoba jest pełnoletnia i może mieć dostęp do produkcji zawierających przemoc.

GramTV przedstawia:

Fragment gry, z którym dane nam było się zapoznać, miał miejsce na jednej z wysp znajdujących się na morzu chińskim. Naszymi celami było m.in. ciche przedostanie się we wskazane miejsce. Co ciekawe, sytuacja zmieniała się dynamicznie, i gdy - dla przykładu - poprzez zbyt głośne poczynanie sobie cicha infiltracja przestała być możliwa, to dostaliśmy od dowódców następne wytyczne.

Sam gameplay prezentował się naprawdę godnie. Co prawda z jednej strony już na pierwszy rzut oka widać, że produkcja ma wiele wspólnego z Far Cry – poczynając od oglądanej lokacji, poprzez ogólny system grania (sporo używania lornetki, której interfejs jest także podobny do tego z FC, chowania się w trawie bądź za krzakami i obserwacji terenu), w dowolności co do wyboru ścieżki, którą dotrzemy w interesujące nas miejsce, aż do możliwości/konieczności używania pojazdów itd. - to jednak wyczuwalny jest także spory powiew świeżości. Najbardziej ciekawym pomysłem jest kombinezon bojowy, w który to jesteśmy odziani. Dzięki niemu możemy bardzo szybko biegać i wyżej skakać, być niewidzialnym, korzystać ze zwiększonej siły fizycznej bądź siły ognia, czy być odpornym na pociski. Jednakże ich działanie odbywa się kosztem paska energii. Trzeba na to szczególnie uważać i dawać mu czas na regenerację, by nie doszło do sytuacji, że zwiększona odporność pancerza skończy się w samym środku strzelaniny. Zostalibyśmy wtedy praktycznie bez szans. Crysis bowiem, podobnie jak jego nieformalny poprzednik, cechuje się dość wysokim poziomem trudności, na co w pocie czoła pracuje inteligencja przeciwników oraz ich celne karabiny. By przeżyć, trzeba więc odpowiednio kombinować, wspierając się właśnie możliwościami naszego super kombinezonu.

Innym ważnym aspektem gry niewątpliwie jest grafika wraz z fizyką. I będą to naprawdę jej spore atuty – wygląd wyspy, wody i przeciwników; animacja wrogów, strzałów czy wybuchów, prezentują się naprawdę świetnie i na pewno zasługują w pełni na miano next-genowych. Podobnie fizyka - tak jak obiecywali twórcy, bardzo wiele z elementów otoczenia jest interaktywnych i naprawdę można kłaść drzewa za pomocą granatów… Jednakże albo to atmosfera targów, na których ciągle oglądamy wspaniałą grafikę w przeróżnych produkcjach, albo zderzenie z rzeczywistością (teaser/trailer vs. gotowa gra) sprawiły, że odchodząc ze stoiska owszem byliśmy zadowoleni i uśmiechnięci, ale nie osłupieni lub zszokowani. Szczęka nie opadła nam aż do podłogi, oczy nie wyszły z orbit ani ślina nie ciekła po brodzie. Do tego odnieśliśmy wrażenie, że gramy w bardzo ulepszoną wersję Far Cry, a nie zupełnie nową produkcję. Mamy jednak nadzieję, iż zmieni się to w domowym zaciszu w momencie, gdy w nasze ręce wpadnie już gotowy dopracowany przez twórców produkt. A to czeka nas już w październiku.

Komentarze
107
Usunięty
Usunięty
28/08/2007 17:04

Ktoś tu napisał, że Kryzys ma tylko bardzo ładną grafikę i tak naprawdę nie ma nic innego do zaoferowania. Moim zdaniem to święte słowa. Zresztą podobnie jest z Halo 1 czy Halo 2. Obie gry tak naprawdę miały tylko jeden plus - grafika. Po przeniesieniu Halo 2 na PC okazło się , że w obecnej chwili grafika nie jest już taka dobra i gra jest jako całośc jest kompletnym nieporozumieniem (wersja PC of course, nie analizuję fenomenu Halo na X ) :(.Oczywiście z ostatecznymi osądami trzeba się wstrzymac do czasu wydania dema tj do 25 września - wtedy wszystko się wyjaśni. Może się zdarzyc, że Kryzys to drugi DUKE NUKEM 3D czego sobie i wam życzę :)

Usunięty
Usunięty
28/08/2007 08:55
Dnia 28.08.2007 o 07:18, Voii napisał:

Nowy trailer Crysisa jest dostępny na Fileplanet http://www.fileplanet.com/180300/download/Crysis---Nanosuit-Trailer

ten ytrailer sam wystwailem 4 dni temu

Usunięty
Usunięty
28/08/2007 07:18

Nowy trailer Crysisa jest dostępny na Fileplanet http://www.fileplanet.com/180300/download/Crysis---Nanosuit-Trailer




Trwa Wczytywanie