Child of Light
O grze
Child of Light jest dwuwymiarową grą RPG, w znacznej mierze inspirowaną baśniami. Produkcję, stworzoną przez Ubisoft Montreal, można określić także mianem grywalnego poematu, w którym za pomocą rymowanych wersów przedstawiono historię księżniczki Aurory.
W fantastycznym świecie Child of Light opowieść zaczyna się w momencie, gdy Mroczna Królowa postanowiła skraść trzy źródła światła –; Słońce, Księżyc i Gwiazdy. Przed Aurorą, tytułowym Dzieckiem Światła, posiadającym moc latania, staje niełatwe zadanie –; musi je odzyskać. Księżniczka trafia do królestwa Lemurii, w którym musi pokonać wiele niebezpieczeństw, zanim zmierzy się z samą Mroczną Królową. W podróży towarzyszy jej świetlik Igniculus, potrafiący oślepiać wrogów i znajdywać ukryte skarby, dzięki którym Aurora staje się potężniejsza. Bohaterka spotka na swej drodze nie tylko wrogów –; złośliwe wiedźmy, leśne stworzenia czy węże morskie –; ale też wielu przyjaciół.
Mechanika poruszania się w grze przypomina rozwiązania stosowane w platformówkach i beat’;em upach, natomiast w trakcie walki wykorzystywany jest system Active-Time Battle. Gracze mogą przemierzać królestwo Lemurii samotnie lub zaprosić do wspólnej zabawy znajomego –; w trybie współpracy jedna osoba wciela się w Aurorę, druga w Igniculusa.
Child of Light charakteryzuje się ciekawą oprawą graficzną, przypominającą ruchome szkice koncepcyjne. Gra działa na silniku Ubi Art Framework, wykorzystywanym w Rayman Origins i Rayman Legends.