Rome: Total War: Alexander - DLC

O grze

Uwaga! Rome: Total War Alexander wymaga do działania podstawowej wersji gry Rome: Total War!

Rome: Total War Alexander to drugi dodatek do gry strategicznej Rome: Total War, w którym gracze mogą wcielić się w Aleksandra Wielkiego, niezwykle utalentowanego stratega słynącego z licznych podbojów. Za produkcję odpowiada The Creative Assembly.

Dodatek Rome: Total War Alexander pozwala zagrać na nowej mapie, obejmującej obszary od Macedonii i Grecji po starożytne Imperium Perskie. W nowej kampanii gracze mają okazję powtórzyć wyczyny Aleksandra Wielkiego, który wyruszył na podbój środkowej Azji i Imperium Perskiego. Dodatek pozwala nie tylko wziąć udział w sześciu nowych bitwach historycznych, ale też poznać historię Aleksandra i dowiedzieć się ważnych informacji o tle historycznym owych bitew. Twórcy przygotowali nowe wstawki filmowe, z dialogami w wykonaniu Briana Blesseda (Aleksander, Gwiezdne wojny: część I - Mroczne widmo).

W grze można poprowadzić do boju cztery nowe frakcje (Macedończycy, Persowie, Indusi, Barbarzyńcy) oraz wypróbować w boju 25 nowych jednostek. Wśród jednostek Macedonii znaleźli się hoplici i ciężka kawaleria, Persja posiada z kolei m.in. włóczników, ciężką jazdę i słonie bojowe. Rozgrywka podzielona jest na dwie części - strategię turową (przesuwanie wojsk, zarządzanie włościami) oraz strategię czasu rzeczywistego (bitwy). W kampanii nasze zadanie polega na zdobyciu 30 prowincji w 100 turach.

Prócz kampanii dla jednego gracza, dodatek oferuje wieloosobowy tryb sieciowy (internet lub LAN).

Wymagania sprzętowe

system operacyjny Windows 2000/XP, procesor Pentium III 1.0 GHz / Athlon 1.0 GHz lub lepszy, 256 MB RAM, 2,9 GB nieskompresowanego wolnego miejsca na dysku twardym (plus 500 MB dla pliku wymiany systemu Windows), 16-bitowa karta dźwiękowa wraz ze wsparciem DirectX 9.0c oraz najnowszymi sterownikami, karta graficzna z akceleratorem sprzętowym, 64 MB VRAM z obsługą DirectX 9.0b i Shader Model 1.0, ekran o obsługiwanej rozdzielczości 1024 x 768, szerokopasmowe łącze internetowe (dla gry przez Internet), karta sieciowa (dla gry przez LAN)