Ultimate General: Gettysburg

Premiera:
11.06.2014
Platforma:
Producent:
Wydawca:
Język:

O grze

Ultimate General: Gettysburg to niezależna gra strategiczna autorstwa Game-Labs, w której gracze mają okazję poprowadzić do boju tysiące żołnierzy i wziąć udział w słynnej bitwie pod Gettysburgiem, stając po stronie Unii bądź Konfederatów.

Twórcy przygotowali mapę gry, starając się jak najwierniej odwzorować lokacje istniejące w rzeczywistości, skomplikowany system morale, innowacyjny system sterowania, pozwalający w prosty sposób wydawać rozkazy dużej liczbie jednostek oraz sprytną, sztuczną inteligencję. Każdy z komputerowych przeciwników będzie zachowywał się inaczej - agresywnie, defensywnie, stając do otwartej walki, lub próbując użyć podstępu. Podczas bitew można wykorzystywać rozmaite strategie - np. wykorzystywać osłony, kryjówki i ukształtowanie terenu, by uchronić się przed ostrzałem artylerii. Na ostateczny wynik bitwy wpłyną decyzje, jakie podejmiemy (np. rozmieszczenie jednostek blisko siebie pozwoli im łatwiej odpierać ataki z flanki bądź szarże kawalerii, ale jednocześnie uczyni je bardziej podatnymi na ostrzał) oraz zdolności bojowe naszych żołnierzy (np. wysokie morale zwiększy ich dyscyplinę i pozwoli strzelać celniej).

Wśród jednostek w grze znalazły się niewielkie grupy artylerzystów, duże oddziały piechoty oraz kawalerzyści. Każda z brygad będzie złożona z liczby żołnierzy posiadających inne umiejętności - w zależności od faktów historycznych. Dowódcy i oficerowie będą aktywnie uczestniczyć w potyczkach, a po zakończeniu walki podsumują jej wynik. Sam scenariusz został podzielony na serię pomniejszych zadań, wśród których znajdą się zarówno te wzorowane na rzeczywistym przebiegu bitwy pod Gettysburgiem, jak i stworzonych przez autora projektu - Nicka Thomadisa, twórcy serii modyfikacji DarthMod do TotalWar.

Wymagania sprzętowe

System operacyjny Windows 7, procesor Dual Core 1,6 GHz, 2 GB RAM (systemy 32-bitowe) lub 4GB RAM (64-bitowe), karta graficzna Intel HD 3000 , GeForce 8800 , AMD Radeon X1600 (512MB VRAM, minimalna rozdzielczość 1024x768), DirectX 9.0, 2 GB miejsca na HDD, karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX 9.0