Gemini Rue
O grze
Gemini Rue jest przedstawicielem gatunku gier przygodowych wykorzystujących klasyczny interfejs point and click. Produkcja ta została zaprojektowana przez Joshuę Nuernbergera, który odpowiada także za fabułę, i została wyróżniona na 2010 Independent Game Festiwal.
Gemini Rue przenosi nas do cyberpunkowej przyszłości, a gracz ma okazje poznać losy dwóch głównych (i co ważniejsze grywalnych) bohaterów, czyli Azriela Odina, niegdyś płatnego zabójcę, poszukującego zbiega z systemu Gemini oraz przebywający w szpitalu tajemniczego więźnia, który pewnikiem posiadał cenne informacje, gdyż jego pamięć została wyczyszczona przez bliżej nieznaną organizację.
Esencję rozgrywki w Gemini Rue stanowi eksploracja lokacji, w których odnajdujemy przedmioty niezbędne do rozwiązania kolejnych zagadek, a także oczywiście rozmowy z postaciami. Gra adresowana jest głównie do entuzjastów gier przygodowych, którzy cenią sobie mechanikę rozgrywki rodem z lat 90-tych ubiegłego wieku. Nie znajdziemy tutaj żadnych nowych rozwiązań, lecz old school w czystej postaci.