Matmoludki: Wysokogórska łamigłówka

Premiera:
07.10.2004
Gatunek:
Platforma:
Producent:

O grze

"Matmoludki: Wysokogórska łamigłówka" to druga część serii programów edukacyjnych z sympatycznymi stworkami - Matmoludkami, która zyskała rzesze fanów w wielu krajach świata. Obie gry to wspaniała, wielogodzinna zabawa, która zdobyła wiele nagród i wyróżnień w konkursach na najciekawsze i najbardziej wartościowe programy edukacyjne. Seria programów "Matmoludki" powstała w Stanach Zjednoczonych na podstawie pomysłu Chrisa Hancocka i Scota Osterweila z TERC - centrum badań naukowych i rozwoju, które prowadzi badania nad nowoczesnymi rozwiązaniami i materiałami szkoleniowymi z dziedziny matematyki i innych nauk ścisłych oraz nad zastosowaniem współczesnych technologii w procesie nauczania.

Polska wersja programów z sympatycznymi Matmoludkami została przygotowana we współpracy z metodykami, nauczycielami i psychologami. W świat Matmoludków wprowadzi graczy Maciej Stuhr, który jest narratorem w obu programach.

"Wysokogórska łamigłówka" to gra, w której nie tylko dzieci, ale również dorośli z zapałem rozwiązują kolejne łamigłówki i zadania logiczne, pomagając Matmoludkom wypełnić ważną misję. Żółwia rzeka, Rurowisko i Podwodna konstrukcja to trzy z wielu pasjonujących zadań.

Żółwia rzeka
Odważne Matmoludki rozpoczęły wyprawę. Wkrótce znalazły się nad brzegiem rzeki. Pływające w niej żółwiki są miłe i bardzo chętnie pomogą im przedostać się na drugi brzeg, jeśli Matmoludki ustawią się w odpowiednim porządku. Gracz musi pomóc Matmoludkom przejść przez rzekę, ustawiając je w odpowiednim porządku na grzbietach żółwiątek.

Rurowisko
Matmoludkom udało się pokonać rzekę. Teraz przyprowadziłeś je na krawędź urwiska. Poniżej płynie dzika rzeka. Żeby bezpiecznie przeprowadzić Matmoludki przez wodospad, musisz uruchomić system rur i zaworów.

Podwodna konstrukcja
Po przejściu przez rury Matmoludki wpadły do wnętrza podwodnej konstrukcji. Niestety, w niektórych bańkach są Nicponiaki. Trzeba ich unikać za wszelką cenę. Czy Matmoludkom uda się uciec, omijając Nicponiaki? Gracz musi używać suwaków na tablicy kontrolnej, aby magiczna świetlista kula mogła dostać się do baniek, w których znajdują się Matmoludki. Uwolnione z kul Matmoludki wylądują bezpiecznie na plaży.

Wymagania sprzętowe

Procesor Pentium 133 MHz (lub kompatybilny), 32 MB RAM, 2MB karta graficzna zgodna z DirectX, Windows 95/98